بحران رأس نظام برسر رد صلاحیت حسن خمینی

بحران رأس نظام برسر رد صلاحیت حسن خمینی و حمایت شدید رفسنجانی از وی هم چنان ادامه دارد. رفسنجانی ضمن ادامه حرفهایش به طور تلویحی به اظهارات ولی فقیه ارتجاع پاسخ گفت و باند خامنه ای هم چنین رفسنجانی را تهدید می کنند و مورد حمله قرار می دهند.

به دنبال حرفهای خامنه‌ای در دیدار با پاسدار شمخانی و دبیرخانه شورای عالی امنیت رژیم که در آن باند رفسنجانی و روحانی را کسانی توصیف کرده بود که میخواهند «هندسه نظام» را عوض کنند، رفسنجانی در جمع عوامل رژیم در موسسات فرهنگی، هنری، به حرفهایش علیه باند خامنه ای ادامه داد و ازجمله گفت: «هیچ‌کس از مادر رئیس و مرئوس متولد نشده است و این مردمند که کسانی را برای اداره‌  امور به عنوان حاکم خویش انتخاب می‌نمایند. سود نیامدن مردم در انتخابات را اقلیتی می‌برد که خواهان حفظ وضع موجود است» (انتخاب 14/11/94)
متقابلا، در اقدامی دیگر علیه رفسنجانی، روز پنجشنبه ده نفر از عوامل باند خامنه ای با مراجعه به دادگاه ویژه روحانیت از رفسنجانی به خاطر اظهاراتش علیه شورای نگهبان شکایت کردند و برخی از رسانه های حکومتی خبردادند: پرونده رفسنجانی در دادگاه ویژه روحانیت به جریان افتاده و رفسنجانی باید تحت عنوان مفسد فی الارض تحت تعقیب قرار بگیرد. (رجانیوز 14/11/94)
حاجی صادقی، جانشین نماینده خامنه‌ای در سپاه پاسداران درمورد اظهارات رفسنجانی در فرودگاه درحمایت از حسن خمینی گفت: می‌خواهند رهبری درست کنند و نمی‌توانند. از این رو عصبانی می‌شوند و مانند یکی دو روز پیش در فرودگاه اشتباه می‌کنند. (انتخاب 15/11/94)
هم چنین آخوند حمید روحانی از باند خامنه ای با نگرانی از فعالیتهای رفسنجانی درحوزه گفت: وی امروز نقش (آیت‌الله) شریعتمداری را در برابر رهبری بازی می کند و خوب است از سرنوشت او عبرت بگیرد. (راه دانا 14/11/94)
 (2- 2200) حداد عادل مهره ویژه خامنه ای در مجلس ارتجاع به دفاع از رد صلاحیت حسن خمینی پرداخت و با وحشت از تکرار قیام دراثر شقه نظام، گفت: «فتنه 88 در اصل اعتراض به برگزاری انتخابات نبود بلکه فتنه‌گران، هدف براندازی نظام و انقلاب را در پیش گرفته بودند“.(تسنیم 14/11/94)