کنگره آمریکا برای محاکمه مسئولین ایرانی بخاطر اعدام 30هزار مخالف


در ادامه کارزار دادخواهی از رهبران رژیم ایران و مسئولین اعدام ۳۰هزار زندانی سیاسی مخالف در سال ۱۳۶۷نمایندگان برجسته مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات, شامل رؤسای کمیته‌های امور خارجی, امنیت ملی و ضوابط و رئیس نمایندگان دموکرات در کمیته امور خارجی, با ثبت قطعنامه شماره ۱۸۸ درباره قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ توسط رژیم آخوندی, ضمن محکوم‌کردن این جنایت, به حسابرسی از عاملان آن فراخوان دادند. این قطعنامه همچنین مجلس نمایندگان آمریکا و همپیمانان آمریکا را به محکوم نمودن رسمی و علنی این جنایت و اعمال فشار بر رژیم ایران فرامیخواند تا خانواده های قربانیان به اطلاعات بیشتری در مورد محل کشتار و محل دفن (عزیزانشان) دست یابند.
در این قطعنامه با عنوان «محکومیت حکومت جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۱۹۸۸ و فراخوان به اجرای عدالت برای قربانیان» , بر این موارد تأکید شده است:‌
- مجلس نمایندگان آمریکا حکومت جمهوری اسلامی را به‌علت قتل‌عام سال ۱۹۸۸ و جلوگیری از دسترسی به مدارک مربوط به این جنایت علیه بشریت محکوم کند.
- مجلس نمایندگان از دولت آمریکا و متحدان ایالات متحده می‌خواهد, به‌طور رسمی و علنی, این قتل‌عام را محکوم کنند و رژیم را تحت فشار بگذارند تا اطلاعات مربوط به قتل‌عام شدگان و محل دفن آنها را با جزییات در اختیار خانواده‌های آنان قرار دهد.
- مجلس نمایندگان از گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران و شورای حقوق بشر ملل‌متحد می‌خواهد, یک کمیته تحقیق را برای تحقیقات کامل پیرامون این قتل‌عام تشکیل دهد تا مدارک لازم را در مورد آن و همچنین تعیین اسامی عاملان و نقش آنها در قتل‌عام به‌منظور قرار دادن آنان در برابر عدالت جمع‌آوری کند.
مایکل مک‌کال رئیس کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان از حزب جمهوریخواه و الیوت انگل رئیس نمایندگان حزب دموکرات در کمیته امور خارجی با صدور اطلاعیه مطبوعاتی ثبت رسمی قطعنامه ۱۸۸را به اطلاع مطبوعات رساندند.
ارائه‌کنندگان قطعنامه دو حزبی مجلس نمایندگان درباره قتل‌عام ۶۷:
مایکل مک‌کال, رئیس کمیته امنیت ملی
اد رویس, رئیس کمیته امور خارجی
الیوت انگل, رئیس نمایندگان دموکرات در کمیته امور خارجی
پیت سشن, رئیس کمیته ضوابط, عضو هیأت رهبری جمهوریخواهان
ویلیام کی تینگ, رئیس نمایندگان دموکرات در زیر کمیته تروریسم و منع تسلیحات اتمی
برد شرمن, عضو کمیته امور خارجی
تام مک کلینتاک از حزب جمهوریخواه
جودی چو از حزب دموکرات
دان یانگ از حزب جمهوریخواه
باربارا کامستاک از حزب جمهوریخواه
در زیر متن این اطلاعیه که نسخه ای از آنرا ایلاف بدست آورد میاید
نماینده مایکل مک کال (جمهوریخواه از تگزاس) , عضو ارشد کمیته خارجی و الیوت انگل (دموکرات از نیویورک) , رئیس دموکراتها در کمیته خارجی, قطعنامه‌یی را برای افشای قتل‌عام زنان و مردان و نوجوانان توسط رژیم ایران در سال ۱۹۸۸ارائه کردند.
نماینده مایکل مک‌کال (گفت): «تا امروز رژیم ایران این کشتار را تکذیب کرده و یا از دادن اطلاعات در مورد قربانیان به اقوامشان خودداری کرده است. نگران‌کننده‌تر این‌که تعداد بسیاری از افرادی که در این جنایت شرکت داشته‌اند, هم‌اکنون در مقامهای بالایی در حکومت ایران هستند. این قطعنامه قدم بسیار مهمی است تا عدالت را به خانواده قربانیان قتل‌عام ۱۹۸۸برگرداند و نقض حقوق‌بشر در ایران را که هم‌چنان تا به امروز ادامه دارد برجسته کند» .
نماینده الیوت انگل (گفت): «این اقدام دو حزبی توجهات را به چنین جنایاتی جلب می‌کند و یک پیام قوی به ناقضان حقوق‌بشر خواهد بود که جهان, (آنها را) زیر نظر دارد. در این قطعنامه ما به کشاندن مسئولان (این جنایت) به پای (میز) عدالت فراخوان می‌دهیم و نشان می‌دهیم که جهان چنین نقض‌های بزرگ حقوق‌بشری را فراموش نمی‌کند» .
 (رژیم ایران) با هدف سوء استفاده از افغانها در طرحهای خصمنانه اش به آنها تابعیت ایرانی میدهد
اپوزیسیون ایران هدف از تصمیم اخیر رهبر عالی ایران علی خامنه‌ای مبنی بر دادن تابعیت ایرانی به مزدوران افغانی که در سوره میجنگند را گسترش اعزام آنها به تنور جنگ سوریه قلمداد کرد.
شورای ملی مقاومت ایران در یک اطلاعیه مطبوعاتی که نسخه‌ای از انرا برای ایلاف ارسال نمود گفت: در حالیکه رژیم آخوندی در اثر تلفات گسترده در سوریه, برای اعزام نیروهای بیشتر به این کشور با مشکل مواجه است, آخوند محمدعلی شهیدی محلاتی, رئیس بنیاد موسوم به شهید اعلام کرد خامنه‌ای دستور داده است تا به اتباع افغانستان که در لشگر موسوم به فاطمیون به کشتار مردم سوریه مشغولند, تابعیت ایرانی داده شود
وی اعتراف کرد که فقط ظرف یک سال گذشته دو هزار نفر به آمار کشته شدگان مزدوران افغانی و پاکستانی رژیم در سوریه و عراق موسوم به مدافعان حرم اضافه شده است.
مقاومت ایران در ژوییه ۲۰۱۶اعلام کرد شمار اتباع افغانستان که توسط سپاه به سوریه فرستاده شده‌اند حدود ۱۵تا ۲۰هزار نفر است. در ژانویه ۲۰۱۷, پاسدار سرتیپ حسین یکتا, یکی از سرکردگان پاسداران, شمار افغانیهایی که تحت فرماندهی پاسداران در سوریه می‌جنگند را ۱۸هزار نفر اعلام کرد. بنا‌ به اطلاعات رسیده از درون رژیم, در ماه فوریه ۲۰۱۷هر هفته دو هزار مزدور افغانی از پادگان نیروی قدس در شهریار در جنوب غربی تهران به سوریه اعزام می‌شوند. این نیروها در یک پروسه یک ماه‌ونیم تا دو ماهه جایگزین نیروهای قبلی افغانی در سوریه می‌شوند... ... ... .