خامنه ای برای گسترش اعزام مزدوران افغان به سوریه به آنها تابعیت ایرانی می دهد

در حالیکه رژیم آخوندی در اثر تلفات گسترده در سوریه، برای اعزام نیروهای بیشتر به این کشور با مشکل مواجه است، آخوند محمد علی شهیدی محلاتی، رئیس بنیاد موسوم به شهید اعلام کرد خامنه ای دستور داده است تا به اتباع افغانستان که در لشکر موسوم به فاطمیون به کشتار مردم سوریه مشغولند، تابعیت ایرانی داده شود (روزنامه جوان متعلق به سپاه پاسداران- ۲۲ اسفند ۱۳۹۵).آخوندی محلاتی در مصاحبه با همین روزنامه اعتراف کرده که فقط ظرف یک سال گذشته دو هزار نفر به آمار کشته شدگان مزدوران افغانی و پاکستانی رژیم در سوریه و عراق موسوم به مدافعین حرم اضافه شده است.

مقاومت ایران در ژوییه ۲۰۱۶ اعلام کرد شمار اتباع افغانستان که توسط سپاه به سوریه فرستاده شده اند حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر است. در ژانویه ۲۰۱۷، پاسدار سرتیپ حسین یکتا، یکی از سرکردگان پاسداران، شمار افغانهایی که تحت فرماندهی پاسداران در سوریه می جنگند را ۱۸ هزار نفر اعلام کرد.
بنا به اطلاعات رسیده از درون رژیم، در ماه فوریه ۲۰۱۷ هر هفته دو هزار مزدور افغانی از پادگان نیروی قدس در شهریار در جنوب غربی تهران به سوریه اعزام می شوند. این نیروها در یک پروسه یک ماه و نیم تا دو ماهه جایگزین نیروهای قبلی افغانی در سوریه می شوند.
در حال حاضر رژیم به مزدوران افغانی سپاه، ما به ازای مدت زمان حضور در سوریه، ماهانه حدود ۶۰۰ دلار پرداخت می کند. بدین ترتیب خامنه ای با پرداخت پول به مزدوران غیر ایرانی و دادن تابعیت به برخی از آنها تلاش می کند با فرستادن آنها به تنور جنگ ضد انسانی علیه مردم سوریه، مانع سقوط دیکتاتوری بشار اسد شود. یکی از دلایل انتصاب پاسدار- سرتیپ ایرج مسجدی به عنوان سفیر رژیم در عراق نیز سازمان دادن حشد الشعبی و شبه نظامیان عراقی برای اعزام شمار هر چه بیشتری از آنها به سوریه است.
محمد علی جعفری، سرکرده سپاه پاسداران، در روز ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ با اشاره به همین مزدوران خارجی گفت: «ولایت پذیری امروز از مرزهای ایران خارج شده و امت واحده اسلامی در حال شکل گیری است». وی در یک قدرتنمایی پوشالی اضافه کرد: «ما در مسیری قرار گرفته ایم که به لطف خدا انتهای آن تسلط اسلام بر همه دنیاست». پاسدار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه، نیز در روز ۲۳ اسفند اعلام کرد: «ما نه در خانه خود بلکه در هزاران کیلومتر خارج از مرز می جنگیم».
همچنانکه مقاومت ایران بارها تأکید کرده، تنها راه حل بحران منطقه خلع ید از رژیم آخوندی و اخراج سپاه پاسداران و شبه نظامیان مزدور آن است. آخوندها با باز شدن درهای عراق به روی رژیم ایران در سال ۲۰۰۳، این کشور را به سکوی صدور بنیادگرایی و تروریسم به سوریه و یمن و کل منطقه تبدیل کردند و تنها با اخراج آنها بحران پایان می یابد.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۷ اسفند ۱۳۹۵(۱۷ مارس ۲۰۱۷)