دیدار ژیلبرت میتران با مریم رجوی در تیرانا

روز ۱۲ اسفند ژیلبرت میتران، فرزند رئیس جمهور فقید فرانسه، فرانسوا میتران با مریم رجوی در تیرانا ملاقات کرد. در این دیدار میشل ژولی دبیرکل بنیاد دانیل میتران - فرانس لیبرته - و مدیر اجرایی بنیاد، امانوئل پوالان، ژیلبرت میتران را همراهی می‌کردند.

ژیلبرت میتران در این دیدار، موفقیت بزرگ مقاومت ایران در انتقال مجاهدان آزادی از لیبرتی به آلبانی را تبریک گفت و آن را قدمی بزرگ در مسیر آزادی مردم ایران از یوغ دیکتاتوری توصیف کرد.
در این دیدار هم‌چنین چشم اندازهای تغییر در ایران و آخرین تحولات سیاسی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
ژیلبرت میتران، از دیدار با اعضای مجاهدین که از لیبرتی به آلبانی آمده‌اند، ابراز خوشحالی کرد و اظهار داشت که بسیار تحت تاثیر مقاومت ۱۴ ساله اعضای مجاهدین در اشرف و لیبرتی در مقابل شدیدترین فشارها، و عزم جزم آن‌ها برای پیروزی قرار گرفته است.
آقای میتران در جمع گروهی از مجاهدان، در مورد رابطه دانیل میتران و مریم رجوی گفت: نبرد مریم رجوی خاطره دوران نوجوانی مادرم را برایم زنده کرد. او اندیشه خود را در مریم بازیافت. رابطه او با مقاومت ایران، صرفا یک رابطه سیاسی نبود، بلکه مبنای آن، ارزش‌هایی بود که شما مدافع آن هستید و الگوی آن شده‌اید. خانم رجوی سرمشق و الگوی این ارزش‌هاست. آقای میتران گفت: همیشه بین این دو زن یک رابطه خاص حس می‌کردم. به‌رغم اختلاف سن اما سنخیت و یک هماهنگی بین این دو بود.