تجمع اعتراضی هزاران بازنشسته و رانندگان شرکت اتوبوسرانی در تهران

صبح امروز ۱۰ اسفند ( ۲۸ فوریه) هزاران بازنشسته در اعتراض به وضعیت اسفبار معیشتی خود در مقابل مجلس رژیم دست به اعتراض زدند. فرهنگیان، پرستاران و دیگر کارمندان بازنشسته که علاوه بر تهران و استان البرز از استانهای خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گیلان، مازندران، اصفهان و مرکزی گرد آمده بودند شعار می دادند: «کارگر معلم اتحاد اتحاد »، «به پا خیز برای رفع تبعیض»، «تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم»، «معیشت منزلت حق مسلم ماست»، «یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه»، «نوبت ما که میشه، خزانه خالی میشه». تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «کارگر، معلم، دانشجو، پرستار، اتحاد اتحاد»، «خط فقر چهار میلیون، حقوق ما ۱میلیون»، «پاداش ما یه حقه، تاخیر آن ناحقه»، «ما خواهان همسان سازی با سایر مشاغل هستیم»، «هزینه ها دلاری حقوق ما ریالی».

این تظاهرات اعتراضی در حالی برگزار شد که نیروهای سرکوبگر در هراس از پیوستن گروههای بزرگی از مردم، مناطق اطراف مجلس را تحت کنترل شدید گرفته و از توقف عابران و پیوستن آنها به تظاهرات جلوگیری می کردند.
علاوه بر بازنشستگان، صدها نفر از بازرسان وکارشناسان قراردادی وزارت صنعت ومعدن رژیم نیز با تجمع در برابر مجلس رژیم خواهان رسیدگی به وضعیت استخدامی و حقوق خود شدند.
همزمان صبح امروز رانندگان و کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی در اعتراض به مشکل مسکن، بیمه و حقوق خود در برابر شهرداری تهران دست به تجمع زده و علیه پاسدار قالیباف شهردار دزد و جنایتکار تهران و دیگر سردمداران چپاولگر رژیم شعار دادند: «کارگران بیدارند، از حق کشی بیزارند»، «یا حجت ابن الحسن، ریشه ظلمو بکن»، «شهردار بالانشین، معضل ما را ببین»، «ملک نجومی تو، ما رو بی مسکن کرده»، «مدیر خیانت می کند شهردار حمایت می کند»، «یک اختلاس کم بشه مسکن ما حل میشه».
مقاومت ایران با درود به عموم معترضان زحمتکشی که پس از دهها سال کار از ابتدایی ترین حقوق خود محرومند، عموم مردم به ویژه جوانان دلیر را به حمایت و همبستگی با اعتراضات آنها فرا می خواند. راه تحقق یک زندگی شرافتمندانه و سزاوار مردم ایران همدلی و همبستگی عموم مردم برای سرنگونی رژیمی است که سرمنشأ همه نابسامانی ها و تیره روزیهای است که مردم ما طی ۳۸سال گذشته با آن دست به گریبان بوده اند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ (۲۸فوریه ۲۰۱۷)