ایران - اعتراضات، تجمعات و اعتصاب کارگران،‌ دانشجویان، پرستاران، رانندگان در شهرهای میهن

تجمع اعتراضی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
روز دوشنبه 9آذر، دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در یک تجمع اعتراضی خواهان برچیدن بساط طرح تربیت پرستار در بیمارستان ها  شدند، و در پایان یک طومار اعتراضی توسط کلیه دانشجویان معترض امضا  کردند.

 

تظاهرات تجمعات اعتراضات در شهرهای ایران

تظاهرات تجمعات اعتراضات در شهرهای ایران

تظاهرات تجمعات اعتراضات در شهرهای ایران

اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد کرمانشاه
روز دوشنبه 9 آذر، دانشجویان دانشگاه آزاد کرمانشاه در اعتراض به نبودن وسایل گرمایشی برای کلاس ها و سایر محیط های دانشگاه، دست به اعتراض زده و در محیط دانشگاه تجمع کردند.

اعتراض و درگیری جوانان با ماموران نیروی انتظامی در کرمانشاه
روز دوشنبه 9 آذر، جمعی از جوانان در میدان آزادی کرمانشاه در مواجه با مزاحمت و برخورد تند و اهانت آمیز ماموران نیروی انتظامی به بهانه بلند بودن صدای ضبط ماشین دست به اعتراض زدند. جوانان مزبور نسبت به اهانت های ماموران اعتراض کرده و با آنها درگیر شدند.

تجمع اعتراضی کارگران فرش پارس درقزوین
صبح روز دوشنبه 10 آذر، گروهی ازکارگران کارخانه فرش پارس قزوین دراعتراض به نگرفتن 7ماه حقوق ومزایای ناچیزشان درمحل کارخانه اقدام به تجمع اعتراضی کردند ایادی رژیم تلاش کردند از طریق وارد کردن نیروی انتظامی تجمع کارگران رابه هم بزنند این کارگران ماههااست که بلاتکلیف باقی مانده اند وهربار ایادی رژیم تلاش میکنند که بادادن وعده وعید آنها را به کاربرگردانند.

کارگران سدچیزآباد اشنویه بار دیگر دست به اعتصاب زدند
کارگران سد چیزآباد اشنویه برای دومین بار طی یکماه در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه و مزایای 9 ماه خود؛ ازروز یکشنبه 8 آذر اعتصاب کردند. این اعتصاب همچنان ادامه دارد.
صدها تن از کارگران این سد در 20 آبان ماه برای اولین بار اعتصاب کرده بودند که با وعده و وعیدهای کارفرما برای مدتی اعتصاب خود را قطع کرده و به سر کار برگشتند.

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علامه
دانشجویان دانشگاه علامه یک تجمع اعتراضی در اعتراض به انتصاب معاون فرهنگی جدید به اسم ملکی مسئول بسیج اساتید برپا کردند.

اعتراض گروهی ازدانشجویان دانشگاه موسوم به یادگارامام
صبح روز دوشنبه 9 آذر، گروهی ازدانشجویان دانشگاه موسوم به یادگارامام دراتوبان تهران قم که درمراجعه به دانشگاه با معطل شدن جهت چک کارتهای ورودی نسبت به این اقدام ایادی رژیم که درهرنوبت ورود به دانشگاه باید کارتهای کامپیوتری شناسایی آنها چک شود وباعث معطلی زیاد آنها میشود اعتراض کردند.

تجمع بازنشستگان ذوب آهن و ضرب و شتم و بازداشت آنان در زرین شهر
روز دوشنبه 9 آذر، جمعی از بازنشستگان ذوب آهن در مقابل ذوب آهن زرین شهر دست به تجمع اعتراضی زدند. بازنشستگان به خاطر سه ماه حقوق معوقه خویش تجمع کرده بودند که با یورش نیروهای ویژه، عده ای ازآنان بازنشسته بازداشت به زندان زرین شهر منتقل شدند.

تجمع اعتراضی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی موسوم به بهشتی
روز دوشنبه 9آذر، دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی موسوم به بهشتی در اعتراض به طرح ضد علمی تربیت پرستار در بیمارستانها دست به تجمع اعتراضی زدند
لازم به توضیح است که این دومین تجمع اعتراضی طی یک هفته اخیر میباشد.

تجمع اعتراضی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
ظهر روز دوشنبه 9 آذر دانشجویان و استادان رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در اعتراض به آیین نامه تربیت کارشناس پرستاری در بیمارستان‌های کشور در سالن موسوم به رحیمی این دانشگاه تجمع کردند.
دانشجویان در این تجمع اعتراضی با در دست گرفتن دست نوشته هایی همچون "من از نام و نشان پرستاری دفاع می کنم"، " تبعیض ممنوع"، "پرستاری یک کلام نه پسوند، نه پیشوند!"، "بازی با جان مددجو؟؟!!" و غیره اعتراضات خود را نسبت به این طرح بیان داشتند.

تظاهرات تجمعات اعتراضات در شهرهای ایران

تجمع کارگران شرکت صنعتی ساخت دینام و استارت
صدها تن از کارگران شرکت صنعتی ساخت دینام و استارت روز دوشنبه 9 آذر در مقابل درب کارخانه واقع در جاهده قدیم کرج تجمع کردند.
کارگران در این تجمع اعلام کردند که سه ماه است که حقوق شان را کارفرما پرداخت نکرده و خواستار پرداخت شدن حقوق شان شدند.
یاداوری می شود که این شرکت 1000 پرسنل دارد و به علت وضعیت بحرانی و ورشکستگی ایران خودرو گفته می شود که روبه ورشکستگی است.
کارگران این شرکت در هفته اول آبان ماه امسال نیز تجمع در مقابل دفتر شرکت کردند ولی به خواسته هایشان توجهی نشده بود.
یکی از کارگران این شرکت گفت: به علت بی پولی خیلی ها داریم مسافرکشی می کنیم تا امرار معاش کنیم.

کارکنان کارخانه سایپا کاشان بازهم دست به اعتصاب زدند
صبح روز سه شنبه 10 آذر، کارکنان کارخانه سایپا کاشان بخاطر مطالبات معوقه و بی عملی مقامات دست اندرکار دست به اعتصاب زدند بنا به گفته یکی از این کارکنان واقع در سایپا کاشان، حدود 4 ماه حقوق معوقه برای این کارکنان وجود داشت که مسئولین کارخانه خبر از پرداخت آن در روزهای آینده را داده بودند، اما این اتفاق رخ نداده و هیچگونه وجه اضافی برای این کارکنان واریز نشده که موجب اعتراض کارگران وکارکنان گردید.

اعتصاب مجدد کارکنان کارخانه سایپا البرز کرج
صبح روز سه شنبه 10 آذر، کارگران و کارکنان کارخانه سایپا البرز در اعتراض به وعده های عمل مشده مقامات و عدم دریافت حقوقشان دست به اعتصاب زدند
بنا به گفته یکی از این کارکنان سایپا البرز حدود 2 ماه حقوق معوقه دارند که در پی اعتراضات آن ها، مسئولین کارخانه بجای پرداخت مطالبات کارگران و کارکنان به آنها گفتند که نقدینگی کارخانه کم است و الآن توان پرداخت معوقات آن ها را ندارند...

اعتصاب رانندگان تاکسی در تهران
صبح روز سه شنبه 10 آذر، رانندگان پایانه تاکسی رانی بهشتی، رسالت و رازی در تهران به دلیل عدم توافق سازمان تاکسی رانی با دولت، دست به اعتصاب زدند.
بنا به گفته یکی از این رانندگان تاکسی، در پی اعتراضات رانندگان خط و پایانه های تاکسی رانی در شهرهای مختلف به سازمان تاکسی رانی کشور، این سازمان مذاکراتی را برای تعیین نرخ جدید کرایه ها و یا قرار دادن سوبسیدو امتیازی جدید برای رانندگان تاکسی، با دولت انجام داده که اعلام شده، نتیجه مطلوبی بهمراه نداشته است و موجب اعتصاب رانندگان گردید.

تظاهرات تجمعات اعتراضات در شهرهای ایران

اعتصاب رانندگان تاکسی در کرج
صبح روز سه شنبه 10 آذر، رانندگان خط مترو کرج و محمدشهر و کرج-آبیک، به دلیل عدم توافق سازمان تاکسی رانی با دولت، دست به اعتصاب زدند اعتراض و اعتصاب بمنظور افزایش کرایه تاکسی صورت گرفت مطابق گفته های یک راننده معترض، بدلیل بی توجهی مقامات وتاکسیرانی رانندگان ناچارند نرخ کرایه های آزاد دریافت کنند.

اعتراض به بخشنامه ننگین معادل سازی دکتری پژوهشی با دکتری آموزشی مقابل وزارت بهداشت رژیم

تظاهرات تجمعات اعتراضات در شهرهای ایران

روز یکشنبه مورخ 8 آذر، تجمع مجدد دانشجویان جلوی ساختمان وزارت بهداشت واقع در شهرک قدس' بلوار فرحزادی' بلوار ایوانک' ساختمان مرکزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی' بلوک با حضور پرشور مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد علوم پزشکی برگزار گردید.