ایران - کمیسیون امنیت و ضد تروریسم: رژیم آخوندی در مرداب جنگ با مردم سوریه و تلفات گسترده پاسداران و مزدوران آن

۵۰۰۰ پاسدار، عوامل حزب الشیطان و هزاران مزدور عراقی و هزاران اجیر شده افغانی و پاکستانی در سوریه

اسامی 16 تن از پاسدار سرتیپ های سپاه که تا کنون در سوریه کشته شده اند

در ادامه اطلاعیه کمیسیون امنیت و ضد تروریسم شورای ملی مقاومت در روز ۷ آذر (۲۸نوامبر) در مورد مجروح شدن قاسم سلیمانی، سرکرده جنایتکار نیروی تروریستی قدس، در سوریه، اطلاعات تکمیلی زیر درباره ابعاد حضور پاسداران و مزدوران رژیم آخوندی در سوریه و تلفات پی در پی آنها که از درون سپاه پاسداران به دست آمده، شایان توجه است:

1-    رژیم آخوندی به دنبال شکستهای پی در پی در سوریه که از اواخر سال 1393 روند صعودی به خود گرفته، دست به دامن روسیه شد تا بلکه بتوانند زیر بمبارانهای روسیه، پاسداران و عوامل حزب الشیطان و شبه نظامیان عراقی و اجیرشدگان افغانی و پاکستانی به کمک بقایای ارتش اسد پیشروی کنند. اما به رغم گذشت دو ماه و با وجود سنگین ترین بمبارانها و کشتار هزاران غیر نظامی هیچ دستاورد ملموسی نداشته اند و در برخی نقاط نیز شکستهای جدی خورده و وادار به عقب نشینی شده اند.

2-   مهمترین هدف پاسداران اشغال قسمتهای آزاد شده حلب بود. قاسم سلیمانی شخصاً در منطقه یی در جنوب حلب بر این عملیات جنایتکارانه نظارت می کرد. او در روزهای اول حمله روسیه، به پاسداران گفته بود اگر شما اجازه ندهید ارتش آزاد مناطق جدیدی را تصرف کند، سایر نیروها طی سه روز حلب را تصرف خواهند کرد. قدم اول طرح تصرف بزرگراه دمشق-حلب بود که پاسداران پس از تلفات سنگین مجبور به عقب نشینی شدند. تنها در یکی از روستاهای این منطقه در روزهای اخیر 15پاسدار کشته شدند. در این جبهه علاوه بر پاسداران، عوامل حزب الشیطان و اجیرشدگان عراقی و افغانی حضور دارند.

3-  به خاطر اهمیت لاذقیه برای رژیم اسد و روسیه، پاسداران در آنجا نیز مستقرشده تا حومه شمالی لاذقیه را که آزاد شده است تصرف کرده و از سقوط لاذقیه جلوگیری کنند. در روزهای اخیر همزمان با بمبارانهای شدید روسیه، پاسداران و ارتش اسد حملات شدیدی به مناطق آزاد شده را شروع کردند که با شکست مواجه شده است. پاسداران و مزدورانشان علاوه بر حلب و لاذقیه در اطراف دمشق، در درعا و ادلب حضور دارند. یکی از اولویتهای آنها ممانعت از پیشروی ارتش آزاد به سمت دمشق است.

پاسداران، در اساس با ارتش آزاد و جیش الفتح و نیروهای وابسته به آن می جنگند و در مناطق تماس با داعش حضوری ندارند. قاسم سلیمانی به پاسداران به صراحت گفته است نیروهای مقابل آنها از ارتش آزاد هستند و ربطی به داعش ندارند.

4-  رژیم آخوندی در ماههای گذشته علاوه بر قاسم سلیمانی شماری از بالاترین فرماندهان نیروی قدس و سپاه پاسداران را به سوریه فرستاده است. برخی از آنها عبارتند از:

  • پاسدار سرتیپ اسماعیل قاآنی، جانشین سلیمانی در نیروی قدس که به تازگی فرماندهی سپاه در جنگ حلب را به عهده داشت. وی عملاً جایگزین پاسدار حسین همدانی شده که در روز 16مهر در سوریه کشته شد.
  • پاسدار سرتیپ قاسم رستمی، فرمانده پیشین قرارگاه خاتم سپاه پاسداران و وزیر نفت احمدی نژاد؛ وی فرماندهی پشتیبانی جنگ در سوریه را به عهده دارد.
  • پاسدار سرتیپ احمد مدنی موسوم به «سید جواد»، وی فرمانده جبهه شمالی سپاه در سوریه بوده و در حال حاضر در منطقه حلب مستقر است.
  • حاج علی صفری، از فرماندهان سپاه موسوم به ولیعصر استان خوزستان که در لاذقیه مستقر است و مسئولیت بخشی از پشتیبانی سپاه در سوریه را هم به عهده دارد.
  • پاسدار سرتیپ حاج کمیل کهنسال، از لشگر 25 موسوم به کربلا در مازندران که به تازگی در لاذقیه مجروح و به ایران بازگردانده شد.

5-  یگانهای سپاه در جنگ علیه مردم سوریه:

از چند ماه پیش رژیم آخوندی شمار پاسداران را در سوریه افزایش داده تا همزمان با بمبارانهای روسیه حمله زمینی گسترده خود را شروع کنند. هم اکنون شمار پاسداران در سوریه حداقل به 5000 تن می رسد. این علاوه بر دهها هزار نیروی حزب الشیطان و شبه نظامی جنایتکار عراقی و اجیرشدگان افغانی و پاکستانی است که تحت امر پاسداران در سوریه به آدمکشی مشغولند. سپاه علاوه بر یگانهای رزمی، یگانهای توپخانه، هوانیروز و مهندسی و پهباد و فرماندهان اطلاعات و عملیات را نیز به سوریه فرستاده است.

برخی از واحدهای سپاه از مناطق مختلف کشور که بخشی از آنها در سوریه حضور داشته یا دارند به شرح زیر است:

  • گردانهای سپاه انصار المهدی که به آن سپاه «ولی امر» هم می گویند و مسئؤلیتش حفاظت خامنه ای و سرکردگان رژیم است. محل استقرار آنها در جنوب حلب است. عبدالله باقری محافظ احمدی نژاد از نفرات این سپاه به تازگی در سوریه کشته شد.آنها از زبده ترین و قابل اعتمادترین نیروهای رژیم هستند. اخیراً یک گردان آن به نام «فاتحین» به خاطر تلفات بالا به ناگزیر از سوریه بازگردانده شدند، فرمانده این گردان حاج علی فرجی است و محل استقرار آن یافت آباد تهران است.
  • گردانهای تیپ موسوم به صابرین، یگان نیروهای ویژه پاسداران.
  • گردانهایی از لشگر 5 نصر از استان خراسان رضوی.
  • واحدهایی از تیپ مستقل زرهی 21 موسوم به امام رضا.
  • واحدهایی از لشکر 17 موسوم به علی ابن ابیطالب، از قم.
  • واحدهایی از لشگر14 موسوم به امام حسین از اصفهان.
  • واحدهایی از تیپ1 موسوم به حجت و تیپ 3 کرخه از لشگر زرهی 7 موسوم به ولیعصر از اهواز.
  • واحدهایی از تیپ موسوم به انصار الرسول از سپاه موسوم به نبی اکرم از استان کرمانشاه.
  • واحدهایی از لشگر 19 موسوم به فجر و تیپ هوابرد 33 موسوم به المهدی از استان فارس.
  • برخی از واحدهای سپاه قدس گیلان.
  • برخی از واحدهای لشگر 25 کربلا از استان مازندران.
  • برخی از واحدهای سپاه موسوم به سیدالشهدا، از استان تهران.
  • برخی از واحدهای تیپ 1 نینوا و تیپ 60 زرهی و تیپ 45 موسوم به جواد الائمه از استان گلستان.
  • برخی از واحدهای لشگر 41 موسوم به ثارالله، از استان کرمان.
  • گردان 161 از سپاه موسوم به انصارالحسین و گردان 164 تکاور موسوم به علی اکبر از استان همدان.
  • گروه توپخانه 56 موسوم به یونس از استان فارس.

6-   شبه نظامیان به اصطلاح شیعه:

علاوه بر حزب الشیطان لبنان رژیم آخوندی مزدوران و اجیرشدگان غیر ایرانی خود را در یگانهای مختلف برای جنگ علیه مردم سوریه سازمان داده است:

  • کتائب حزب الله و عصائب الحق و سپاه بدر متشکل از مزدوران عراقی رژیم که در جنایت علیه مردم عراق نیز شرکت فعال دارند به دستور رژیم ایران بخش زیادی از نیروهای خود را به سوریه منتقل کرده اند.
  • تیپهای موسوم به ابوالفضل العباس و ذوالفقار و کتائب سیدالشهدا، سرایا خراسانی و حرکت النجباء از مزدوران عراقی رژیمهستند که در سالهای اخیر توسط سپاه پاسداران تشکیل شده و در سوریه به کارگرفته شده اند.
  • لشکر فاطمیون که از افغانیهای مقیم ایران به خصوص زندانیان تشکیل شده است که بشرط شرکت در جنگ سوریه آزاد شده اند. آنها با ماهی 500 دلار به استخدام سپاه در آمده اند. شمار زیادی از آنها از جمله علیرضا توسلی و مصطفی صدرزاده از فرماندهان این لشکر در سوریه کشته شده اند.
  • گروه زینبیون از شیعیان پاکستانی ساکن ایران که توسط سپاه سازماندهی شده است.

7-  آخوندهای وابسته به رژیم ایران در مناطق مختلف شیعه نشین سوریه حضور دارند تا آنها را برای جنگ بسیج کنند. خامنه ای با پولهای هنگفت از طریق این آخوندها، شیعیان محلی را روانه جنگ می کند. اما این آخوندها از وضع نیروهای ارتش اسد و داوطلبان محلی ابراز ناامیدی می کنند و تبلیغات آنها کارآیی خودش را از دست داده است.

8-  در دو ماه اخیر حداقل 100 نفر از افسران و نیروهای آموزش دیده سپاه پاسداران کشته شده اند. فقط اجساد بخشی از آنها به ایران منتقل می شوند و بخش زیادی در سوریه دفن می شوند. خبرگزاری حکومتی ایرنا، در ژوئن 2015 کشته های جنگ سوریه که در ایران دفن شده اند را 400 نفر اعلام کرد. میزان واقعی کشته شدگان سپاه و مزدورانش بیش از 3000 نفر است. شمار زیادی از بالاترین فرماندهان سپاه که در جنگ سوریه کشته شده اند عبارت است از:

پاسدار سرتیپ حسین همدانی،جانشین فرمانده سپاه و معاون نیروی قدس و فرمانده نیروهای رژیم در سوریه؛ پاسدار سرتیپ محمدعلی الله دادی، فرمانده سپاه الغدیر؛ پاسدار سرتیپ عبدالله اسکندری؛ پاسدار سرتیپ عبدالله حیدری؛ پاسدار سرتیپ حسن شاطری رئیس ستاد بازسازی لبنان؛ پاسدارسرتیپ اسماعیل حیدری؛ پاسدار سرتیپ جبار دریساوی؛ پاسدار سرتیپ محمد جمالی ‌پاقلعه؛ پاسدار سرتیپ سیدحمید طباطبایی‌مهر از مدیران عملیات نیروی زمینی سپاه؛ پاسدار سرتیپ هادی کجباف، فرمانده سپاه شوشتر خوزستان؛ پاسدار سرتیپ حسین بادپا از فرماندهان لشگر 41 ثارالله؛ پاسدار سرتیپ روزبه هلیسیایی؛ پاسدار سرتیپ جبار عراقی؛ پاسدار سرتیپ شیبانی؛ پاسدار سرتیپ عبدالرضا مجیری؛ پاسدار سرتیپ عزت الله سلیمانی؛ پاسدار سرهنگ امیر رضا علیزاده؛ پاسدار سرهنگ عباس عبداللهی؛ پاسدار سرهنگ مسلم خیزاب؛ پاسدار سرهنگ حمید مختاربند و پاسدار سرهنگ فرشاد حسونی زاده.

شورای ملی مقاومت ایران

کمیسیون امنیت و ضد تروریسم

9 آذر1394(30نوامبر2015)