ایران-حرکتهای اعتراضی در شهرهای میهن، علیه چپاول و سیاست‌های ضد مردمی رژیم آخوندی

- گیلان: رژیم آخوندی در وحشت از اعتراضات پرستاران عقب نشینی کرد و قسمتی از مطالبات آنها را در روز سه شنبه که پرستاران فراخوان به تجمع اعتراضی داده بودند، پرداخت.
علاوه بر پرستاران گیلان، جو اعتراضی در دانشگاههای علوم پزشکی اردبیل اصفهان و مشهد رژیم را ناگزیر کرد که عقب نشینی کند و کارانه پرستاران را واریز کند. این عقب نشینی نشاندهنده اوج ترس رژیم از برگزاری هر گونه تجمع صنفی و اعتراضی، در شرایط فعلی است.

ـ تهران: بازاریان بازار شاهپور تهران صبح روز سه شنبه 3 آذر، در اعتراض به قصد باجگیری توسط شهرداری، مغازه های خود را باز نکرده و اعتصاب کردند. شهرداری قصد دارد هزینه نوسازی این منطقه را از صاحبان مغازه ها بگیرد، و چون با مخالفت آنها روبرو شده، عوارض را افزایش داده است.
 ـ تهران: 1آذر مأموران اداره مالیات برای بازرسی از چند مغازه پارچه فروشی در بازار کیلویی تهران قصد ورود به داخل مغازه‌ها را داشتند که منجر به اعتراض کسبه و اخراج مأموران از مغازه‌ها شد. به‌دنبال این جریان تعدادی از پارچه‌فروشان برای جلوگیری از ورود مأموران مالیاتی؛ در اعتراض مغازه‌های خود را بستند و مانع از ورود مأموران به مغازه خود شدند.
ـ تهران: دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران، جلسه سخنرانی محمدعلی نجفی سرپرست سابق وزارت علوم و مشاور روحانی را با شعارهای آزادی زندانیان سیاسی مختل کردند. دانشجویان با تراکتهایی که در دست داشتند، به نبود آزادی در دانشگاهها اعتراض کردند.و شعار می دادند که دانشگاه پادگان نیست.
ـ رشت: 3آذر جمعی از کارگران شهرداری منطقه4 رشت با تجمع در مقابل این اداره خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود شدند. کارگران با اشاره به وضعیت سخت معیشتی خود میگویند، بیش از 3ماه است که حق و حقوق آنان پرداخت نشده است. پیشتر نیز کارگران شهرداری رشت در اعتراض به تاخیر در پرداخت حقوقشان دست به تجمع زده بودند.
 گیلان: 150کارگر کارخانه قطعات بتنی گیلان خواستار مستقیم شدن قراردادهای کار خود شدند.
ـ چالوس: کسبه پاساژ ملت در چالوس نیز در ادامه اعتراض کسبه و مالکان ملک های تجاری در چالوس به افزایش مالیاتها کشور، صبح سه شنبه اعتصاب کردند.
ـ مازندران: جمعی از کارگران شاغل و بازنشسته نساجی مازندران در اعتراض به بلاتکلیفی در پرداخت مطالباتشان در مقابل استانداری ساری تجمع کردند.

 ـ کاشان: کارگران کارخانه فولاد کاشان بخاطر پرداخت نشدن سه ماه حقوق شان اعتصاب کردند. حقوق آبانماه کارگران نیز پرداخت نشده است. پیش از این تعدادی از کارگران بدون پرداخت حقوق های عقب افتاده شان از این کارخانه اخراج شدند.
 
ـ کنگان: کارگران شرکت پترو کاران جنوب در شهرستان کنگان روز یکشنبه اول آذر اعتصاب کرده و از ورود و خروج وسایل نقلیه به شرکت خودداری کردند. این کارگران اعلام کردند تا زمان پرداخت سه ماه حقوق عقب افتاده، به این تجمع ادامه خواهند داد.
ـ کرمان: در تاریخ دوم آذرماه ـ 180کارگر شرکت مبین از شرکتهای اقماری مجتمع مس شهربابک واقع در استان کرمان به منظور پیگیری مطالبات برحق خود دست به اعتصاب زدند. کارگران در اعتراض به پایین بودن دستمزد و تاخیر در پرداخت حقوق خود دست از کار کشیده و خواستار رسیدگی به وضعیت خود هستند. کارگران معترض اعلام کرده اند که در صورت پیگیری نشدن خواست ها و مطالباتشان در مقابل فرمانداری رژیم تجمع خواهند کرد.
ـ تبریز: 3آذر کارگران کارخانه کاشی تبریز در واکنش به عدم شمول آنان در قانون سخت و زیان آور دست به اعتراض زدند. کارگران میگویند، مدیران شرکت صنایع کاشی تبریز، تحت فشار درخواست کارگران و اداره کار رژیم، تنها خطوط محدودی از تولید خود را مشمول قانون سخت و زیان آور کرده و مابقی خطوط این واحد، از قانون محروم مانده اند. کارگران با اعتراض به این اقدام، تاکید کرده اند که تا رسیدن به خواسته های خود پیگیر مطالباتشان بوده و به اعتراض ادامه خواهند داد.
.
ـ مرند: روز 2آذر کارگران کارخانه تبریز کف در مرند به ‌خاطر اعتراض به بی‌عملی نسبت به خواستههایشان که پرداخت 24ماه مطالباتشان است، اعتصاب کردند.
ـ بوشهر: روز 2آذر ۱۵۰نفر از مجموع حدود ۱۵۰۰کارگر صنایع دریایی ایران صدرا بوشهر که زیر نظر پیمانکار در سکو‌ها فعالیت می‌کنند، در اعتراض به عقب افتادن حقوقشان مقابل درب اصلی شرکت در جزیره تجمع کرده و دست از کار کشیده‌اند.
 
ـ سنندج: در تاریخ 2آذر جمعی از فرهنگیان سنندج در اعتراض به ندادن خدمات درمانی از طرف درمانگاه فرهنگیان و گرفتن مبالغ زیادی بابت ارائه خدمات درمانی از طرف این درمانگاه، در محل این درمانگاه تجمع کردند.

ـ سنندج: 2آذر، تعدادی از پرسنل خدماتی و شرکتی شهرداری سنندج در اعتراض به ندادن حقوق آبان ماه در محل امور مالی شهرداری سنندج تجمع کردند.
ـ کرمانشاه: روز 2آذر گروهی از کارگران شرکتهای مختلف در کرمانشاه در اعتراض به اخراج از کار در مقابل استانداری کرمانشاه تجمع کرده و خواهان بازگشت به کار و تعیین تکلیف وضعیت شغلی خودشان شدند.
ـ کرمانشاه: 2آذر، جمعی از پرسنل درمانگاه شبانه روزی بوعلی واقع در شهرک سهیلی کرمانشاه در اعتراض به ندادن 5ماه حقوق در محل این درمانگاه که وابسته به دانشگاه علوم پزشکی است تجمع کردند.
ـ شادگان: 1آذر، 100نفر کشاورزان شهرستان شادگان در اعتراض به تأمین نشدن آب نخیلات و زمینهای زراعی خود در مقابل ساختمان سازمان آب و برق استان خوزستان تجمع کردند
ـ دانشگاههای علوم پزشکی: در تاریخ 3آذر در بسیاری از دانشگاههای علوم پزشکی، دانشجویان به بخشنامه جدید اعتراض کردند. این اعتراض در سطح دانشگاه در بسیاری از دانشگاهها از جمله تهران و دانشگاه بهشتی و علوم بهزیستی انجام شده است. این اعتراض قرار است که 4آذر ادامه پیدا کند.