سوئد - همبستگی با معلمان در ایران

روز چهارشنبه ۱۵ مهر، ایرانیان آزاده در یوتوبری (سوئد) در گرامیداشت روز جهانی معلم و در حمایت از معلمان آزاده و بپاخاسته میهن و معلمان زندانی در زندانهای رژیم آخوندی، یک تظاهرات در مرکز شهر برگزار کردند. در این تظاهرات نماینده اتحادیه سراسری معلمان سوئد شرکت کرده و حمایت اتحادیه معلمان سوئد را با تظاهرات و معلمان آزاده و بپاخاسته میهن با خواندن بیانیه اتحادیه سراسری معلمان اعلام کرد.

تظاهرات معلمان فرهنگیان ایران سوئد تجمع اعتراضی سازمان  مجاهدین خلق ایران

اعلام حمایت اتحادیه ملی معلمان درسوئد
ما حمایت خود را از فعالان حقوق معلم در ایران و معلمان ایران اعلام می کنیم و خواستار آزادی فوری معلمان دستگیر شده در زندانهای ایران هستیم. معلمانی که فقط به دلیل فعالیت برای رسیدن به خواسته های صنفی خود به زندان افتاده اند.

زمانیکه مدارس در ایران گشوده می شود، تعداد زیادی از معلمان این کشور همچنان در زندانها هستند، از جمله رسول بداقی، اسماعیل عبدی، علی اکبر باغبانی، علیرضا هاشمی، عبدالرضا قنبری، محمود بهشتی لنگرودی و رضا نیک نژاد.
آنان به دلیل فعالیت هایشان برای صنف معلم دستگیر شده اند. دوران محکومیت شش ساله رسول بداقی در 4 اوت سال 2015 خاتمه یافت ولی مقامات حکومت ایران از آزادی او خودداری کردند و بدون دلیل و سرخود وی را به سه سال زندان بیشتر محکوم کرد.
معلمان ایران زیر خط فقر زندگی می کنند وبه شدت تحت تبعیض قرار دارند. آنان همچنین از حق داشتن فعالیتهای اتحادیه ای وصنفی محروم هستند.  
معلمانی که در اتحادیه معامان برای احقاق حقوق دیگر همکاران خود فعالیت می کنند، وخواستار پایان یافتن تبعیضات علیه معلمان و حق تحصیلات آزاد برای همه دانش آموزان ایران هستند ، بیگناه به زندان افتاده اند.
به عنوان یک عضو در اتحادیه بین المللی معلمان، ما این اعمال سرکوبگرانه را بر علیه همکاران ایرانی مان محکوم می کنیم و خواستار آزادی سریع و بدون درنگ معلمان زندانی هستیم.
ما حمایت و همبستگی خود را از همکارانمان در ایران برای رسیدن به خواسته هایشان اعلام می کنیم وآرزو می کنیم که تظاهرات گسترده شان در سراسر ایران همزمان با روز جهانی معلم 5 اکتبر 2015 با موفقیت برگزار شود.
اتحادیه ملی معلمان درسوئد