بارز کردن جنگ قدرت در راس نظام در نمایش جمعه

آخوند احمد خاتمی، امام جمعه خامنه‌ای در تهران در خطبه‌های خود جنگ قدرت در رأس نظام آخوندی را در زمینه توافق اتمی و انتخابات نمایشی رژیم بارز کرد.

وی نقض مرز سرخهای خامنه‌ای در مذاکرات را برشمرد و از پیامدهای توافق اتمی و فشارهای مرگبار بین‌المللی برای دست کشیدن رژیم از صدور تروریسم در منطقه ابراز وحشت کرد.

وی گفت:‌ «آن‌چه مهمه یک تعهدی برای ملت درست کرده. تعهد 10ساله، تعهد 15ساله، تعهد 20ساله، تعهد25 ساله، نباید مجلس رو در این عرصه به حساب بیاریم، البته مقام معظم رهبری به صراحت فرمودند در رابطه با تصویب یا رد من هیچ نظری ندارم، اما این که آقایون ورود کنند، به نظرم میرسه طبق قانون هست،
اما مسأله بعد از برجام و اجرای برجام خیلی مهمه،
مطلب اول گفتند چهارچوب تحریمها حفظ میشه، این که نقض عهده، ما وارد میدان مذاکره شدیم تا تحریمها شکسته بشه
این حرف، حرف بسیار نامربوطیست، مسئولان ما باید موضع صریح بگیرندد و، اونی که قرار بود، قرار بود تحریمها لغو بشه، نه تعلیق، تعلیق تحریمها هم نقض عهد دومه
نکته سوم، گفتند که ایرانیها باید کاری متفاوت انجام بدند، یعنی چی متفاوت، یعنی آن‌که هضم بشیم در نظام سلطه، یعنی این که ما دست برداریم از نیروهای مقاومت در دنیا، مظلومین عراق رو رها کنیم، مظلومین بحرین رو رها کنیم، حزب‌الله رو رها کنیم، مطمئن باشند که آمریکاییها این حادثه اتفاق نخواهد افتاد.

آخوند احمد خاتمی در بخش دیگری از خطبه‌اش به رفسنجانی و باند آخوند روحانی در مورد رابطه آمریکا و مخالفت با نظارت استصوابی شورای نگهبان رژیم بر انتخابات رژیم به شدت هشدار داد.

او افزود:‌ «آمریکاییها گفتند که برجام فرصتی در داخل و خارج در اختیار آمریکاییها قرار داده، این هشدار است به همه صاحبان رسانه به همه مسئولان به اونهایی که سایت دارند، به اونهایی که در عرصه روزنامه‌نگاری هستند، زمینه‌ساز نفوذ آمریکا نشند، امروز هر قلم، هر قدمی که برای بزک کردن چهره آمریکا و زدون نفرت از استکبار برداشته باشه، بی‌تردید قدم و قلم آمریکاییست».

شعار مرگ بر آمریکای مردم ما عین اعتدال است و سازش و رابطه با آمریکا در شرایط کنونی که آمریکا هنوز آدم نشده، بی‌تردید وادادگی و ذلت هست.
بنابراین نظارت استصوابی یک قانون هست، همه مجریان قانون باید به قانون احترام بگذارند و ایستادن و مقابله با این اصل قانونی حاشیه‌سازی بی‌حاصل است.