تظاهرات بزرگ جمعه مردم عراق علیه فساد

روز جمعه هزاران نفر در تظاهرات مردم عراق برای برخورد با فساد و اجرای اصلاحات سیاسی و قضایی در میدان تحریر شرکت کردند.

تظاهر کنندگان در شعارهایشان خواهان ادامه تصمیمات برای اصلاحات و محاکمه فاسدان و برکناری رئیس شورای عالی قضایی مدحت المحمود  شدند.تظاهرکنندگان گفتند که به برگزاری تظاهرات بزرگ و تجمع در میدانهای شهر تا رسیدن به خواسته هایشان ادامه خواهند داد.

در تظاهرات مردم بغداد در مقابل شورای عالی قضاییه عراق، تظاهرکنندگان بر ادامه تظاهرات خود تا اصلاح قضاییه و پاکسازی مفسدین و محاکمه دزدان بیت المال تأکید کردند. تظاهر کنندگان پرچم عراق و پلاکاردهایی با شعارهای نه به فساد و نه به سهمیه‌بندی و نه به وقت کشی در دست داشتند.

مردم دیوانیه برای نابودی فساد و محاکمه دزدان بیت‌المال در تظاهرات بزرگ امروز مردم عراق شرکت کردند. تلویزیون البغدادیه با اعلام این خبر گفت: تظاهر کنندگان پس از تجمع در مرکز استان دیوانیه به سوی میدان ساعت رفتند و در مجاورت ساختمان استانداری و شورای استان دست به تظاهرات زدند.
به گزارش تلویزیون العراقیه شیخ  احمد الصافی نماینده مرجع دینی آیت الله سیستانی درنماز جمعه امروز در کربلا گفت: فساد و مشکلات فراوانی که ملت و کشور ما از آن در رنج است نتیجه فساد حاکمیت در سالهای گذشته است، رنجهای مردم جز با اصلاحات واقعی و وسیع در همه زمینه ها به پایان نخواهد رسید.… نماینده آیت الله سیستانی گفت: از اقدامات پایه ای اصلاحات، تحت تعقیب قرار دادن و حسابرسی سران بزرگ فاسد و برگرداندن اموال دزیده شده به مردم است …اصلاحات بایستی با برداشتن گامهای واقعی صورت گیرد و این گامها باید مردم را قانع کند و به آنها اطمینان دهد که مسولین در اصلاحات جدی هستند و برای اقدام به عمل ضروری قبام کرده اند.

به گزارش خبرگزاری اصلی عراق، نینا شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی اظهاراتی را که در صورتجلسه فوق العاده شورای عالی قضایی عراق به او نسبت داده شده بود؛ رد کرد و آن را نادرست اعلام کرد. دفتر شیخ مهدی کربلایی با صدور یک بیانیه اعلام کرد: آن چه از زبان قاضی محمد عبد الحمزه رئیس دادگاه استیناف کربلا دربرگه سوم صورتجلسه فوق العاده شورای عالی قضایی به او نسبت داده شده صحت ندارد.
در صورت جلسه شورای عالی قضایی عراق آمده است که شیخ عبدالمهدی کربلایی با رئیس دادگاه استیناف کربلا گفته است، مرجعیت خواهان اصلاح کل قضایه نیست و به مدحت محمود درود فرستاده!. دفتر کربلایی با رد این نقل قول توضیح داد: ملاقات بین شیخ عبدالمهدی کربلایی و قاضی محمد عبدالحمزه رئیس دادگاه استیناف کربلا به اصلاحات قضاییه مربوط می شد و علاوه برآن در خطبه نماز جمعه هفته گذشته هم شیخ عبدالمهدی کربلایی تاکید کرد که اصلاح دستگاه قضایی، پایه مهمی در تکمیل بسته های اصلاحات است و نمیتوان اصلاحات حقیقی را بدون آن انجام داد.