درگیری باندهای حکومتی بر سر حذف مجلس رژیم از رسیدگی به توافق اتمی

براساس گزارشهای رسانه‌های رژیم، آخوند روحانی قصد دارد با دور زدن مجلس تحت کنترل خامنه‌ای، بررسی توافقنامه اتمی را به شورای عالی امنیت که خود ریاست آن را برعهده دارد، واگذار کند.

کیهان خامنه‌ای در واکنش به اظهارات معاون حقوقی رئیس‌جمهور رژیم دراین زمینه، نوشت: کوچکترین تغییر در قراردادهای بین‌المللی نیازمند طرح و تصویب دوباره موضوع در مجلس است.
احمد توکلی، عضو مجلس ارتجاع نیز تأکید کرد که خامنه‌ای بررسی توافقنامه را به مجاری قانونی ارجاع داده. شورای عالی امنیت تنها حق سیاستگذاری دارد که آن هم باید به تایید خامنه‌ای برسد.

شماری از اعضای مجلس ارتجاع تحت عنوان کمیته بررسی تخصصی توافق وین، در اولین گزارش خود تأکید کردند درونمایی قابل قبولی برای استفاده از انرژی اتمی حتی در آینده بسیار دور متصور نیست.
در نتیجه‌گیری این گزارش آمده است: با توجه به این که (از اجرای توافق اتمی) دستاورد قابل توجهی حاصل نخواهد شد، صرفاً از منظر فنی توافق وین از دست دادن حقوق فعلی و آتی نظام خواهد بود.

سرکردگان سپاه پاسداران و مقامات رژیم از پیامدهای توافق اتمی و اعمال محدودیتها علیه برنامه های موشکی و تسلیحاتی رژیم ابراز وحشت می کنند. سپاه پاسداران با رد ادعای عباس عراقچی معاون وزیر خارجه که گفته است نقض قطعنامه در مورد فعالیتهای موشکی رژیم نقض نقض توافق نیست، تأکید کرد: جان کری در مجلس سنا بر الزام‌آور بودن ممنوعیت فعالیت موشکی  تصریح کرده است... با توجه به ساز و کار نسبتا ساده بازگشت تحریم‌ها، این اختلاف برداشت و در متن قطعنامه، می‌تواند در آینده روند اجرای توافق وین را با مشکل مواجه کند.
بسیج ضدمردمی نیز تأکید کرد: پذیرش قطعنامه 2231 در تضاد کامل با امنیت و منافع نظام است.

نیروی تروریستی قدس با انتقاد از ساده سازیهای تیم مذاکره کننده رژیم  و نادیده گرفتن مفاد قطعنامه شورای امنیت، درمورد خطر ساقط کردن رژیم هشدار داد و نوشت:  آمریکا با نشان دادن یک برگ توسط کالین پاول وزیر خارجه وقت آمریکا به عراق حمله و این کشور را شخم زد. کامران دانشجو، وزیر سابق علوم رژیم  نیز وحشت زده گفت: برنامه ریزی غرب برای موشکهای با سرجنگی 300 کیلوگرم به بالاست و آنها قصد دارند متخصصین موشکی را شناسایی کنند.
وی در مورد ادعای برد سه بر دو توسط روحانی گفت: اینجا میدان بازی فوتبال نیست. ممکن است 4 امتیاز هم جلو باشیم ولی یک آن بر اثر غفلت ضربه فنی شویم.
 
روزنامه سیاست روز از باند دلواپسان در توصیف وضعیت باندهای درون رژیم پس از خوردن زهر اتمی نوشت: با اعلام توافق اولیه عده‌یی به‌رغم توصیه‌های خامنه‌ای مشغول رقص و پایکوبی و دست‌افشانی شدند و نسخه همراهی با استکبار را تجویز می‌کنند. در نقطه مقابل، عده‌یی هم برای از دست دادن قدرت مراسم عزا برپا کرده و بر سر و سینه خود می‌زنند و انقلاب را از دست رفته می‌پندارند.
یک روزنامه دیگر دلواپسان اتمی هم نوشت: آمریکایی‌ها موفق شدند با بالانس صحیح قدرت میان دولت و کنگره، امتیازات مهمی از تیم مذاکره‌کننده بستانند و نظام را در یک «مار و پله پیشرفته» گرفتار کنند.