سخنرانی شخصیت های عربی در جلسه نمایندگان کشورهای عربی و اسلامی - اورسورواز

نجمه طاطای ـ وزیر پیشین در دولت مراکش

رهبر والامقام خانم مریم رجوی،
خواهران و برادران عزیزم،
 با درودی عربی و اسلامی و جهانی و انسانی، می خواهم که حلول ماه مبارک رمضان را به شما و تمامی برادران و خواهرانم تبریک بگویم و آرزو می کنم که این ماه برای شما با موفقیت و پیروزی توأم باشد و برای همه مسلمانان ثبات و شادمانی به ارمغان بیاورد. می خواهم یک بار دیگربانوی من  به شما تبریک بگویم . من خود را با حضورم در اینجا از پیش کسوتان مجاهدین اشرفی می دانم و هر ساله سنگینی و وزن این مقاومت را احساس می کنم، درست مانند یک گلوله برفی( بهمن) که همینطور بزرگ و بزرگتر می شود. در گردهمایی روز گذشته من تلاش کردم که بیشتر با یک دیدگاه شخص ناظر به آن نگاه کنم. من  احساس کردم آخوندهای حاکم روز گذشته نخوابیدند و دیگر اوضاع برای آنها دشوار شده است و اکنون دیگر نسبت به از دست دادن کرسی حاکمیت شان دچار ترس و وحشت شده اند  چرا که حضور شخصیتهای بین المللی اعم از رهبران و سیاستمداران و سازمان های غیر دولتی از امریکا و کشورهای عربی و آسیایی، صدای شما را به اقصی نقاط دنیا می رساند. نه فقط به این خاطر که شما مریم رجوی هستید بلکه به این دلیل که شما یک آرمان را نمایندگی می کنید و به این دلیل که شما ای بانوی من به صفات اصیل اسلام واقعی ایمان دارید. شما یک فرد مسلمان و مؤمن هستید. اسلام ربطی به چیزی که الان در کشورهای عربی و در میان مسلمانان در جهان اسلام دارد اجرا می شود ندارد. ما شما را می فهمیم  بانوی من و درک می کنیم. من به همراه خانم نماینده محترم پارلمان فتحیه بقالی از مراکش به اینجا آمده ایم. ما در مراکش شما را درک می کنیم چرا که تمامی ما مراکشی ها مخالف تروریسم هستیم. تمامی مراکشی ها مخالف سیاسی کردن دین و اسلام هستند. ما در مراکش هنگامی که می بینیم گروهها و پناهندگان سوری به کشورمان سرازیر می شوند متاثر می شویم چرا که آنان از خانه هایشان بیرون رانده شده اند. چه کسی خوشش می آید که از خانه وکشورش خارج شود؟ ما در مراکش به آرامش خاطر نخواهیم رسید مگر زمانی که مجددا ثبات به یمن بازگردد و ثبات به لیبی و سوریه و عراق بازگردد و وحدت به فلسطین بازگردد.
بانوی من ، استراتژی شما در مسیر اسلام حقیقی گام بر می دارد و اینکه اسلام را سیاسی نمی کند و در راستای تفاوت قائل شدن بین سنیان و شیعیان نیست. این شیوه ها را سیاسیون ساخته و پرداخته اند. وکسانی مورد استفاده قرار می دهند که می خواهند روی کرسی های حکومت نشسته و از اسلام سوءاستفاده کنند.
بانوی من روز گذشته 60 دولت با شما بودند. این گردهمایی  تبدیل به گردهمایی  تجدیدنظر برخی از دولتهایی خواهد شد که هنوز به شما نپیوسته اند. حضور 60 دولت در روز گذشته و تبلیغات بسیار گسترده  باعث می شود که رژیم ایران از جایگاهی که داشته به پایین کشیده شود و این جایگاه به شما سپرده شود چرا که شما زنی با لیاقت در جایگاه شایسته خویش هستید. ما همراه با مقاومت ایران و اسلام واقعی هستیم. مبارک باد بر شما بانوی من و انشاءالله بزودی در تهران همدیگر را خواهیم دید و در آنجا جشن خواهیم گرفت.


عاطف مخالیف – نماینده پیشین پارلمان مصر
خانم رئیس جمهور مریم رجوی، بانوی مقاومت که او را بعنوان قلب تپنده ای می دانیم که نبض آزادیخواهان و عاشقان دموکراسی در اغلب کشورهای عربی با او می زند.
خانمها و آقایان محترم حاضر در جلسه، درودی از مصر بر همه شما.
مصر در آستانه افتتاح دومین شریان آبراه جدید است که خیر و برکت در اقتصاد جهانی سرازیر می کند که در وقت و انرژی و پول ذخیره سازی می کند.
درود ما بر شما بعنوان هیأت مصری در برگیرنده وزیر،پارلمانتر، رجل سیاسی و روزنامه نگار و زنان.
مجاهدین خلق، اپوزیسیون دیکتاتوری فاشیستی مذهبی در ایران است رژیمی که توسط حکومت آخوندی نمایندگی می شود. همان رژیمی که عامل  ناامنی  در منطقه و کشورهای عربی است و در عراق تلاش
می کند از دست سنی ها خلاص شود با همه امکانات، برای نابودی آنها دست به کشتار و پاکسازی غیر انسانی می زند. همچنین از حوثی ها در یمن به طور مستمر پشتیبانی می کند و می خواهد که مردم یمن در ضعف بسر برند. همان یمنی که تا دیروز یمن خوشبخت بود. اما حزب الله و آنطور که خانم مریم رجوی توصیف کردند حزب الشیطان، بخش جدایی ناپذیر از حکومت آخوندی، این سردمدار شیطانها است و نیاز به هیچ توضیحی ندارد.
هیهات هیهات که حکومت آخوندی موفق به گسترش ناآرامی و تروریسم در منطقه عربی شود در حالیکه یک گروه اصیل از فرزندان مردم ایران بنام مجاهدین خلق وجود دارد که یک هدف والای انسانی دارند و آن گسترش آزادی و دموکراسی وعدالت در منطقه خاورمیانه است. درود ما نثار رهبر مقاومت باد.
کانون توجهات ما کمپ لیبرتی و یا آنطور که من می نامم زندان لیبرتی است.
باید به همه  جهان اثبات کنیم که ما در منطقه عربی ضعیف و سست نیستیم. ما دارای عوامل قدرت و منابع طبیعی هستیم پس باید که متحد و همبسته شویم همانطور که مجاهدین خلق در عشق و از خودگذشتگی و صدق و فدا متحد شدند. در پایان از بانوی بزرگ خانم مریم رجوی بخاطر دعوت ایشان از ما برای حضور در این جلسه تشکر می کنم.

نجات بوبکر - نماینده پارلمان فلسطین
 برادران وخواهران
بانوی من، رهبر عالیقدر و پیشتاز که همواره ما را عادت داده که رهبر تغییر باشد و نه صرفا یک رهبر اسمی.
بانوی من
در پنجاهمین سال به شما می گوییم، ما دست هایمان را به سمت شما دراز کردیم در لحظات سخت ودشوار، ما از تمامی جهان می خواهیم  ودستمانمان را دراز می کنیم تا بگوئیم ما صاحبان آرمان هستیم ما زندگی را دوست داریم  و مرگ را دوست نداریم. بله ما حیات و زندگی را دوست داریم چرا که ما مردمی هستیم که به دنیا آمده ایم تا در فلسطین حیات داشته باشیم و ما خلق نشده ایم نه ما و نه مادران فلسطینی که با فرزندان خود، جوانان وکودکان خود در قبرها وداع کنند.  وگاهاً ادوات جنگی صهیونیست ها سراغ کودکان ما می آمد در حالیکه آنها در خواب بودند همانگونه که در غزه صورت گرفت. من از جانب شما می گویم که به خاک آن و درخت هایش وکودکانش وپیران  وزنانش درود می فرستیم
به اینجا آمدیم تا با تمامی برادران وخواهران مظلوم مان در لیبرتی واپوزیسیون ایران همبستگی مان را اعلام کنیم با سوریه ای های آواره شده، با عراقی هایی که سوزانده می شوند واز کشورشان جدا می شوند
در فلسطین نقطه شروع صلح  هستیم کما اینکه جنگها هم ابتدا از نقطه ما شروع می شود. هر کسی که صلح را برای کل جهان می خواهد باید که به صلح حقیقی وآزاد مومن باشد صلحی که بر عدالت مبتنی باشد نه اینکه بر اساس تسلیم باشد همانطور که اسرائیل می خواهد، از این رو ما میگوییم که درب های ما برروی تمامی کسانی که می خواهند دست کمک بسوی ما دراز کنند و یا در صلح از ما حمایت می کنند و نه تسلیم، باز است. با صلحی که منجر به برپایی دولت فلسطین شود و به قدس آزاد و به بخش شرقی که هویت های دینی از آن جدا نشود. سلام برشما ای پیروز شوندگان برای خدا، از خدا و بسوی خدا.

هیثم مالح - از رهبران انقلاب سوریه
درود خاص به خانم مریم رجوی که از او نیرو می گیرم وقتی که او را می بینم.
درود بر مقاومت ایران
در واقع من مدتهاست که تریبون را ترک کردم وهمچنین تصوری نداشتم که بیایم اینجا و صحبت کنم بلکه آمده ام یاد بگیرم اما به هر حال، یکسری نکاتی را بیان میکنم.
دو مسئله اساسی در رابطه با مسائل مقاومت وجود دارد، یکی مشکل فلسطین است که در واقع این مشکل اصلی است که قلب امت عربی است قلب امت اسلامی است و موتور اصلی دراین منطقه است. هنگامی که خمینی به ایران بازگشت طبعا بسیاری از ما فریب خوردیم، گمان می کردیم حالا که خمینی آمده، اندیشه  استبدادی که ایران را توسط شاه اداره می کرد تغییر می دهد. اما مشخص گردید که خمینی یک نظام جدید را ایجاد کرد. یک رژیم آخوندی، عقب مانده و ولایت فقیه خودش را به عنوان مرجعیت برپا کرد. و خواست که جهان اسلام را تابع همین ولایت فقیه کند و در نتیجه شروع به تشکیل هسته ها وسلولهایی درتمامی منطقه عربی نمود تا اینکه درزمان نیاز آنها را بکار گیرد. ما در سوریه همانطور که می دانید،حافظ الاسد روابط استراتژیکی با رژیم ایران یعنی رژیم آخوندی و نه کشور  پایه ریزی کرده بود که در برگیرنده باز کردن درب های سوریه به روی مبلغین مذهبی رژیم  ایران بود.
ما می خواهیم که دولت را بازپس گیریم واین همان مشکل بین ما وآنها است اینکه سوریه از آن سوریه ای ها باشد ونه برای اسد. وجنگ ودرگیری که بین ما وآنها وجود دارد  روی همین مسئله است. الان درسوریه ما 3 میلیون خانه ویران شده داریم 12 میلیون از خانه هایشان کوچ داده شده اند. 4 میلیون خارج سوریه هستند ،18میلیون بر اساس برآورد سازمان ملل نیاز به کمک های انسانی دارند ،600 هزار معلول داریم به همین خاطر است که من با خواهرمان مریم رجوی هستم همه ما بایستی با همدیگر  برای سرنگونی تمامی رژیم های استبدادی کار کنیم.

صباح مختار- رئیس کانون وکلای عرب در لندن
خانم رئیس جمهور، از شما متشکرم بخاطر فرصتی که برای سخن در این جلسه مهم دادید. برای استفاده از وقت، سخنم را در موضوع عراق کوتاه می کنم. دو نکته مهم اصلی در خصوص عراق وجود دارد. نکته اول: نقش آخوندها در نابودی عراق است. این دولت تنها به کشتار ایرانی ها و اعدام و شکنجه آنها در ایران بسنده نکرده، بلکه آنها را در نقاط دیگر در عراق و جاهای دیگر مورد تعقیب قرار داده است. الان نوبت کشتار عراقیان توسط این رژیم رسیده است. سپاه قدس و قاسم سلیمانی و تعداد زیادی از ژنرالها و نیرو به بهانه مبارزه با داعش از ایران می آیند تلاشی وجود دارد که بگوید که مشکل در عراق  خلاصه می شود در وجود داعش و این واقعیت ندارد. من به همه تأکید می کنم که تعداد عراقی هایی که توسط شبه نظامیان مورد حمایت رژیم ایران به قتل می رسند خیلی خیلی زیادتر از عراقی هایی هستند که توسط داعش به قتل می رسند چه مسلمان باشند یا غیر مسلمان. به نظر من غرب بایستی امانتدار باشد. یعنی اینکه حساب نکند با حکومت ایران می شود همکاری کرد و حقوقی دارد و با داعش مبارزه می کند و یا کاری می کند. این درست نیست. توافق هسته ای رژیم ایران و آمریکا به زیان همه است به ویژه به ضرر مردم ایران است. مردم ایران نیاز به نیروگاه هسته ای ندارد. مردم ایران بهای ماجراجویی های رژیم ایران را می پردازد. فرزندان مردم ایران در سوریه و یمن و در عراق بدون هیچ گناهی و هیچ دلیلی کشته می شوند. از این رو غرب باید که با این مسئله برخورد کند. فکر می کنم نیاز است که حمایت آمریکا و غرب از آخوندها در ایران و بطور مشخص موضوع اتمی متوقف شود.

هدی بدران- دبیرکل اتحادیه زنان عرب
من از موضع نمایندگی جمعیت زنان میلیونی صحبت می کنم، من همچنین دبیرکل اتحادیه زنان عرب هم هستم. 20 اتحادیه زنان عرب در کشورهای مختلف وجود دارد که به این اتحادیه پیوسته اند. من خیلی متأثر می شوم بابت ظلمی که زنان ایران در معرض آن قرار دارند و در هر رژیمی که دین را برای سرکوب زنان به کار می برد. با تأسف بسیار دین اسلام بطور خاص یک دین محبت و رحمت و برادری و برابری بین زن و مرد است در حالیکه کسانی  هستندکه به خودشان  این  حق را می دهند که بنام اسلام صحبت کنند. این حق را چه کسی به آنها داده است که از طرف اسلام صحبت کنند و بنام اسلام حکومت کنند و بنام اسلام دیکتاتوری اعمال کنند و زنان را به اسم اسلام مورد ظلم و ستم و  سرکوب قرار دهند.
من بعنوان یک زن با زنان ایرانی اعلام همبستگی می کنم. من احساس افتخار می کنم وقتی که با خواهر مریم دیدار می کنم و با خواهرانی که این جلسه را تنظیم کردند. ما چیزی مشابه (سرکوب در ایران) را لمس کردیم وقتی که رژیم اخوان المسلمین طی مدتی حاکمیت کردند. الحمد لله ما توانستیم که از این حکومت نجات پیدا کنیم و همه کسانی که اراده داشتند و من آنها را دیدم می توانند از این سرکوب رها شوند و از این رژیم رهایی یابند و من مطمئن هستم که این رژیم نمی تواند در ایران باقی بماند و نمی تواند که زنان ایرانی سرکوب شده باقی بمانند و ما بعنوان زنان عرب با شما در همه کارهایتان اعلام همبستگی می کنیم و با شما هستیم متشکرم.

سونیا هانری – نماینده پارلمان استرالیا
خانم رجوی عزیز، روز خوش از طرف استرالیا، روز خوش از طرف 9 همکارم که به مدت 2 روز به اینجا سفر کردند تا در این کنفرانس شرکت کنند تا همبستگی و حمایت خودمان را از شما ابراز داریم. من دو نکته کوتاه دارم. قبل از آن میخواهم به همه دوستان عربم در اینجا احترامات خودم را تقدیم کنم، و همچنین دوستانمان از کانادا. ما در استرالیا از شما حمایت میکنیم. ما از دنیایی بهتر برای زنان و مردان و کودکان ایران حمایت میکنیم. ما به همبستگی اعتقاد داریم و از دموکراسی حمایت میکنیم و ما از حقوق برابر حمایت میکنیم. ما برای رسیدنتان به هدفی که دارید، هر کاری که از دستمان برآید را در استرالیا انجام خواهیم داد. برای شما بهترین ها را آرزو میکنم.

فاطمه خفاجی – رئیس شبکه زنان عرب
خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران
تمامی خواهران وبرادران در کمپ  لیبرتی
من خوشحالی وافر خودم را از شرکت ودعوت من برای اولین بار در گردهمایی بزرگ ابراز می دارم من در کنار شما هستم ومقاومت گرانبهای شما علیه آنچه که درایران جریان دارد را درک می کنم.
 به نظر من این گردهمایی حامل پیام های متعددی است. ما  امروز ودیروز پیرامون شعار مهمی که  خود را در آنچه که خانم مریم رجوی روز گذشته گفتند متبلور شد و صدها هزارنفر از مقاومت ایران و تمامی کسانی که از او حمایت می کنند آن را تکرار کردند.
شعار این بود: می توان و باید. فکر می کنم که این شعار به همه ما درکشورهای مختلف مان انگیزه می دهد تا واقعیت تلخ را تغییر دهیم.(این شعار) ازطرفی به ما توان وقدرت مان را یاد آور می کند  وازطرف دیگر مسئولیت مان را به ما یاد آور می شود چرا که بطور عملی ما می توانیم واین مسئولیت ما است که بر پدیده شوم بنیادگرایی که همچون ابری منطقه را فرا گرفته و سر آن درتهران واقع شده یعنی در بیت ولایت فقیه چیره شویم.
بهار عرب درمنطقه عربی ما، به جنبش ها و حرکت های مختلف این قدرت را داد تا خواستار حقوق وآزادیهای متعددی برای تمامی شهروندان شوند. و تمامی دنیا شاهد قدرت زنان به مثابه موتورهایی برای تغییر بسوی بهتر شدن  درتمامی این انقلابات بودند اما و متاسفانه کماکان تعدادی از کشورها درمنطقه هستند که از بحران های سیاسی واقتصادی واجتماعی رنج می برند و زنان همچنان از خشونت رنج می برند به دلیل  تفسیرهای غلطی که از دین می شود. آنها همچنین از بنیاگرایی دینی وتروریسم رنج می برند که ناشی از دخالت های گسترده در مسائل منطقه امان است مانند اسرائیل و همچنین مانند رژیم ولایت فقیه ایران.
آنچه که بر برادران وخواهران مبارزمان در لیبرتی می گذرد من راخیلی اندوهگین می کند چرا که آنها نه تنها تضمین کننده آینده  ایران هستند بلکه  تضمین کننده آینده منطقه وجهان برای صلح وبرادری هستند. آنها برای مسیری که انتخاب کرده اند، بها پرداخته اند که بهای گزافی بوده و کماکان این بها را می پردازند. آنها قهرمانان واقعی هستند. از این جا من تمامی برادران و خواهرانی که در لیبرتی هستند راخطاب قرار میدهم و می گویم ما تا پایان با شما هستیم.  چرا که شما سمبل ایستادگی و مقاومت هستید و از دولت عراق می خواهم که به این محاصره ظالمانه بر کمپ پایان دهد و مدیریت کمپ را که از جنایتکاران وقاتلین تشکیل شده را تعویض کنند و مسئولیت مدیریت کمپ لیبرتی را به یک ارگان بی طرف وغیر وابسته به رژیم ایران بدهند چرا که پذیرش همکاری با رژیم ایران که منبع تروریسم وبنیادگرایی درمنطقه است درهرشکلی، غیر ممکن است. و از دولت عراق انتظار دارم که گام های ملموس در این چارچوب بردارد. با درود به همگی ودرودهای خاص به خانم مریم رجوی.

انیسه بن عامور وزیر و سناتور پیشین الجزایر
خانم رجوی، خانم‌ها و آقایان، سلام بر شما، از اول ژانویه تا امروز بیش از 600 اعدام در ایران انجام شده است و قتل عام ادامه دارد. این (قتل عام) 30 سال پیش شروع شد، به‌خصوص در سال 1988 زمانی که بیش از 30 هزار زندانی ایرانی به‌نحوی شتابزده در زندان‌ها و نقاط دیگر توسط ولی فقیه ترور، خشونت و کشتار و ایادی‌اش قتل عام شدند. جامعة بین‌المللی چه کار می‌کند؟ همان که فردای جنگ جهانی دوم گفته بود، دیگر هرگز! بله، هم‌چنان چشمانش را می‌بندد و این قتل عام‌ها را محکوم نمی‌کند. فکر می‌کند می‌تواند صلح را بخرد، اما اشتباه می‌کند. برای تأمین منافع خود در یک شرایط سخت اقتصادی، به آخوندها خدمت می‌کند، در حالی که هرگز مداخله مانند اکنون مشروع نبوده است. بحث بر سر ماهیت و جهت‌گیری این رژیم و حتی موضوع اتمی نیست. بلکه بر سر ملتی است که محکوم به زندگی در وحشت است که تنها چشم‌انداز آن مرگ است. همة ما می‌دانیم که اختلافات سیاسی بین کشورهای غربی، شکاف و حتی دره‌یی است که به رژیم آخوندها فرصت داده تا با استفاده از آن اهداف شوم سلطه‌جویانة خود را اجرا کنند و چه کسی بهترین نماد مبارزه علیه آخوندها از بیش از 50سال پیش است؟ این نماد مجاهدین خلق هستند. باید بدانیم آنها بهترین طرف‌صحبت، بهترین متحد برای کسانی هستند که به‌طور واقعی درک کرده‌اند که باید توسعه‌طلبی جنون‌آمیز و مرگبار رژیم آخوندها را متوقف کرد. مجاهدین با ده‌ها سال مبارزة وقفه‌ناپذیر دارای برنامه‌یی روشن، بینشی نوین و خواستة دموکراسی واقعی برای کشورشان هستند. این‌را همواره از طریق پارلمان خود و از طریق رئیس‌جمهورشان مریم رجوی به‌نمایش می‌گذارند. در ورای ستایشی که می‌توان از مجاهدین خلق به‌عمل آورد، از شجاعت، فداکاری و مقاومتشان، ضروری است که جامعة بین‌المللی و رهبران آن، با آنها متحد شوند، برای یک مبارزة مؤثر علیه تاریک‌اندیشی، بنیادگرایی و پیامد آن تروریسم. متشکرم.

حسناء مرسیط –عضو ائتلاف پارلمانی زنان عرب از تونس
خانم مریم رجوی
من از تونس به نزد شما آمده ام که با انقلاب با شکوه خود بردیکتاتوری پیروز شد و تروریسم را به چالش کشید و پروژه اخوانی را درهم شکست.
آمدم تا در این گردهمایی عظیم شرکت کنم. این گردهمایی  فی نفسه خود تضمینی برای ایران آینده است.
انقلاب ایران از بارزترین انقلابها درقرن گذشته به شمار می آمد اقشار مختلف مردم ایران با گرایشات و حساسیت هایش درآن شرکت داشتند. اما کودتای آخوندها به رهبری خمینی، این انقلاب را از مسیرش منحرف کرد و سرکوب علیه مهمترین جنبش هایی که پشت این انقلاب بودند مانند جنبش استوار شما صورت گرفت. به این شکل ایران از دیکتاتوری شاه رهایی یافت و یک دیکتاتور دینی روی کار آمد که آتش جنبش های بنیادگرا را در جهان عرب و کشورهای اسلامی  شعله ور ساخت این دیکتاتوری دینی همچنین روحیه فرقه گرایی درخاورمیانه را فعال کرد که خود را در جنگ ها ومصائب و مشکلات دینی و مذهبی فرقه گرایانه ننگین نشان داد و تبعات فاجعه باری برای نسل های آینده خواهد داشت.
ودرعراق رژیم ایران مستقیما در تغذیه شعار فرقه گرایانه مشارکت کرد و اهداف وخواسته های مردم عراق در برپایی دمکراسی را به شکست کشانید و رابطه تاریخی عمیقی که بین مردم عراق وجود داشت را نابود کرد.
 ودر یمن، رژیم ایران نقش مهمی برای شعله ور کردن روحیه فرقه گرایانه ایفا نمود و یمن را وارد یک جنگ منطقه ای ویران کننده نمود. در واقع تلاش های پیوسته رژیم ایران برای بدست آوردن سلاح هسته ای از جیب رفاه وشکوفایی مردم ایران به گونه ای در افزایش تنش در خاورمیانه نقش داشت در پایان  از جامعه بین المللی می خواهم که به محاصره ظالمانه غزه پایان دهد و حفاظت امنیتی برای برادران و خواهرانم در کمپ لیبرتی وکمپ های پناهندگان سوریه ای  فراهم شود.
اورسورواز – یکشنبه 24 خرداد 94