سومین هفته جلوگیری از ورود نیازهای اولیه و اقلام تدارکاتی و تأسیساتی به لیبرتی

در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 29 و 30 ژوئن2015 (8 و 9 تیر 94) نیروهای عراقی، همچنان از تحویل دادن اقلام اولیه زندگی و نیازهای ساکنان لیبرتی که آن‌ها را در در ورودی کمپ متوقف کرده‌اند، جلوگیری کردند. به‌این‌ترتیب جلوگیری از ورود این اقلام وارد سومین هفته خود شده است.

اقلام توقیف‌شده جزو نیازهای مبرم کمپ است و ساکنان و نمایندگان آن‌ها به‌طور مستمر به مأموران عراقی برای تحویل گرفتن این اقلام مراجعه کرده‌اند اما آن‌ها به دستور کمیته سرکوب اشرف تحت کنترل فالح فیاض، مشاور امنیت ملی عراق، از تحویل دادن این اجناس خودداری می‌کنند.
قطعات یدکی مربوط به دستگاه‌های یخ‌سازی کمپ در میان وسایلی است که از ورود آن جلوگیری می‌شود. چیزی که در فصل گرما و ماه رمضان ساکنان به‌شدت به آن نیاز دارند.
نمایندگان ساکنان طی این مدت روزانه این مشکل را با مانیتورهای یونامی مطرح کرده‌اند و نسبت به محاصره تدارکاتی کمپ اعتراض کرده‌اند، اما هیچ اقدام مؤثری در این زمینه به عمل نیامده است.
جلوگیری از ورود نیازمندی‌های اولیه انسانی نقض آشکار استانداردهای انسان دوستانه و حقوق بشری و نقض بسیاری از معاهدات بین‌المللی و یک اقدام مجرمانه و شایان پیگرد قانونی است.
مقاومت ایران ملل متحد و دولت آمریکا را که به‌طور مکرر و به‌صورت مکتوب نسبت به‌سلامت و امنیت ساکنان لیبرتی متعهد شده‌اند و همچنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای پایان دادن به این محاصره ضد انسانی فرامی‌خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
11 تیرماه 1394 (2 ژوئیه 2015)