جلوگیری کمیته سرکوب از وصل لیبرتی به شبکه برق سراسری

روز سه شنبه 2 تیر 94 (23 ژوئن 2015)، صادق محمد کاظم، نماینده کمیته حکومتی سرکوب در لیبرتی، از ورود افراد یک شرکت پیمانکاری برق به لیبرتی برای بستن قرارداد وصل برق کمپ به شبکه سراسری ممانعت کرد. این در حالی است که آمدن اسامی این افراد از روز قبل به اطلاع یونامی و به مرکز پلیس لیبرتی رسیده و هماهنگ شده بود.

تماسهای ساکنان با مانیتورینگ یونامی و مسؤلان کمیساریا برای جلوگیری از این اقدام غیرقانونی و ورود افراد شرکت بی‌نتیجه ماند. صادق محمد کاظم، به دروغ به این افراد گفته بود من با یونامی تماس گرفتم، یونامی آنها را نمیشناسد و از این موضوع اطلاع ندارد. این افسر جنایتکار استخبارات به آنها گفته بود ساکنان لیبرتی جزو سازمانهای غیرقانونی هستند و هر کس با آنها کار کند شامل قانون تروریسم خواهد شد. این چندمین بار است که صادق محمد کاظم شرکتهای برق را که برای وصل لیبرتی به شبکه سراسری برق می آیند، از ورودی کمپ باز می گرداند.
این امر نقض آشکار یادداشت تفاهم امضا شده بین دولت عراق و ملل متحد در 25 دسامبر 2011 است که تصریح میکند« دولت عراق تسهیل خواهد کرد و به ساکنان اجازه خواهد داد به خرج خودشان، وارد قراردادهای دو جانبه با پیمانکاران برای ارائه الزامات زندگی ...بشوند».
در 21 آوریل 2012 زمانی که هنوز بیش از نیمی از ساکنان به لیبرتی منتقل نشده بودند، نماینده ویژه دبیرکل به نماینده ساکنان نوشت: «برای حل درازمدت برق، دولت عراق هزینه های وصل برق کمپ حریه به شبکه برق شهر را از طریق سیم کشی مورد نیاز در داخل کمپ در مناطق مسکونی بر عهده خواهد گرفت»، سه روز بعد در 24 آوریل او در نامه دیگری نوشت: «دولت بسیار علاقه مند است که این کار (وصل برق و آب به شبکه سراسری در اولین فرصت انجام دهد، گامهای اولیه برداشته شده است».
یونامی در 28 می 2012 به نماینده ساکنان نوشت در ارتباط با «وصل کمپ حریه به شبکه برق شهرکار با وزارت برق در حال اجراست تا کمپ حریه به شبکه برق سراسری وصل شود. این مکان برای این منظور چک شده است».
اما در طول سه سال گذشته این تعهد آشکار به طور مستمر نقض شده است. در شرایط کنونی با توجه به این که ژنراتورهای کمپ بسیار فرسوده و مصرف سوخت آنها چندین برابر است، ضرورت وصل برق لیبرتی به شبکه سراسر دوچندان شده است.
مقاومت ایران از دولت آمریکا و ملل متحد می خواهد برای کنار زدن این موانع اقدام نموده تا لیبرتی به شبکه برق سراسری وصل شود. امری که برای تأمین حداقل های زندگی روزمره بسیار ضروری است. البته تا زمانی که مدیریت لیبرتی در دست افرادی مانند صادق محمد کاظم است که در قتل ساکنان و آزار و اذیتها و اعمال محاصره شرکت فعال داشته، نباید انتظار کمترین تغییر را در اقدامهای ضد انسانی این مدیریت علیه ساکنان داشت.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
4 تیر94 ( 25 ژوئن 2015)