اجلاس میاندوره‌یی شورای ملی مقاومت ایران

اطلاعیة دبیرخانة شورا

اجلاس میاندوره‌یی شورای ملی مقاومت در روزهای 27 و 28 خرداد با حضور رئیس‌جمهور برگزیدة شورا برگزار شد.
خانم رجوی در سخنان افتتاحیة خود، ضمن خیرمقدم به اعضای شورا و هم چنین شماری از هموطنان و نمایندگان جوامع ایرانی و همپیمانان شورای ملی مقاومت، که به عنوان ناظر در اجلاس شرکت داشتند، به اعضای شورا در لیبرتی،که نتوانسته بودند در اجلاس حضور یابند، درود فرستاد و با اشاره به نزدیک شدن سالگرد قیام ملی 30تیر در حمایت از مصدق بزرگ و سالگرد تأسیس شورای ملی مقاومت، گفت: پایداری سی وچهارساله و درخشان شورا در تاریکترین ادوار تاریخ ایران، اکنون، در شرایط بسیار حساس ایران و منطقه وجهان، آن را به یک راه حل واقعی و یک سرمایة بی بدیل برای رهایی میهن تبدیل کرده است.
خانم رجوی خاطرنشان کرد: در این روزها که رژیم ولایت فقیه، در اثر مقاومت مردم ایران و در اثر شکست استراتژی اتمی و سیاست صدور ارتجاع و تروریزم، در یک بحران عمیق گرفتار شده، صحت مواضع شورای ملی مقاومت، روشن تر از همیشه، ثابت شده است.
اجلاس شورا در بحثهای پیش از دستور، برگزاری موفق گردهمایی سالانة مقاومت درپاریس در روز 23خرداد را ،که بازتابهای سیاسی و رسانه یی آن مرزهای بی‌سابقه و جدیدی را درنوردید، به دست‌اندرکاران و شرکت کنندگان و به همة یاران مقاومت و هموطنانی که این اجتماع عظیم را برپا کردند، تبریک گفت.
 اعضای شورا در سخنرانیهای خود، این گردهمایی و همبستگی و حضور بیش از 600 تن از شخصیتها و قانونگذاران و شهرداران و منتخبان مردم 70کشور از 5قارة جهان را نمایش خیره کنندة دیگری از اقتدار ملی و اعتبار بین المللی و اصالت و استحکام جنبش مقاومت به‌عنوان یگانه آلترناتیو دموکراتیک ومردم گرا در برابر استبداد منفور و مطرود  ولایت فقیه، دانستند و خاطرنشان کردند که درشرایطی که جامعة جهانی در انتهای ماراتون مذاکرات اتمی با رژیم آخوندها به بن بست رسیده و درحالی که بحران سازیهای این رژیم تمام منطقه را تهدید می‌کند، مقاومت ایران در گردهمایی بزرگ خود، تنها راه حل کارساز را به جهان عرضه کرد که همانا ضرورت و حتمیت تغییر رژیم فاشیسم دینی حاکم بر ایران است. بیان این خواست به حق در سلسله سخنرانیها و بیانیه های مهمی که در گردهمایی بزرگ عنوان شدند، موج می زد و جایی برای هیچگونه شک و تردید باقی نمی گذاشت؛ راه حلی که نه فقط مبشر سعادت مردم ایران، بلکه کلید صلح و آرامش در این منطقه از جهان است و به همین خاطر طیف شگفت انگیزی از گرایشهای متنوع سیاسی از نقاط مختلف جهان، به ویژه از خاورمیانه و کشورهای عربی، حول آن به اتفاق نظر رسیدند.
اجلاس شورا در دستور کار خود، مذاکرات جاری اتمی رژیم با کشورهای 1+5 را به طور مبسوط مورد بحث قرارداد. خامنه ای از دوسال پیش به دنبال شکست خود در مهندسی نمایش انتخابات ریاست جمهوری و تحت فشار شدید تحریمها، به این روند تن داد ؛ مذاکراتی که اکنون به صورت یک چالش حاد، هم در روابط درونی حاکمیت و هم در ارتباط با جامعه بین المللی، گریبانگیر رژیم شده است.
شورا نتیجه گیری کرد که در مذاکرات دوساله بازهم ثابت شدکه هرگونه گفتگو و تعامل با رژیمی که برنامة دستیابی به بمب اتمی را برای بقای نظام ولایت فقیه ضروری تلقی می کند، آب در هاون کوبیدن است؛ به ویژه از آن رو که تن دادن رژیم به مذاکرات و محدودیتهای تحمیلی در توافقات ژنو و لوزان ، نه از سر سازگاری با خواستهای بین المللی، بلکه دراثر افشاگریهای مقاومت ایران و تنگتر شدن حلقه تحریمها و اعتراض و انزجار اجتماعی  از این برنامة شوم بوده است. ازهمین رو، مقاومت ایران ضمن استقبال از عقب نشینی تحمیلی این رژیم، پیوسته نسبت به فریب و تقلب آن نیز هشدار داده و تأکید کرده است که در هرگونه توافق احتمالی، اعمال قطعنامه های مصوب شورای امنیت و راستی آزمایی و بازرسیهای کامل در «هرزمان ، هرمکان»، ضروری است. در عین حال، بدیهی است که خواست مردم و مقاومت ایران، برچیدن تمامی برنامه و بساط اتمی و محاکمة سران جنایتکار این رژیم ، بوده وهست.
اجلاس شورا هم چنین سیاست صدور بحران و تروریسم رژیم را که به طورخاص توسط خامنه ای و دربار ولایت فقیه پیگیری و تأمین مالی می‌شود، مورد بحث قرار داد و در ارزیابی مشخص از وضعیت کنونی نتیجه گیری کرد که رژیم در این پایة  استراتژیک «حفظ نظام» نیز به سبب سلسله یی از تحولات مانند سقوط مهره گوش به فرمانی چون مالکی درعراق، پیشرویهای رزمندگان سوری و چرخش تعادل قوا علیه بشار اسد درسوریه و به ویژه شکل گیری ائتلاف بی سابقه نظامی وسیاسی کشورهای عربی در برابر مداخلات رژیم در یمن، با شکست و بحرانی بی سابقه و بی علاج روبه روست.
در اجلاس دو روزة شورا، کمیسیونها در مورد موضوعات مختلف گزارش دادند و دربحثهای مربوط به مداخلات رژیم درمنطقه و نیز دربارة برنامة اتمی رژیم، اعضای شورا ضمن قدردانی از تلاشهای ذیقیمت و روشنگریهای پُر اهمیت کمیسیون امنیت و ضدتروریسم و کمیسیون تحقیقات دفاعی و استراتژیک، سیاستها و روشنگریهای مقاومت دراین رابطه را نه تنها پیشبرد کارزار سرنگونی استبداد شوم مذهبی و رهایی مردم ایران، بلکه خدمتی بزرگ به صلح منطقه وجهان توصیف کردند.
در بحثهای سیاسی اجلاس شورا، شکست کامل دعاوی اعتدال و میانه روی در رژیم آخوندی و رسوایی همة دلالان خارجی و عوامل داخلی آن که مأموریت ثابت بزک کردن چهرة رژیم و لجن پراکنی به مقاومت برای سرنگونی رژیم را برعهده دارند- مورد بررسی قرار گرفت. اجلاس براین واقعیت روشن انگشت تأکید گذاشت که دوسال بعد از روی کار آمدن شیخ حسن روحانی، اعتدال ادعایی او حاصلی جز اعدامهای فزاینده و اجرای مجازاتهای قرون وسطایی و تبهکاریهای هولناک و غیر قابل مهار اقتصادی و گسترش فقر وبیکاری نداشته است. دراین خصوص، شورای ملی مقاومت ایران، سکوت شرم آور دولتهای طرف گفتگوی رژیم آخوندی درقبال موج اعدامهای وحشیانه خامنه ای را، که هدفش ارعاب مردم و مهار وضعیت انفجاری جامعه است، به شدت تقبیح و محکوم کرد.
اجلاس شورا در بررسی وضعیت لیبرتی، ضمن تجلیل از ایستادگی و استقامت رزمندگان قهرمان آزادی، استمرار محاصرة ضد انسانی و توطئه های حکومت اخوندی را بررسی و خاطرنشان کرد که رژیم ولایت فقیه به موازات فرو رفتن درکام بحرانهای زهرآگین، اقدامات رذیلانه و زمینه سازیهای جنایتکارانه را علیه مقاومت سازمانیافته و نیرویی که آن را تهدید اصلی موجودیت خود می داند، افزایش می دهد .
درهمین راستا، پاسدار دانایی فر ازمهره های نیروی تروریستی قدس و سفیر خامنه ای در بغداد، با همدستی عوامل رژیم در میان نیروهای عراقی و کمیتة سرکوب اشرفیها، به اعزام شکنجه گران  وزارت اطلاعات به لیبرتی مبادرت کرده و درصدد پهن کردن مجدد بساط شکنجة روانی علیه رزمندگان اشرفی برای نیات شوم و جنایتکارانه است.
شورا ضمن یاد آوری تعهدات مکتوب آمریکا و ملل متحد درخصوص تضمین حفاظت و سلامت ساکنان لیبرتی و نظارت بر وضعیت بطور مستمر، به دولت عراق، به مقامات ذیربط ایالات متحده در واشینگتن و سفارت آمریکا در بغداد، به ملل متحد، یونامی وکمیساریای عالی پناهندگان، دراین خصوص هشدار داد و تاکید کرد این اقدامات مجرمانه باید با جدیت و فوریت محکوم و متوقف شود.
اجلاس میاندوره یی شورای ملی مقاومت با توجه به تهدیدات واضح امنیتی و نقض عهدهای مکرر پیشین در مورد امنیت و سلامت اشرفی ها، بار دیگر بر لزوم بازگرداندن سلاحهای حفاظت شخصی آنها -که به ازای تأمین حفاظت از آنها گرفته شده است - تاکید کرد.

دبیرخانة شورای ملی مقاومت ایران
31خرداد1394