ضرب و شتم علی معزی زندانی سیاسی ۶۵ ساله و محاکمه مجدد و تمدید زندان او

دستگاه قضاییه  رژیم آخوندی آقای علی معزی، ۶۵ ساله، زندانی سیاسی هوادار مجاهدین را با یک پرونده سازی جدید به یکسال حبس اضافی محکوم کرد. در روز دوشنبه 14 اردیبهشت در یک  دادگاه نمایشی در کرج، این حکم به آقای معزی که با زور به بیدادگاه منتقل شده بود، ابلاغ شد.

صبح دوشنبه پس از آن که دژخیمان آقای معزی را برای شرکت در «دادگاه» احضار کردند، او به طور کتبی اعلام کرد «دادگاه» را غیرقانونی و نامشروع می داند و در آن حضور نخواهد یافت. به دنبال آن، گله یی از جانیان به فرماندهی یک پاسدار- سرگرد او را مورد ضرب و جرح قرار دادند به نحوی که بر اثر کوبیدن او به نرده آهنی پیشانی اش شکافت و دچار خونریزی شدید شد.
پاسداران او را در همین وضعیت و در حالیکه دست و پایش در زنجیر بود، با کشیدن روی زمین به بیدادگاه منتقل کردند. آخوند جنایتکار آصف حسینی رئیس این به اصطلاح دادگاه با توهین و تهدید علی معزی را به یکسال حبس اضافی محکوم کرد. آقای معزی از امضای این حکم خودداری کرد. هدف از این پرونده سازی و محاکمه مجدد، خودداری  از آزادی اوست که در پایان دوران محکومیتش به سر می برد.
علی معزی از زندانیان سیاسی دهه ۶۰، به خاطر دیدار با دو فرزندش در اشرف، در روز ۲۱ آبان ۸۷ بار دیگر در تهران دستگیر شد. وی برای سومین بار در ۲۵ خرداد ۹۰ در حالیکه تنها چند روز از عمل جراحیش به علت ابتلا به بیماری سرطان می گذشت و در وضعیت وخیمی به سر می برد، بازداشت شد و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ اوین منتقل گردید. علت دستگیری او شرکت در مراسم خاکسپاری محسن دگمه چی، از زندانیان مجاهدخلق بود که براثر محرومیت از هرگونه رسیدگی درمانی، در زندان زجرکش شد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۵ مه ۲۰۱۵)