وحشت خامنه ای از به خطر افتادن امنیت نظام

در آستانه روز جهانی  کارگر و روز معلم که با فراخوانهای برپایی تظاهرات سراسری همراه است، خامنه ای در دیدار با سرکردگان نیروی انتظامی بر سرکوب اعتراضات اقشار به جان‌آمده تحت عنوان ”اقتدار” و ”امنیت” تأکید کرد. و وحشت خود را از قیام مردم ابراز کرد و گفت:‌«نیروی انتظامی باید برای ابعاد مختلف ناامنی برنامه داشته باشد و با آنها مقابله کند».

وی ادامه داد:‌«یک مسأله مهمی که وجود دارد و بنده بارها تکرار کردم، مسأله اقتدار نیروی انتظامی است، نیروهای انتظامی در مسئولیت خود که ایجاد امنیت است، مظهر حاکمیت جمهوری اسلامیست، مظهر این امنیت و عامل وسط میدان این امنیت عبارتست از نیروی انتظامی، بنابراین بایستی اقتدار داشته باشه. باید بتوانید مقتدرانه عمل کنید. با قاطعیت بتوانید عمل کنید.
من لازم است تشکر کنم از نیروی انتظامی، خب کارهای خوبی انجام می‌گیرد. خب ممکن است انسان یک موقعی یک مورد، دو مورد پنج مورد ایرادهایی هم داشته باشد.
امنیت هم یک امر تبلیغاتی و زبانی نیست که انسان بگه آقا ما امنیت ایجاد کردیم، صدبار شما اگر در اطلاعیه‌ها، اعلامیه‌ها، گفتارها بگید ما این خیابان رو امن کردیم، بعد شب که مردم توی خیابان رفت و آمد می‌کنند با عوارض ناامنی مواجه بشند، خب اون گفته‌ها دو صد گفته چون نیم کردار نیست. اثری نمیکنه، حالا آمارهایی که فرمانده محترم بیان کردند بنده در گزارشها دیدم این آمارها، اینها هم باارزشه، منتهی به این اکتفا نباید بکنید، بایستی در قبال هر نوع ناامنی برنامه داشت، حرکت کرد و کار کرد. اینها چیزهایی است که جوانب گوناگون امنیته،.

ولی فقیه ارتجاع در بخشی از سخنرانی خود واقعه تاریخی الغای برده‌داری در آمریکا توسط آبراهام لینکلن را منکر شد و گفت: «به مناسبت این که یک روزی برده داری را یک شخصی، یک رئیس‌جمهوری حذف کرده است، جشن می‌گیرند که حالا اون هم محل اشکاله، اونهم محل ایراد اساسیست. یعنی آبراهام لینکلنی که میگند این رو حذف کرده است، این بر حسب دقتهای تاریخی که کسانی کردند واقعیت قضیه این نیست، مسأله، مسأله حذف بردگی نیست، مسأله، مسأله شمال و جنوب بود، و جنگهای دامنه‌دار و ریشه‌دار چند ساله شمال و جنوب آمریکا و بحث دعوای بین زمین‌داری و کشاورزی از یک طرف و صنعت از یک طرف، دعوا سر این حرفها بود».
تلویزیون رژیم - ۵ اردیبهشت ۹۴