فراخوان پارلمانترهای عراقی به لغو محاصره ضدانسانی مجاهدان اشرفی در لیبرتی

شماری از نمایندگان پارلمان عراق، خواستار لغو محاصره ضدانسانی بویژه محاصره پزشکی  لیبرتی و برسمیت شناختن کمپ لیبرتی بعنوان کمپ پناهندگی تحت نظر سازمان ملل متحد شدند.

دکتر طلال الزوبعی رئیس کمیسیون سالم سازی پارلمان عراق و از اتحاد نیروهای عراقی با صدور بیانیه ای، دولت عراق را ”به برخورد انسانی با موضوع لیبرتی و خودداری از برخورد دوگانه و مخدوش نکردن مسائل در این رابطه فراخواند و اعلام کرد : محروم کردن ساکنان کمپ لیبرتی از غذا، دارو و سوخت نقض آشکار و صریح حقوق‌بشر است. وی  ابراز امیدواری کرد ”تغییری در سیاست عراق در قبال کمپ لیبرتی ایجاد شود به‌صورتیکه زمینه‌ساز گشایش همه‌جانبه به‌خصوص در زمینه انسانی شود“.  
خبرگزاری اصوات العراق دیماه93

حامد مطلک نماینده پارلمان از ائتلاف الوطنیه به ریاست دکتر ایاد علاوی به حفاظت از ساکنان لیبرتی و رفتار با آنان طبق قوانین بین المللی فراخواند. حامد مطلک در یک موضعگیری مطبوعاتی اعلام کرد: ساکنان کمپ لیبرتی پناهنده هستند و باید قانون بین المللی در مورد آنها اجرا شود..   
خبرگزاری نینا(خبرگزاری اصلی عراق) 1بهمن ماه93

حسن خضیر شویرد نماینده پارلمان عراق از ائتلاف الوطنیه گفت این حق ساکنان کمپ لیبرتی است که به غذا، دارو و سرپناه امن دسترسی داشته باشند و علاوه بر این حق بیماران آنها است که به‌صورت آزادانه در بیمارستانها درمان شوند،
شویرد افزود: ساکنان کمپ مشمول کنوانسیون های بین المللی هستند که بر روابط بین ساکنان کمپ لیبرتی و دولت عراق حکم می کنند، و باید با ساکنان این کمپ مطابق این قوانین رفتار شود.
سایت اصوات حره24دیماه93

فلاح حسن زیدان نماینده پارلمان عراق با یادآوری فشارهای رژیم ایران به دولت عراق برای ایجاد محدودیت هرچه بیشتر بر ساکنان لیبرتی اعلام کرد: مساله ساکنان کمپ لیبرتی یک موضوع انسانی است و از کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل خواستار به رسمیت شناختن کمپ لیبرتی به عنوان یک کمپ پناهندگی شد.
تلویزیون التغییر:دیماه 93

دکتر ناجح المیزان از رهبران فراکسیون الکرامه گفت رفتار دولت عراق با پناهندگان در کمپ لیبرتی منافی همه عرفها و قوانین بین‌المللی است.
وی افزود: مالکی و شبه نظامیان وابسته به او با موضوع ساکنان لیبرتی سیاسی و بر اساس فرقه گرایی مذهبی که از سوی رژیم ایران  پشتیبانی و تغذیه می‌شود، برخورد می کردند.
ناجح المیزان گفت محاصره کمپ لیبرتی و مانع تراشی در ورود غذا و دارو و سوخت بایستی سازمانهای ذیربط بین المللی را به اقدام و دخالت سریع در این رابطه وادار سازد.
سایت تلویزیون التغییر دیماه93