رئیس جمهور برگزیده مقاومت در کنفرانس ایران، تغییر رژیم، تامین امنیت برای ساکنان لیبرتی در پاریس

از دولتهای غربی می خواهیم که روابط خود با رژیم ملایان را به مسأله حقوق بشر مشروط کنند
روحانی در کارنامه 10ماهه خود نشان داده که بخشی از حاکمیت ملایان است و ماموریتی جز حفظ این رژیم ندارد
فراخوان به اقدام فوری جامعه جهانی برای آزادی 7 گروگان اشرفی، تأمین امنیت لیبرتی و انتقال پناهندگان به آمریکا و اروپا

مریم رجوی روز شنبه 12 آوریل از جامعه جهانی به ویژه دولتهای غربی خواست که روابط خود با رژیم ملایان را به مسأله حقوق بشر در ایران، به ویژه لغو اعدامها و توقف شکنجه و سرکوب و تن دادن این رژیم، به آزادی بیان مشروط کنند.

خانم رجوی ،سخنران ویژه این گردهمایی بود که با حضور نمایندگان انجمنهای جوانان ایرانی از سراسر جهان در پاریس برگزار شد. وی تصریح کرد: «سیاست مماشات و امتیاز دادن به رژیم را متوقف کنید. به بهانة مذاکرات اتمی بر جنایات این رژیم علیه مردم ایران و بر نقش رژیم در نسل‌کشی در سوریه و اشغال مرگبار عراق چشم نبندید».
رجوی در مورد واکنشهای رژیم نسبت به قطعنامة اخیر پارلمان اروپا دربارة نقض حقوق بشر در ایران گفت: «ترس عمیق آنها از حقوق بشر بی‌مورد نیست. زیرا کمترین شکافی در این زمینه، برای قیامهای سیل‌آسا و شکستن زنجیر اختناق راه باز می‌کند».
نمایندگان قریب به 50 انجمن جوانان ایرانی از کشورهای مختلف در این گردهمایی شرکت کرده بودند.

خانم رجوی حضور گسترده نمایندگان انجمنهای جوانان ایرانی در این گردهمایی را پیام روشنی برای ایرانیان و برای جامعة جهانی خواند و گفت: پیام این است که جوانان ایران برای به زیر کشیدن دیکتاتوری مذهبی و برقراری آزادی و دموکراسی مصممند. وی خطاب به جوانان گفت: شما جوانان که امروز به مقاومت و قیام برخاسته‌اید، آیندة ایرانید.

نمایندگان انجمنهای جوانان دموکراتیک ایرانی در سخنرانیهای خود و همچنین با صدور قطعنامه یی خاطر نشان کردند: «همان گونه که خانم رجوی هفته گذشته درپارلمان اروپا تصریح کرد حقوق بشر پاشنه آشیل این رژیم است.» آنها تصریح کردند که 10ماه پس از نمایش انتخابات ریاست جمهوری رژیم آخوندی، روحانی نشان داده است که او بخشی از حاکمیت فاشیسم مذهبی است و ماموریتی جز حفظ این رژیم ندارد. شمار اعدامها در این مدت از 700نفر گذشته و اعدام کسانی که به هنگام دستگیری کمتر از 18سال داشتند، شدت یافته است. تبعیض نهادینه شده علیه زنان و اقلیتهای قومی و مذهبی گسترده تر و عمیقتر شده است. سانسور و محدودیت در فضای مجازی افزایش یافته و جوانان بیش از گذشته از امکان تبادل آزاد اطلاعات و آزادی بیان در فضای اینترنت محروم شده اند.
بنا بر این قطعنامه « رژیم ایران اگرچه به خاطر تحریمها و انواع بحرانهای گریبانگیرش مجبور به یک گام عقب نشینی شده، اما هر لحظه مترصد پیاده کردن پروژه های شوم خود است. تنها چاره وادار کردن رژیم به پذیرش پروتکل الحاقی و اجرای قطعنامه های شورای امنیت است».

آنها تاکید کردند: «راه برون رفت ایران از بحران کنونی را تنها تغییر این رژیم می دانیم و حمایت خود را از برنامه 10ماده یی خانم رجوی، اعلام می کنیم».
قطعنامه با اشاره به آثار ویرانگر جنگ طلبی و صدور تروریسم رژیم در منطقه خاورمیانه اعلام می کند:« این رژیم باید از جامعه بین المللی طرد شود و کرسی ایران در ملل متحد باید به مقاومت ایران، آلترناتیو دموکراتیک این رژیم ضدبشری داده شود. وظیفه جامعه جهانی اینست که به جای سکوت و بی عملی در قبال این رژیم قرون وسطایی، در کنار مردم ایران و خواست مشروع آنها برای سرنگونی رژیم بایستد».
در این کنفرانس که به مدیریت ژان پیر اسپیتزر، وکیل برجسته فرانسوی برگزار شد، علاوه بر نمایندگان انجمنهای جوانان ایرانی و نمایندگان جوانان فرانسوی و نروژی، شماری از شخصیتهای سیاسی از آمریکا، رودی جولیانی، شهردار نیویورک (2001-1994)؛هاوارد دین، رئیس پیشین حزب دموکرات؛ مایکل موکیزی، وزیر دادگستری آمریکا(2007-2009)؛ لوئیس فری، رئیس اف. بی . آی (1993-2001)؛ آلن درشویتز، برجسته ترین وکیل پرونده های جنایی؛ رابرت توریسلی، سناتور (2003-1997) و قانونگزاران نروژی، اریلک اسکوتله، شارلوته اسپورکلاند سخنرانی کردند.
این جلسه در سومین سالگرد قتل عام 19 فروردین ساکنان اشرف برگزارشد که در آن 36 عضو مجاهدین جان باختند.

خانم رجوی در سخنان خود ضمن اشاره به قتل عامهای متعدد در اشرف و حملات مکرر به کمپ لیبرتی گفت: «ما خواستار آن هستیم که دبیرکل با صراحت و قاطعیت، به موارد همدستی و چشم‌پوشی درقبال جنایت علیه بشریت، خاتمه بدهد و بر اساس یک زمان‌بندی مشخص، تحقیقات مستقل درمورد اعدامهای جمعی وگروگانگیری در اشرف را مقرر کند».
وی همچنین « بی‌عملی هولناک» ملل متحد و آمریکا در قبال حملات موشکی مکرر به ساکنان لیبرتی را تقبیح کرد و از آنها که دولت عراق را وادار سازند که به تعهدات خود برای تأمین امنیت و سلامت ساکنان از جمله نصب تی والها و لغو محاصره ضدانسانی پزشکی عمل کند. وی افزود: «ما خواهان آزادی گروگانهای اشرفی و انتقال تمامی مجاهدان لیبرتی به خصوص مجروحان و بیماران به اروپا و آمریکا هستیم».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
23 فروردین1392 (12 آوریل2014)