جلوگیری دولت عراق از انتقال 6 بیمار لیبرتی به بیمارستان

روز دوشنبه 13 مرداد، نیروهای عراقی با مانع تراشی از انتقال شش بیمار کمپ لیبرتی به بیمارستان جلوگیری کردند.

دو تن از آنان مبتلا به سرطان هستند و یکی از آنها قرار عمل جراحی داشت.
این بیماران قرارهای پزشکی خود را از مدتها قبل از دو بیمارستان در بغداد گرفته بودند و انتقال آنها نیز با نیروهای عراقی هماهنگ شده بود. یکشنبه شب، نیروهای وابسته به نخست وزیری گفتند بیماران تنها می توانند به یک بیمارستان تردد کنند و تعداد مترجم و پرستاران همراه بیماران نیز باید به دو نفر کاهش یابد. به این ترتیب ساکنان مجبور شدند دو بیمار را حذف کنند.
صبح روز 13 مرداد عوامل نخست وزیری، چهار بیمار باقی مانده را به بهانه تعویض یکی از مترجمان از ورودی کمپ بازگرداندند. بیماران برای از دست نرفتن وقت و رسیدن به قرارهای پزشکی خود، تصمیم گرفتند بدون مترجم به بیمارستان بروند، اما عناصر نخست وزیری، بار دیگر با این بهانه که کارت دو نفر از بیماران، اصلی نیست از تردد آنها به بیمارستان جلوگیری کردند. به این ترتیب همه بیماران قرارهای پزشکی خود را از دست دادند.
20 تن از ساکنان اشرف و لیبرتی در اثر محاصره ضد انسانی پزشکی در 6 سال گذشته، زجرکش شده‌اند، در حالیکه اگر ساکنان دسترسی آزادانه به خدمات پزشکی داشتند بیشتر آنها نجات پیدا می کردند.
مقاومت ایران ضمن هشدار نسبت به اقدامهای ضدانسانی فوق با توجه به تعهدات دولت آمریکا و ملل متحد در قبال امنیت و سلامت ساکنان لیبرتی، خواهان مداخله فوری آمریکا و سازمان ملل برای تامین دسترسی آزادانه ساکنان لیبرتی به خدمات پزشکی می باشد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
16 مرداد ماه 93 ( 6اوت 2014 )