فشارهای ضد انسانی، اقدامهای سرکوبگرانه و زمینه سازی برای کشتار در لیبرتی

                                                                                                                     

                                                                             فشارهای ضد انسانی، اقدامهای سرکوبگرانه و تحریک آمیز و زمینه سازی برای کشتار در لیبرتی
نیروهای تحت امر نخست وزیری عراق به اعمال محدودیتهای ضد انسانی، اقدامهای سرکوبگرانه و تحریک آمیز و زمینه سازی برای به راه انداختن حمله و کشتار علیه ساکنان ادامه می دهند.
در روز پنجشنبه 26تیر(17 ژوییه) نیروهای سرکوبگر عراقی موسوم به سوآت در یک اقدام نگران کننده، در حالیکه نقاب به چهره داشتند، با بالا رفتن از سنگرهای بیرون کمپ، به شناسایی نقاط مختلف کمپ از پشت تی والها پرداختند.
در همین حال، در یک هفته اخیر نیروهای عراقی به خلاف روال دو سال و نیم گذشته، در ورود تانکرهای تخلیه سپتیک که توسط ساکنان کرایه می شود، کار شکنی می کنند و در گرمای طاقت فرسای عراق تانکرها را ساعتها در ورودی کمپ معطل می کنند و فقط اجازه می دهند چهار ساعت وارد لیبرتی شوند. ایجاد اخلال در تخلیه فاضلاب کمپ که از حداقل زیر ساختها برخوردار نیست، آنهم در گرمای تابستان. محیط را آلوده و ساکنان را با مشکلات  شدید سلامتی و بهداشتی مواجه می کند. هدف دیگر مأموران عراقی از اعمال این فشارها  اینست که رانندگان تانکرها را از کار کردن برای ساکنان لیبرتی منصرف کنند.
در یک اقدام خصمانه دیگر مأموران نخست وزیری یک ماه است از اجرای توافقات قبلی در مورد تحویل دادن روزانه چند دستگاه لیفتراک به ساکنان سرباز می زنند، به نحوی که آنها مجبور هستند بارهای سنگین را در هوای گرم با دست حمل کنند. به هنگام انتقال ساکنان از اشرف به لیبرتی در فوریه 2012 نیروهای عراقی از انتقال لیفتراک‌های ساکنان به لیبرتی جلوگیری کردند. بعد از مراجعات و نامه نگاریهای مکرر به ملل متحد و دولت آمریکا، قرار شد که چند دستگاه لیفتراک ساکنان نزد نیروهای عراقی باشد و همه روزه از صبح تا شب در اختیار ساکنان قرار بگیرد. طی یک ماه گذشته تنها یکبار نیروهای عراقی لیفتراک در اختیار ساکنان قرار داده اند.
مقاومت ایران ضمن هشدار نسبت به زمینه سازیها و اقدامات تحریک آمیز نیروهای عراقی، با توجه به تعهدات مکرر و مکتوب دولت آمریکا و ملل متحد در مورد امنیت و سلامت ساکنان لیبرتی، خواستار یک اقدام فوری برای پایان دادن به این اقدامات سرکوبگرانه و تحریک آمیز است.
دبیر خانه شورای ملی مقاومت ایران
27 تیر1393(18 ژوییه 2014)