نخست وزیر مالکی اکنون باید محاصره بر کمپ اشرف را متوقف کند

کمپ اشرف در 50 مایلی شمال بغداد محل سکونت 3400  تن از اعضای اپوزیسیون رژیم ایران , پی ام او آی میباشد.  در طی 20 سال گذشته حدود 4000 عضو سازمان مجاهدین خلق ایران بعنوان پناهنده در کمپ اشرف ساکن بوده اند که 1000 تن از انان را زنان تشکیل میدهند.

سایت بترورلد 29 تیرماه نوشت: بدنبال اشغال عراق در سال 2003  دولت آمریکا توافقنامه ای را با تمامی ساکنین کمپ اشرف امضا کرد و تائید کرد که ساکنین اشرف افراد حفاظت شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو میباشند و دولت آمریکا تا فرجام نهائی مسولیت حفاظت ساکنین را بر عهده دارد.
اما حفاظت کمپ اشرف در ژانویه 2009 بر خلاف خواسته ساکنین  از نیروهای آمریکائی به دولت عراق منتقل شد. از همان زمان محاصره غیر انسانی برای نابود کردن اعضای پی ام او آی توسط رژیم تهران و دولت مالکی به اجرا گذاشته شده است.  به مدت 16 ماه است که 300 بلندگو در چهارگوشه کمپ به تهدید، توهین  و شکنجه روانی ساکنین اشرف بصورت 24 ساعته با صدای گوشخراش ادامه داده است.  نزدیک به 1000 زن مسلمان هیچگونه امنیت و آرامشی در این وضعیت ندارند. در 28 و 29 ژولای 2009 بدنبال یک حمله وحشاینه توسط نیروهای امنیتی عراق به این کمپ 11 نفر کشته, 1000 نفر مجروح و مصدوم و 137 نفر نقض عضو شدند.
سپس، دادگاه اسپانیا در 6دیماه و 26اسفند سال89،  قتل و جنایت و شکنجه و وارد کردن خسارت به ساکنان اشرف را  مصادیق «جنایت علیه جامعه بین المللی, جنایت جنگی, و جنایت علیه حقوق بشر بین المللی» شناخت.
در هشتم آوریل به دستور نخست وزیر نوری مالکی 2500 نیروی عراقی با خودروهای زرهی به ساکنین بی دفاع و بی سلاح کمپ اشرف حمله کردند. در این حمله 36 نفر کشته شدند که هشت نفر زنان بودند و 350 نفر مرجوح شدند.
در حالیکه تحقیقات مستقل و شفاف پیرامون قتل عام که درخواست جامعه بین  المللی و به ویژه خانم پیلای و خانم اشتون بود فراموش شده  است، اما دادگاه تحقیقات شماره 4 ملی اسپانیا در  حکم  خود به  تاریخ 11 ژولای 2011  پذیرفت که تحقیقات در مورد شکایت علیه کسانی که مسول قتل عام ساکنین اشرف در هشتم آوریل بودند و باعث کشته شده 36 تن و مجروح شدن 350 نفر شد را در دستور کارش قرار دهد..
طبق این حکم، مالکی نخست وزیر عراق، به مجرد کنار رفتن از مقام نخست وزیری و  سلب مصونیت قضایی، به طور اتوماتیک به دادگاه احضار می شود.  سپهبد غیدان، فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق؛ که به دستور مالکی فرماندهی عملیات قتل عام در اشرف را در روز هشتم آوریل  بر عهده داشت، سرهنگ ، عبداللطیف العنابی، فرمانده گردان سرکوبگر در اشرف؛ و نیز سرگرد جاسم التمیمی، برای  سوم اکبتر 2011 به دادگاه احضار شده اند. طبق فیلمها و اسناد موجود، تمیمی همان فردی  است که در قتل‌عام هشتم آوریل  شخصاً با  تیراندازی مستقیم، شماری از ساکنان اشرف را هدف قرار داد و به قتل رساند.
بعد از سومین حکم دادگاه اسپانیا مالکی هم اکنون باید به محاصره و شکنجه و همة اقدامهای سرکوبگرانه در اشرف خاتمه بدهد. طبق حکم دادگاه  و بر اساس کنوانسیون چهارم ژنو،  ایالات متحده مسئولیت دارد برای متوقف کردن شکنجه و خشونت و برای ممانعت از یک قتل عام دیگر ، بلادرنگ حفاظت ساکنان اشرف را از دولت و نیروهای مهاجم عراقی پس بگیرد.