تحولات یمن - مقاومت مردم یمن در مقابل حوثی‌ها

به گزارش تلویزیون الجزیره منابع یمنی گفتند:علی عبدالله صالح رئیس جمهور مخلوع یمن با ارسال نامه هایی به کشورهای خلیج فارس، از آنها درخواست  امان نامه کرده تا به همراه خانواده اش از یمن خارج شود. اما این درخواست با مخالفت این کشورهاروبرو شده است.
الجزیره عربی - 27 فروردین 94

عادل الجبیر سفیر عربستان سعودی در آمریکا گفت: طوفان قاطع، به درخواست حکومت قانونی یمن و جهت جلوگیری از گروه هم پیمان با حزب الله و رژیم ایران که قصد چنگ انداختن بر یمن را داشتند، صورت گرفت.
ما بر اساس گزارشات می دانیم رژیم ایران تلاش می کند به حوثی ها اسلحه برساند ولی بدلیل کنترل نیروهای طوفان قاطع بر فرودگاهها و بندرها، رژیم ایران چنین توانی  را ندارد.
الجزیره - 27 فروردین 94
 
کاخ سفید این ادعا را که باراک اوباما از عربستان در خلال دیدارش با حیدر العبادی انتقاد کرده است، به شدت تکذیب کرد.
تلویزیون الجزیره گزارش داد: الستر باکسی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، ضمن تکذیب هرگونه انتقاد اوباما از عربستان به خاطر عملیات توفان قاطع دریمن، درخلال دیدار با العبادی،  گفت: واشینگتن عملیات توفان قاطع علیه حوثی های یمن را مورد تایید قرار داده است.
 الجزیره افزود : حیدرعبادی یک روز بعد از ملاقاتش با باراک اوباما گفته بود که واشنگتن تمایل دارد عملیات در یمن متوقف شود. اما سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا الستر باکسی، دولت عراق را فراخواند که بهتراست روی مشکلات داخلی خودش متمرکز باشد.
سخنگوی شورای امنیت ملی باراک اوباما همچنین، اضافه کرد که دولت آمریکا از عملیات توفان قاطع دریمن، به طور ریشه یی، پشتیبانی می‌کند.
الجزیره - 27 فروردین 94

به گزارش تلویزیون الجزیره هواپیماهای طوفان قاطع، مواضع حوثی‌ها و مقر اصلی آنها در استان صعده را به شدت بمباران کردند، پایگاه هوایی دیلمی در صنعا و چندین منطقه در عدن و شبوه نیز هدف قرار گرفتند.سخنگوی عملیات طوفان قاطع گفت شبه نظامیان حوثی از هم پاشیده اند و تمرکز خود را از دست داده اند.
نیروهای مقاومت مردمی  در عدن اعلام کردند 50 تن از نیروهای علی عبدالله صالح همراه با سلاحهایشان خود را تسلیم کردند. همچنین کوه‌های مشرف بر مثلث عَنَد در شمال عدن به کنترل نیروهای مردمی درآمد.
نیروهای مقاومت مردمی دریکی از مناطق عدن با محاصره مواضع حوثی‌ها و هلاکت 25 تن ازآنها. یک تانک را به غنیمت گرفتند.

به گزارش تلویزیون الجزیره درگیریهای شدیدی در مرکز تعز میان نیروهای مقاومت مردمی و حوثیها در جریان است.
نیروهای مردمی، بعد از اعلام پیوستگی لشگر 35 ارتش به رئیس جمهور یمن عبد ربه منصور هادی، یک گشت حوثی ها را منهدم کردند.
نیروهای مقاومت مردمی همچنین در یکی از استانهای جنوب یمن، منطقه انبارهای نظامی لشگر 33 زرهی را به کنترل خود درآورند و 20 تن از حوثی ها را به هلاکت رساندند. همزمان با درگیریها، هواپیماهای ائتلاف برای نیروهای مردمی، سلاح و تجهیزات ارتباطی  هلی برد کردند.
الجزیره - 27 فروردین 94