عراق - اعتراضات فراگیر علیه جنایات شبه نظامیان رژیم ایران در تکریت

احمد کریم رئیس شورای استان صلاح الدین گفت شبه نظامیان صدها خانه و مغازه مردم در تکریت را به آتش کشیده اند و غارت و چپاول و آتش زدن اماکن مردم را ادامه می دهند.

وی گفت تکریت در مقابل چشمان شاهدان به آتش کشیده شده است و مسئولین استان قادر به کنترل وضعیت نیستند.
حسین شَطَبْ عضو شورای استان صلاح الدین نیز خواستار دخالت ائتلاف عربی و بینالمللی برای متوقف کردن اقدامات جنایتکارانه شبه نظامیان و جنگ آنها علیه مردم استان شد.

به گزارش تلویزیون الحره عراق احمد کریم رئیس شورای استان صلاح الدین گفت تجاوزات شبه نظامیان به مردم و اموال و اماکنشان درحالی صورت می گیرد که نخست وزیر حیدر العبادی به نیروهای امنیتی و نظامی در شهر تکریت دستور داده است که مانع تخریب توسط باندهای شبه نظامی در تکریت شوند و از آنها خواسته است که هر کسی را که دست به چنین اقدامی می زند؛  دستگیر کنند.
استاندار صلاح‌الدین و رئیس شورای استان صلاح‌الدین در اعتراض به ادامه موارد تخلف و تجاوز به اموال مردم استعفا دادند و به بغداد رفتند. به گزارش تلویزیون العربیه الحدث شیوخ عشایر در استان صلاح‌الدین گفتند: شبه نظامیان اقدام به شکستن محلهای تجاری و سرقت اموال گرانقیمت آنها کردند و سپس این اموال را به کامیونهای بزرگی قبل از سوزاندن خانه‌ها و مغازه‌ها منتقل نمودند تا آثار جنایات خود را پاک کنند و با فریبکاری وانمود کنند که اماکن تجاری و خانه های مردم در حین بمباران در نبرد تکریت تخریب شده اند.
به گزارش تلویزیون العربیه ایاد علاوی معاون رئیس جمهور و رهبر ائتلاف الوطنیه نیز از دولت عراق خواست که در باره تجاوزاتی که در حق شهروندان غیرنظامی انجام شده تحقیق کند و عاملان آن را به محاکمه بکشد.
هم‌چنین ائتلاف متحدون برای اصلاح به ریاست اسامه نجیفی از دولت عراق خواست که علیه شبه نظامیان مسلح که اقدام به غارت و سوزاندن اموال عمومی پس از آزادسازی شهر تکریت کردند، اقدامات فوری اتخاذ کند. وی خواستار محاکمه عاملان این اقدامات شد.
منابع امنیتی در عراق اطلاع دادند شبه نظامیان حشد الشعبی  بیشتر نیروها و تجهیزات خود را از تکریت بیرون کشیدند و فقط تعداد بسیار کمی از آنها در این شهر حضور دارند،که آنها نیز آماده خروج از این شهر هستند.
به گزارش الجزیره این اقدام در پی عکس العمل شدید مردمی و رسمی در عراق به غارت و آتش کشیدن این شهر توسط شبه نظامیان حشد الشعبی صورت گرفت
رئیس کمیته امنیت شورای استان تکریت گفت:  به دنبال ارائه اسناد موثق درباره  غارت و به آتش کشیده شدن اموال مردم در تکریت  توسط حشد الشعبی ، حیدر العبادی نخست وزیر عراق به عنوان فرمانده کل قوا  دستور عقب نشینی این نیروها از تکریت را صادر کرده است.
15 فروردین 94