اسکای نیوز: نقش رژیم ایران در طرحهای تروریستی در کشورهای منطقه

بعد از حکم دادگاه کویت در مورد متهمین پرونده هسته عبدلی فاش شد که این هسته در پادگانهای حزب الله در لبنان آموزش دیده اند.

آنها برای تهاجمات تروریستی مورد حمایت رژیم ایران طراحی می کردند. همچنین مشخص می شود این شبه نظامیان در تمامی کشورهای منطقه حضور دارند و دست اندر کار طرحهای تروریستی در این کشورها هستند
 
افراد هسته عبدلی اقرار کردند که در لبنان آموزش دیده اند و تسلیحاتشان را از رژیم ایران دریافت کرده اند .
تعدادی از افراد این هسته گفتند قبل از رفتن به کویت در پادگانهای حزب الله در لبنان آموزش دیده و پس از رفتن به کویت در انتظار ساعت سین بوده تا تهاجم علیه حکومت کویت را شروع کنند.
تعدادی از افراد این هسته برای تضمین عملیات با یک دیپلمات رژیم ایران و یکی از عناصر سپاه پاسداران در مقر سفارت ایران در کویت دیدار داشته اند.
هدف از ملاقات این بوده که چگونه سلاحهای قاچاق شده از طریق دریا که از تهران برای این هسته فرستاده شده بود را جاسازی کنند . علاوه بر این بر روی طرح ارسال تسلیحات بیشتری برای این هسته تروریستی گفتگو شده است.
اعترافات اعضای دستگیر شده نشان می دهد که بیست و شش نفر اعضای این هسته تا چه میزانی به رژیم ایران و حزب الله بعنوان بازوی این رژیم وابستگی داشته اند.
در میان آموزش هایی که این افراد گرفته اند مشخص شد که آنها می بایست در هر نوع درگیری که درمنطقه وجود دارد به نفع رژیم ایران وارد شوند. یکی از اعضای هسته اقرار کرد که به مقر حزب الله در لبنان رفته و رابط این مقر با دبیر کل حزب الله را دیده است.
واقعیت های فاش شده توسط هسته عبدلی نقش خرابکارانه رژیم ایران در کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر کشورهای همجوار نشان می دهد.
پیش از رویدادهای کویت کشورهای عربستان سعودی و بحرین چندین هسته تروریستی که در حال طراحی تهاجمات تروریستی بودند را توقیف کردند. این هسته ها نیز در ارتباط با رژیم ایران قرار داشتند.
از سوی دیگر نیروی دریایی آمریکا روز سه‌شنبه ویدئویی از شلیک دو تیر هشدار ناو یو.اس.اس تاندربولت به قایق سپاه پاسداران منتشر کرد. این فیلم توسط فرماندهی نیروی دریایی ایالات متحده در خاورمیانه منتشر شده و در آن یکی از کارکنان کشتی موقعیت و مختصات جغرافیایی محل را اعلام می کند که قایق سپاه پاسداران به فاصله کمتر از ۱۴۰ متری ناو رسیده است.
یکی از مقامات نیروی دریایی ایالات متحده در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد قایق رژیم ایران با سرعت بالایی به ناو آمریکایی نزدیک می شد و به اخطارهای رادیویی و علایم هشدار دهنده توجهی نمی کرد و به همین دلیل کشتی آمریکایی «ناگزیر به شلیک تیر هشدار شد».
اسکای نیوز ۴ مرداد ۹۶