اسکای نیوز: رژیم ایران بزرگترین حامی دولتی تروریسم

مایک پمپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا می گوید رژیم ایران بزرگترین حامی دولتی تروریسم است.

این رژیم تهدیدی جدی برای امنیت ملی آمریکاست.
مایک پمپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در جدیدترین موضعگیری خود تصریح کرد رژیم ایران جزو بزرگ‌ترین چالش‌های آمریکاست.

وی چالشهای مختلف آمریکا را برشمرد و گفت: «بلای تروریسم بین‌المللی وجود دارد. اگرچه (داعش در) موصل در حال سقوط است و رقه تحت فشار شدید بین‌المللی است، اما تهدید شوم همچنان باقی است. ما هنوز هم مجبوریم کاری را که با القاعده کردیم، با داعش هم بکنیم. نمی‌توان گفت که تهدید القاعده ناپدید شده، تهدیدش همچنان وجود دارد. ما هنوز کار زیادی برای مقابله با داعش باید بکنیم».

وی در ادامه به چالش کره شمالی پرداخت و گفت: «پیونگ یانگ ۲۴ ساعت شبانه روز در تلاش برای توسعه و تولید موشکهای بالستیک قاره پیما است که بتواند کلاهک هسته‌ای روی آن سوار کند. همانطور که هفته گذشته دیدیم، کره شمالی شلیک موشک بالستیک قاره پیمایش را کلید زده و این نشان از وخامت اوضاع کنونی است».
وی تأکید کرد: هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که کره شمالی دست از سیاستهای خود بردارد و به خلع سلاح هسته یی تن بدهد.
مایک پمپئو به تهدید رژیم ایران پرداخت و گفت:‌ «در ایران، ما با یک دشمنی مواجه هستیم که در حال جولان دادن است. برخلاف داعش، رژیم ایران بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان است. وقتی شما به آنچه در سوریه، یمن و عراق می‌گذرد، نگاه می‌کنید، دخالت گسترده رژیم ایران را می بینید».
این رژیم در رؤیای تبدیل شدن به قدرت مسلط منطقه است. اگرچه ما اکنون روی نابودی داعش تمرکز کرده‌ایم اما بزرگترین چالش ما در خاورمیانه رژیم ایران است.
اسکای نیوز ۲۴ تیر ۹۶