فاکس نیوز: باید توافق اتمی با رژیم ایران را سفت و سخت تر کرد

آلن درشویتز حقوقدان برجسته بین المللی می گوید:‌ باید آنچه در مقدمه توافقنامه اتمی با رژیم ایران آمده مانند متن آن، لازم الاجرا کنیم. باید این رژیم را کامل وادار به تبعیت کرد.

تلویزیون فاکس نیوز:‌ حسن نیتی که قرار بود رژیم ایران بعد از توافق اتمی نشان دهد، نشان نداده است به همین دلیل دولت ترامپ و متحدان خواستار بازبینی این توافق هستند.
این توافقنامه هرگز توسط رژیم ایران به امضا نرسیده است، در نتیجه، آیا اصلا توافقنامه ای در کار است؟.
آلن درشویتز حقوقدان برجسته بین المللی: توافقنامه ای در کار است و ما میلیاردها دلار را به آنها برگرداندیم و آنها نیز بطور واقعی توسعه برنامه اتمی خود را متوقف کردند اما این توافقنامه به هیچ وجه بهتر از توافقنامه ای که دولت کلینتون با کره شمالی بست نمی باشد. ببینید کره شمالی چکار کرد. ما با آنها توافق کردیم، آنها توافق را زیر پا گذاشتند و حالا هم یک زرادخانه اتمی دارند که گزینه های موجود ما را برای ممانعت از دست یابی آنها به سیستمهای موشکی که می توانند با حمل کلاهک اتمی به سواحل غربی آمریکا برسند، محدود کرده است.
ما باید از اشتباه وحشتناکی که در مورد کره شمالی کردیم درس بگیریم و نگذاریم در مورد ایران، این اشتباه تکرار شود. من فکر می کنم این یک توافقنامه وحشتناک با رژیم ایران است اما فکر نمی کنم که باید آن را پاره کرد.
ما باید بخش اول این توافق را اعمال کنیم، آنجا که می گوید رژیم ایران بار دیگر تایید می کند هیچوقت تحت هیچ شرایطی در پی تولید تسلیحات اتمی نخواهد رفت. ما نیاز داریم که کنگره اکنون این قانون را فعال کند و بگوید که این بخشی از سیاست خارجی آمریکا است و اگر رژیم ایران در پی تولید تسلیحات اتمی برود، ما به رییس جمهور اختیار می دهیم که هر اقدام نظامی لازم را برای متوقف کردن آن، بعمل آورد.
فاکس نیوز ۲ اردیبهشت ۹۶