سی ان ان: حلب به جهنم تبدیل شده است

تلویزیون سی ان ان می گوید: شهر حلب به جهنم تبدیل شده است.

سازمان ملل متحد می گوید آنچه که شهروندان سوری درشرق حلب تحمل می کنند، فروررفتن در جهنم است.
حملات هوایی شهر را درهم می کوبد و رزمندگان با آتش متقابل پاسخ می دهند.
سازمان ملل برای دستیابی به کمک رسانی التماس می کند. کسی به ادعای روسیه برای بازکردن معبر اعتنایی نمی کند. برخی برای حمل اقوام مجروح و بازمانده وسایل خود از صحنه جنگ، از گاری دستی استفاده می کنند.
خبرنگار سی ان ان از استانبول گزارش داد:
جنگ در جریان است. حملات هوایی در شرق حلب ادامه دارد. جنگ در روزی زمین هم درجریان است.
اکثر درگیریها درمنطقه ای بنام شیخ سعید است. این منطقه برای دولت استراتژیک است. رزمندگان می گویند تهاجم دولت را متوقف کردند.
در حالی که جنگ درروی زمین درجریان است، حرفهای بسیاری نیز در جهان سیاست گفته می شود. رئیس جمهور ترکیه با رئیس جمهور روسیه تلفنی گفتگو کرد تا یک معبر انسانی به سمت شرق حلب باز شود.
شورای امنیت هم جلسه اضطراری برگزار کرد اما تبدیل به صحنه ای از اتهامات علیه یکدیگر شد. سفیرآمریکا می گوید بشار اسد درمورد آنچه درجریان است دروغ می گوید. وزیر خارجه فرانسه میگوید این بدترین قتل عام شهروندان بعد ازپایان جنگ جهانی دوم است. روسیه در پاسخ گفت آمریکا بخاطر حمله به عراق در ۲۰۰۳ مسئول این وضعیت است.
لذا جنگ در روی زمین و جنگ در صحنه دیپلوماسی جهانی جریان دارد، در حالی که مردم شرق حلب درد و رنج می کشند
از سوی دیگر زکریا مفلاجی از مسئولان بلندپایه در اپوزیسیون سوریه یکشنبه ۴ دسامبر گفت گروه های مخالف حکومت سوریه به ایالات متحده آمریکا خبر دادند که حلب را ترک نخواهند کرد.
این سخنان در واکنش به درخواست مسکو از واشینگتن برای مذاکره با جنگجویان اپوزیسیون به منظور خروجشان از مناطق محاصره شده شرق حلب مطرح شده است.
مفلاجی به خبرگزاری رویترز گفت که پس از اعلام موضع روسیه، گروه های مسلح اپوزیسیون در حلب پیام خود را به مسئولان آمریکایی رساندند.
مفلاجی که ریاست دفتر سیاسی گروه فاستقم فعال در حلب را بر عهده دارد گفت: «ما به آمریکایی ها خبر دادیم که شهر و خانه هایمان را برای شبه نظامیان مزدوری که نظام در حلب بسیج کرده، رها نخواهیم کرد.
او افزود: «مسئولان آمریکایی از جنگجویان اپوزیسیون پرسیدند می خواهید خارج شوید یا مقاومت کنید؟ جواب را هم شنیدند و اظهار نظری پس از آن نکردند.
مفلاجی ادامه داد: «ما از دوستان مردم سوریه خواستیم در کنار ما بایستند تا زمانی که ما ایستادگی و صبر پیشه می کنیم. ما نه برای خود بلکه برای زخمی ها و آسیب دیدگان و همچنین برای غیرنظامیان می خواهیم هرچه سریع تر کمک های بشر دوستانه، از دارو گرفته تا مواد غذایی وارد حلب شود و امکان خارج کردن زخمی ها هم فراهم آید.
نیروهای دولتی سوریه که از سوی روسیه پشتیبانی می شوند، بخش های وسیعی از مناطق شرق حلب را از کنترل مخالفان خارج کردند تا جایی که استفان دی مستورا نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه پیش بینی کرده حلب به زودی سقوط خواهد کرد.
شبه نظامیانی شیعه از عراق، لبنان، افغانستان و پاکستان که نزدیک به ایران هستند، از نیروهای دولتی سوریه در این حمله پشتیبانی می کنند.
مفلاجی گفت: «نیروهای اپوزیسیون سوریه که در حلب حضور دارند گفتند که نمی توانیم شهر و خانه هایمان را برای شبه نظامیان مزدوری که نظام در حلب بسیج کرده رها کنیم.
آمریکا تا کنون پاسخی به پیشنها سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر مذاکره با مخالفان برای خروج از حلب نداده است.