تلویزیون سی ان ان : باید روی برکناری بشار اسد تمرکز کرد نه داعش

کریستوفر هیل سفیر پیشین آمریکا در عراق می گوید: ما باید روی جنگ دیگری که در سوریه در جریان است تمرکز کنیم و بشار اسد را کنار بزنیم. تمرکز تنها روی داعش، مشکل را حل نمی کند.

کریستوفر هیل در مصاحبه با تلویزیون سی ان ان گفت: من غیر محتمل نمی دانم نیروهای ویژه یی که به سوریه می فرستیم درگیر جنگ مستقیم با داعش شوند. این نیروها، نیروهای ویژه بسیار آموزش دیده هستند و غیرمحتمل نیست که تا حد زیادی به درگیری و اقدام عملی نزدیک شوند. البته در اینصورت، احتمال تلفات و اسارت هم وجود دارد...
سفیر پیشین آمریکا در عراق افزود: نیروهای ویژه آمریکا می توانند به ما بگویند که دقیقا چه خبر است. من فکر می کنم ارتش آمریکا نیاز دارد درک بهتری از آنچه در سوریه می گذرد، داشته باشد. آنها همچنین می توانند قابلیت نیروهای کردی و نیروهای عرب سوری را که با داعش می جنگند، مورد ارزیابی قرار دهند. آنها باید مشخص کنند که همین ۵۰ نیری ویژه کافی است یا می باید نیروی بیشتری وارد کرد. این مرا متعجب نمی کند اگر ما در آینده نیروی بیشتری را  به سوریه بفرستیم، بسیار مهم است که ما روی جنگ داخلی دیگری که در سوریه علیه بشار اسد است ، کار کنیم و سعی کنیم بشار اسد را جایگزین نماییم...
از سوی دیگر سناتور لیندزی گراهام  نیز بر این عقیده است که: برای نابودی داعش باید ارتشی متشکل از مصر، عربستان و ترکیه تشکیل داد و تعدادی نیروی آمریکایی را نیز در آنها ادغام کرد.
تلویزیون سی. ان. ان. طی گفتگویی از سناتور گرام پرسید: اگر مشخص شود که سقوط هواپیمای روسی بر فراز سینا در مصر کار داعش بوده، آمریکا چه واکنشی باید نشان دهد؟
سناتور لیندزی گراهام پاسخ داد: ما باید طرحی برای تضعیف و نابودی داعش تهیه کنیم، نه فقط بخاطر این حمله،بلکه به خاطر کاری که آنها سعی می کنند در منطقه و در جهان انجام دهد... اوباما برای این کار نیاز به یک رویکرد منطقه ای دارد.
سناتور لیندزی گراهام  گفت: اگر من بودم، نزدعربها و ترکیه می رفتم و می گفتم، می خواهم از ارتشهای شما استفاده کنم. من یک پناهگاه امن و منطقه پرواز ممنوع در داخل سوریه ایجاد می کردم تا پناهجویان مجبور نباشند کشورشان را ترک کنند ... من همچنین شروع به آموزش دادن به نیروهای ارتش  آزادی سوریه می کردم و یک نیروی منطقه ای متشکل از مصر،عربستان و ترکیه تشکیل می دادم و بخشی از نیروهای خودمان را در این ارتش منطقه ای ادغام می کردم. من بر روی زمین بدنبال داعش رفته و آن را نابود می کردم و به اسد می گفتم که باید برود.
همچنین بگزارش تلویزیون اورینت ، رزمندگان اتاق عملیات فتح در حلب، بدنبال کشته شدن شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران در نبردهای شهرک بانس در حومه جنوبی،  به اسنادی رسمی دست یافته اند که ثابت میکند این شبه نظامیان عراقی بوده اند.
 خبرنگار اورینت نیوز گزارش داد: رزمندگان ۱۵ تن از شبه نظامیان عراقی را که از مزدوران حزب الله عراق محسوب میشوند، از پای درآوردند. آنها ۸ جسد این شبه نظامیان را پیدا کردند که اسنادی  به همراه داشتند.
رزمندگان ارتش فتح موفق شدند ۵ موضع استراتژیک در این شهرک را تصرف کنند که به اتوبان بین المللی میرسد. نظامیان اسد بعد از آنکه در محور تل حدیه   شکست خوردند، بارها تلاش کردند از طریق تل العیس بر اتوبان بین المللی مسلط شوند، اما موفق نشدند. در جریان این درگیریها رزمندگان ۱۵ تن از شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران را کشتند. همراه اجساد این شبه نظامیان اسنادی به دست آمد که ثابت میکند از شبه نظامیان موسوم به نُجبای عراق هستند.  
مسئول تبلیغات جنبش آزادگان شام نیز به تلویزیون اورینت گفت: این اجساد همه شبه نظامیان عراقی و عوامل رژیم ایران هستند. ما اسناد زیادی را به دست آوردیم که مهمترین آنها اینجاست.