رژیم ایران یک رژیم قانون شکن است

سناتور تام کاتن از ارکانزاس، ایران را متهم کرد که به نقض قوانین بین المللی حتی اگر قرارداد نهایی بدست آید ادامه میدهد.

این جمهوریخواه روز یکشنبه به سی بی اس گفت:‌ «متاسفانه رژیم ایران یک رژیم قانون شکن است. آنها ضد آمریکایی هستند. آنها حامی تروریست هستند».
کاتن همچنین بحث کرد که دولت اوباما بیش از حد روی سران رژیم ایران حساب باز کرده است.
او گفت: «رژیم ایران یک بی ثبات کننده در خاورمیانه و عراق و سوریه و لبنان و یمن است. انها به بدترین حامی تروریست دولتی بودن ادامه میدهند».
کاتن اضافه کرد: «با درگیر شدن در این مذاکرات، با دادن این امتیازات به رژیم ایران، با درخواست نکردن مثلا اینکه بجای آن، چهار گروگانی را که شهروندان آمریکایی هستند را فورا آزاد کنند، دولت نقش ایران در منطقه را ارتقاء داده است».
گزارشهای یکشنبه حاکی از اینست که یک معامله موقت به معنای محدود کردن قدرت هسته ای ایران در ازای لغو تحریمها قریبالوقوع است. اگر یک قرارداد تا دوشنبه حاصل نشود، این پنجمین ضرب الاجلی است که از تاریخ اصلی 30 ژوئن رد شده است. اگر یک توافق تا 13 ژوئیه بدست آید، کنگره 60 روز برای بررسی هر قرارداد نهایی فرصت دارد.
کاتن که در کمیته امور خارجی سنا مقامی دارد یکی از پر سر و صداترین منتقدین مذاکرات با رژیم ایران بوده است. در ماه مارس کاتن یک نامه به رهبر رژیم ایران نوشت و تهدید کرد که کنگره هر قرارداد ناخوشایندی را وتو خواهد کرد.