امتیاز دادن به رژیم ایران باعث تشدید بحران در منطقه خواهد گردید

امتیاز دادن در مذاکرات، نه تنها صلحی را به ارمغان نخواهد آورد بلکه باعث تشدید بحران در منطقه خواهد گردید.

به قلم:‌ ریچارد چارنسکی نایب رئیس پارلمان اروپا
در حالیکه مهلت ۳۰ ژوئن جهت دستیابی به یک توافق هسته ای با ایران به سرعت در حال نزدیک شدن است، رهبران برجسته سیاسی و مقامات دولتی گذشته و فعلی از سراسر جهان، هشدار میدهند که امتیاز دادن به ملاها در تهران، تنها باعث جسور تر شدن آنها گردیده و ثبات متزلزل کنونی در خاور میانه را بر هم خواهد زد.
در هیچ کجا این ابراز عقیده آشکارتر از گردهم آئی اخیر آپوزیسیون ایران در حومه پاریس نبود. در این گرد هم آئی بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر از حامیان مقاومت ایران همراه با شخصیت های بر جسته بین المللی شامل حقوقدانان و سیاست مداران و هیئت های نمایندگی از ۶۹ کشور جهان و از ۵ قاره مختلف شرکت نمودند و در سخنانی که ایراد کردندهشدار دادند که تنها معامله هسته ای کافی نبوده و تنها تغییر رژیم است که میتواند به دخالت تهران در سوریه، عراق و یمن خاتمه داده و سرکوب داخلی مردم ایران را متوقف نماید.
سخنان مریم رجوی، رهبر شورای ملی مقاومت ایران برای من الهام بخش بود. ایران به چنین رهبری نیاز دارد نه رهبرانی مانند آیت الله خامنه ای و رئیس جمهورش روحانی که جز تروریسم، مرگ و بدبختی و نابودی اقتصاد ایران چیزی به ارمغان نیاروده اند. ایران کشوری است که باید اقتصادی شکوفا داشته باشد اما میلیونها نفر در فقر، ترس و سرکوب زندگی میکنند.
بگذارید صحبتهای آنها را مقایسه نمائیم:
خانم رجوی در این گردهمائی گفت: «مردم ایران نه سلاح اتمی میخواهند و نه دخالت در عراق و سوریه و یمن، نه استبداد میخواهند و نه شکنجه و زنجیر. مردم ایران که شامل دهها میلیون معلم٬ دانشجو٬ پرستار، و گارگر هستند تنها خواهان آزادی٬ دمکراسی٬ شغل و معیشت هستند».
در مقایسه با آن٬ رهبران ایران طی ۳۵ سال گذشته در رویای خاورمیانه ای بسر میبرند که تحت کنترل ایرانی مسلح به سلاح هسته ای است. ایرانی که در امور همسایگان خود دخالت میکند و مردم خود را با توسل به زور تحت کنترل در آورده است. اگر ما به ایران امروزه نگاه کنیم کمتر کسی است که خواهان تغییر نباشد. حدودا ۱۵ میلیون نفر از شهروندان محروم و بی بضاعت در زاغه ها، حاشیه نشین هستند. ۱۰ تا ۱۵ میلیون جوان ایرانی قادر به پیدا کردن کار و اشتغال نیستند و میلیونها خانواده دیگر بار سنگین گرانی قیمت ها٬ کمر آنها را خم کرده است. همه و همه اینها خواهان تغییر اساسی در شرایط موجود هستند. گستردگی حمایت در پاریس بیانگر این بود که این جنبش مقاومت تنها نیست و حامیان زیادی دارد.
در بین ۳۳ چهره برجسته از ایالات متحده که در این برنامه صحبت کردند ۳ نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده، رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش٬ دبیر سابق امنیت داخلی، مدیران سابق اف بی آی و سیا، فرمانده سابق تفنگداران دریائی، فرمانده سابق ارتش و همچنین یک هیئت ۳ نفره از کنگره آمریکا حضور داشتند. بسیاری دیگر از طریق پیام ویدئوئی پیام های حمایت خود را رساندند. این افراد شامل سناتور جوزف لیبرمن که وی نیز نامزد ریاست جمهوری آمریکا بود٬ جان مک کین، رئیس کمیته خدمات نظامی، باب منندز، چاک شومر، تام کاتن، و روی بلانت میگردید. اعضای کنگره شامل نانسی پلوسی رهبر دمکراتها٬ رئیس کمیته امور خارجی کنگره ادوارد رویس، الیوت انگلس عضو عالیرتبه حزب دمکرات٬ تد پو٬ رئیس زیر کمیته امور خارجه کنگره در رابطه با تروریسم منع گسترش سلاح و تجارت٬ و ایلیانا رز، رئیس زیر کمیته امور خارجه کنگره در رابطه با خاور میانه و شمال آفریقا.
این میزان حمایت و حضور شخصیتهای عالیرتبه سیاسی از لیبرال، محافظه کار، حزب دمکرات و جمهوری خواه، بسیار چشم گیر و قابل توجه است.
 حال این نوبت غرب است که به این پیام ها از گردهمائی پاریس توجه نماید:
خطاب به کشورهای ۵+۱ که مشغول مذاکره با رژیم ایران هستند میگوئیم  به مماشات با ملاها خاتمه دهید و هیچ موردی از ملاها در رابطه با برنامه هسته ای شان را باور نکنید.
خطاب به مردم آزادیخواه در سراسر جهان: از مقاومت ایران حمایت کنید و به یاد داشته باشید که تغییر رژیم در ایران تهدید هسته ای را از بین خواهد برد.
خطاب به کشورهائی که بر علیه داعش و دیکتاتور سوریه بشار اسد ایستاده اند: هم بستر رژیم ایران نشوید. عراق و دوستانش باید داعش را شکست بدهند و در این حالت دشمن دشمن من، دوست من نیست. در این مورد دشمن (ایران)، و دشمن من (داعش) هنوز دشمن من محسوب میگردند.
رجوی در صحبت هایش تصریح کرد:« مقاومت در برابر این رژیم وظیفه و حق مسلم ماست. ما در نبرد با این رژیم بوده و خواهیم بود. با غنی سازی٬ بدون غنی سازی و تحت هر شرایطی مبارزه برای آزادی حق مسلم مردم ایران است». کمک و حمایت از این حق، وظیفه همه مردم و ملت هائی است که بدنبال صلح در خاور میانه هستند و میخواهند ایران به خانواده ملل دمکراتیک بر گردد.
28 ژوئن 2015