فاکس نیوز:‌ سنای آمریکا و مذاکرات اتمی استماع مریم رجوی در کنگره

فاکس نیوز-3می 2015

اریک شاون:
صبح بخیر - همانطور که امروز صبح می گفتیم آن لایحه سنا در  مورد ایران نهایتا هفته آینده به رای گذاشته می شود. ولی سوال بزرگ اینکه چه چیزی در آن خواهد بود و مهمتر از آن، آیا واقعا کار خواهد کرد. این لایحه که به اسم آورندگان آن سناتور جمهوریخواه باب کورکر و دمکرات بن کاردن نامگذاری شده در مورد هر توافقی با رژیم ایران به کنگره نظارت می دهد ولی تایید نمی دهد. پرزیدنت اوباما را از خاتمه دادن به تحریمها برای 60 روز ممنوع می کند در حالی که کنگره توافق را بررسی می کند و آنطور که سناتور گفت هر 90 روز یکبار تایید می کند که آیا رژیم ایران در واقع از آن پیروی می کند.
رهبر بزرگترین گروه اپوزیسیون ایران، مریم رجوی از شورای ملی مقاومت ایران، به یک استماع کنگره هفته گذشته هشدار داد که غرب برای مسئول شناختن ایران به اندازه کافی کار نکرده است.
مریم رجوی: آخوندها در پی بدست آوردن سلاحهای هسته ای بودند که بنیادگرایی را صادر کنند و بودن خودشان را تضمین کنند. متاسفانه کاری به آن صورت برای جلوگیری از صدور بنیادگرایی صورت نگرفت.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد اگر رژیم ایران پیروی نکند، توافق مرده است.
جو بایدن: اگر آنچه روی میز است نیازهای رئیس جمهور را برآورده نکند یعنی توافقی نخواهد بود. و یک توافق نهایی باید بطور موثری مسیر اورانیوم، پلوتونیوم و یا مسیرمخفی ایران به سمت بمب را قطع کند. اگر نکند، توافقی نخواهد بود.
معاون رئیس جمهور می گوید اگر توافقی نباشد رژیم ایران به اندازه کافی اورانیوم غنی شده ظرف سه ماه برای ساختن هشت بمب خواهد داشت. بنابراین در حالی که سنا این هفته می رود روی این لایحه رای گیری کند، ایران به غنی سازی در تخلف آشکار از 6 قطعنامه شورای امنیت ادامه می دهد.
فاکس نیوز-3می 2015