هیل: استماع کنگره با حضور مریم رجوی یک تحول تعیین‌کننده است

هیل نشریة کنگرة آمریکا 1 می 2015، به قلم پاتریک کندی:

چهارشنبة گذشته می‌تواند نشان از یک نقطة چرخش در جنگ آمریکا علیه داعش و سایر نیروهای بی‌ثبات‌کننده و خشونت‌طلب در خاورمیانه باشد. زیرکمیتة تروریسم، منع تکثیر و تجارت کمیتة امور خارجی کنگره یک استماع تحت عنوان «داعش: تعریف دشمن» برپا کرد که در آن مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدة شورای ملی مقاومت ایران، (در این جلسه) شهادت داد. این یک تحول تعیین‌کننده است به‌خصوص در زمانی که دولت آمریکا شتابان در پی یک معاملة هسته‌یی با (حکومت) تهران است که فقط می‌تواند به مشروعیت‌بخشیدن به حکومت مذهبی وحشی (حاکم بر) ایران کمک کند؛ (حکومتی) که اغلب هرج و مرج‌های فرقه‌یی منجر به رشد داعش را تغذیه می‌کند.
رجوی در اظهارات خود که از طریق ویدئو کنفرانس از پاریس ارائه شد یک سناریو واقعی متفاوت از یک ایران مبتنی بر جدایی دین از دولت، غیر اتمی و دموکراتیک ارائه داد. چنین کشوری نه تنها وحشت متحدان ما در منطقه را کاهش می‌دهد بلکه باتلاق گروه‌های دست‌نشاندة تروریستی (رژیم) ایران مانند حزب‌الله را تخلیه می‌کند. گروه‌هایی که باعث برانگیختن واکنش شوم افراطی القاعده و داعش شده است. چنین تحولی جریانهایی مانند شورای ملی مقاومت ایران را به یک متحد امیدوار کننده در جنگ علیه افراط‌گرایی اسلامی تبدیل می‌کند. و من از همکاران پیشینم در کنگره مصرانه می‌خواهم به آن‌چه (مریم) رجوی گفت، به‌طور کامل توجه کنند.
حضور شورای ملی مقاومت ایران در کنگره باید به ما امیدواری بدهد که دموکراسی و آزادی هنوز جایگاهی در اولویت‌های سیاست خارجی آمریکا برای خاورمیانه دارد. جنبش (مریم) رجوی برجسته‌ترین و موثرترین گروه سیاسی است که برای تغییر رژیم در ایران فراخوان می‌دهد و فطرت و جوهرة خود را برای قانونگذاران آمریکایی با کمک به افشای جزییات برنامة هسته‌یی (رژیم) ایران اثبات کرده است.
 آنها حداقل از اوایل دهة ۱۹۹۰ دربارة تهدید جهانی بنیادگرایی اسلامی هشدار داده‌اند. امروز صدای رجوی حتی از قبل هم مهم‌تر است
تمایل دولت آمریکا برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت و ضعیف در راه حل سیاسی، همواره به رژیم ایران اجازه داده است تا به مقاومت ایران لطمه بزند. اعضای شورای ملی مقاومت ایران و سایر مخالفان شجاع ایرانی به‌طور سیستماتیک شکار، زندانی و اعدام شده‌اند
این‌که یک زن ایرانی با اعتماد به نفس و بصیرت در یک کمیتة کلیدی کنگرة آمریکا صحبت می‌کند، نباید توسط دولت اوباما یا آخوندهای حاکم بر تهران گم شود. تحت حکومت ایران، زنان در این کشور به‌طور رسمی به‌دلیل اتهامات حکومت مذهبی سنگسار می‌شوند. بنابراین (مریم) رجوی به همان اندازه که برای کشور خود صحبت کرد، برای آمریکا نیز سخن گفت. زمان آن فرا رسیده است که آمریکا از اپوزیسیون ایران به‌عنوان یک موضوع فوری منافع ملی استقبال کند. ضروری است افراط‌گرایی اسلامی شکست داده شود و این با عمیق‌ترین ارزش‌های ما همخوان است.