رویتر - مریم رجوی: رژیم ایران بزرگترین منبع بی ثباتی در منطقه است

رویتر–11 ژانویه 2015 – گزارش از گردهمایی همه برای بردباری و دموکراسی در پاریس-  مریم رجوی، رهبر اپوزیسیون ایران، گفت: کسانی که استبداد و بربریت را تحت پوشش اسلام ترویج میکنند بدترین دشمنان اسلام هستند. کسانی که خبرنگاران را به بهانه دفاع از پیامبر اسلام قتل عام میکنند هیچ درکی از اسلام ندارند."

او با تاکید بر همزیستی مسالمت آمیز بین پیروان ادیان مختلف، یادآور شد: "نه ربودن دختران مدرسه ای در نیجریه، نه قتل کودکان در پاکستان، نه حلق آویز روزانه زندانیان و اسید پاشی بر چشمان و صورتهای زنان در ایران، نه سربریدن شهروندان غربی، نه کشتار فرقه ای سنی ها در عراق و نه کشتار در پاریس، هیچ ربطی به اسلام ندارد."
مریم رجوی که روز یکشنبه  در یک کنفرانس عمده بین المللی در پاریس صحبت میکرد افزود: "حمله علیه خبرنگاران و نویسندگان وحشی گری است که ابتدا خمینی آنرا با فتوای خود علیه نویسنده انگلیسی سلمان رشدی پایه گذاری کرد."
تعداد زیادی از سیاستمداران برجسته فرانسوی از جمله نمایندگان پارلمان، شهرداران فرانسوی و پارلمانترهای اروپایی دراین گردهمایی حضور داشتند. سیاستمداران و رهبران مذهبی از خاورمیانه نیز در این رخداد شرکت کردند و چندین نفر برای جمعیت سخنرانی کردند.
این  گردهمایی در همان روزی برگزار شد که مرکز پاریس صحنه راه پیمایی  وسیع مردمی علیه حمله تروریستی بر روی نشریه فرانسوی، شارلی ابدو، بود که در آن ۱۲نفر از جمله تعدادی خبرنگار کشته شدند. رییس جمهور فرانسه فرانسوا اولاند برای مشارکت عمومی در این راه پیمایی به عنوان نمایش همبستگی فراخوان داده بود.
در این راه پیمایی میلیونی برای همبستگی سران و رهبران کشورها از تمامی جهان در پاریس شرکت داشتند.
مریم رجوی بر همبستگی مردم ایران با تظاهرات بزرگ مردم فرانسه در روز یکشنبه تاکید کرد.
مریم رجوی گفت که از طرف مقاومت ایران که ۱۲۰،۰۰۰تن از اعضای آن جان خود را در نبرد علیه فاشیسم مذهبی از دست داده اند،  با خانواده قربانیان اعلام همبستگی می کند...
رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران با دقت ریشه بنیادگرایی اسلامی در دوران اخیر را تشریح کرد و گفت:
رژیم ولایت فقیه حاکم بر ایران مرکز، الهام بخش و بانکدار (تروریسم) و ارائه دهنده سلاح به افراط گرایی است چه تحت لوای اسلام شیعی یا اسلام سنی. او برای یک جبهه متحد در مقابل بنیادگرایی به خصوص رژیم ولایت فقیه در ایران فراخوان داد. او تاکید کرد که راه حل ریشه ای و فرهنگی و فکری علیه بنیادگرایی، اسلام دمکراتیک و بردبار است که در ایران توسط سازمان مجاهدین خلق ایران نمایندگی میشود.
مریم رجوی بحران بین المللی را که با سر برآوردن داعش و ارتجاع تحت لوای اسلام ایجاد شده است، محصول رژیم ایران و سیاست مماشات با این رژیم خواند و افزود:... رژیم ایران بزرگترین منبع بی ثباتی در منطقه است و خلع ید از آن به خصوص در عراق و سوریه برای ثبات ضروری و اجتناب ناپذیر است."