مریم رجوی، رهبر اپوزیسیون ایران: رژیم تهران «پدرخوانده داعش» است

مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران روز سه شنبه به نمایندگان پارلمان فرانسه فراخوان داد که از جنبشهای بردبار مسلمان در مبارزه علیه افراطی گری اسلامی که بطور یکسان در اعمال شبه نظامیان داعش و رژیم آخوندهای حاکم بر ایران ظهور یافته است حمایت کنند.

مریم رجوی این سخنان را در یک گردهمایی بزرگ در پارلمان فرانسه با حضور چندین پارلمانتر از احزاب مختلف بیان کرد. این برنامه بنا به دعوت کمیته پارلمانی برای یک ایران دمکراتیک که از قانونگذاران از تمامی طیف سیاسی پارلمان فرانسه تشکیل شده است، برگزار گردید.
علاوه بر نمایندگان مجلس ملی  که سخنرانی کردند، چندین مدافع حقوق بشر و متخصصین نیز در برنامه حضور داشتند و نظرات خود را ابراز داشتند. علاوه بر آنها نخست وزیرپیشین فرانسه، ادیت کرسون و نخست وزیر پیشین الجزایر سید احمد غزالی نیز در این برنامه شرکت کردند.
مریم رجوی، در حالیکه به «سیاست استمالت» که توسط رژیم شیاد حاکم بر ایران مورد سوء استفاده قرار میگیرد اشاره داشت، سیاست غرب در قبال حکومت تهران را بعنوان یک سیاست ضعیف مورد انتقاد قرار داد. رجوی اشاره کرد که «اوج گیری داعش محصول جنایتهای بی سابقه ملاها در ایران، بشار اسد در سوریه، مالکی در عراق و سیاست فرقه یی آنها علیه بخش بزرگی از جمعیت عراق و سوریه است».
مریم رجوی در ادامه سخنان خود به فرانسه و سایر کشورهای غربی توصیه نمود که با تهدید فراگیرتر ناشی از سرمنشاء تمامی درگیریهای طائفی مقابله کنند و این از طریق ارائه حمایت به جنبشهای منطقه ای و بین المللی ای میسر خواهد بود که یک دیدگاه بردبار و دمکراتیک از اسلام را بعنوان آلترناتیوی در مقابل جنبشهای افراطی که در این برهه بدنبال تحت کنترل در آوردن خاور نزدیک هستند، نمایندگی میکنند.
مریم رجوی گفت «حمایت از مقاومت ایران باعث شناخته شدن این آلترناتیو فرهنگی خواهد شد و به مقابله با عضوگیری جوانان اروپایی توسط بنیادگرایان کمک خواهد کرد».
او با اشاره به سرکوب فزاینده در دوران حسن روحانی، که بیش از 1000اعدام را در کارنامه خود دارد و اکنون جنایت اسیدپاشی به زنان نیز به بیلان او اضافه شده، گفت: «این است ماهیت واقعی رژیم ایران که پدرخوانده داعش است و ستم‌ و شقاوتش نسبت به مردم ایران صدبار بدتر از اعمال داعش است. آخوندها از زنان ایران شکست خورده‌اند. تحمیلات ارتجاعی‌شان نسبت به جامعه ایران به بن‌بست رسیده و حکومت‌شان عمیقاً متزلزل و بی‌ثبات است. و با این بربریت آشکار و اعدام ظالمانه ریحانه جباری نمی‌توانند خود را نجات بدهند.»
در مورد مذاکرات اتمی بین کشورهای 1+5 و رژیم ایران، مریم رجوی گفت: « این رژیم با استفاده از سیاست مماشات و با انواع فریبها‌ تلاش می‌کند پروژه های تسلیحات اتمی خود را حفظ کند. وی هشدار داد: هر توافقی باید شامل اجرای بی قید و شرط قطعنامه‌های شورای امنیت، توقف کامل غنی سازی و بازرسیهای سرزده از تمام سایتها‌ و مراکز مشکوک باشد والا راه برای دستیابی این رژیم به بمب اتمی باز می ماند».

رویتر - 28 اکتبر 2014