تهران - ضرب و شتم شدید زنان درویش در خیابان بهشت

زنان درویش معترض به تضییع حقوق پیروان عرفان و تصوف، مورد یورش و ضرب و شتم شدید ماموران سرکوبگرانتظامی و امنیتی قرار گرفته‌اند.

ماموران سرکوبگر انتظامی و امنیتی مقارن ظهر امروز شنبه ۲۹ شهریور تعدادی از زنان درویش را در خیابان بهشت تهران مورد یورش قرار داده و در کوچه معراج آن خیابان که محل حسینیه دراویش گنابادی است، زیر ضربات پیاپی مشت و لگد و باتوم گرفته اندبه طوری که از تماس‌های تلفنی برقرار شده فقط صدای جیغ و فریاد به گوش می‌رسد.
این زنان که غالبا با فرزندانشان در محل حاضر بوده‌اند تصمیم داشتند با دست‌ها و چشم‌های بسته، برای احقاق حقوق از دست رفته اهل عرفان به سمت ساختمان دادستانی گسیل شوند.
بازداشت خانواده‌های دراویش زندانی در خودروی نظامی
ماموران امنیتی خانواده‌های نه درویش محبوس در زندان‌های اوین تهران و نظام شیراز و دیگر بانوان درویش حضار را در جمع ۹ ون نظامی در کوچه حسینه دراویش گنابادی واقع در خیابان بهشت محبوس کردند.
به گزارش مجذوبان نور، خانواده‌های این زندانیان که اینک در بیستمین روز اعتصاب غذای نامحدود هستند، در روزهای گذشته اعلام کرده بودند برای گرفتن مجوز آخرین ملاقات با عزیزان بیمارشان مقابل دادستانی حضور خواهند یافت.
این گزارش می‌افزاید، پس از اعلام خانواده‌های دراویش زندانی، جمعی ۲۰۰۰ نفره از دراویش گنابادی در قالب کمپینی به نام کوچ از ایران به زندان اوین اظهار حمایت کرده و از تجمع سکوت با دست‌ها و چشم‌های بسته در مقابل دادستانی برای احقاق حقوق پیروان طریقت و عرفان خبر داده بودند.
9 درویش محبوس در زندان‌های اوین تهران و نظام شیراز پیش‌تر با انتشار وصیتنامه‌ای اعلام کرده بودند در صورت ادامه یافتن اعمال فشارهای غیرقانونی بر دراویش گنابادی، به اعتصاب غذای خود تا زمان مرگ ادامه خواهند داد.