خبرگزاری بریت بارت: رژیم ایران در پی دستیابی به سلاح اتمی بوده است

به نوشته یک رسانه معتبر امریکایی، مدارک ارایه شده به آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می دهد که رژیم ایران از سال 2005، به شدت بدنبال تحقیقات درباره موشک‌های مجهز به کلاهکهای اتمی بوده است.

بریت بارت که این گزارش را بعد از مصاحبه اخیر آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با تلویزیون پی بی اس که طی آن تاکید کرد که مطابق اطلاعات آژانس، رژیم ایران درگیر تهیه تجهیزات انفجار اتمی بوده است، رژیم از همکاری با آژانس برای دادن اطلاعات مربوط به فعالیتهایش برای آزمایشهای اتمی خودداری کرده است منتشر کرده می نویسد: آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید که گزارشات دریافتی جای هیچ شکی را در این باره باقی نمی گذارد. مدارک بسیار معتبر و مشروح، (تلاش رژیم ایران برای ) دسترسی به سلاح اتمی را ترسیم کرده است. این مدارک شامل بیش از 1000 صفحه و همچنین نوارهای ویدیویی و دیگر مدارک است.
بریت بارت ضمن یادآوری ارائه گزارش 1000 صفحه از فعالیتهای مخفی رژیم توسط آژانس به مقامات رژیم آخوندی، منجمله آزمایشهای رژیم روی موشکهای شهاب 3 به منظور مسلح کردن آنها به کلاهکهای هسته ای می نویسد: بدنبال خودداری رژیم از پاسخگویی به سوالات، آژانس مجبور شد که مدارک را به متخصصین جامعه بین المللی برای مطالعات مستقل ارایه دهد. نتیجه تحقیقات جامع این متخصصین بین المللی ثابت می کرد که رژیم ایران به دنبال تولید سلاح اتمی بوده است، و هیچ هدف صلح امیزی پشت این پروژه نبوده است.
نتیجه گزارش متخصین ازمدارک روشن می کند که همچنین رژیم ایران به دنبال، چاشنی های نوترونی، تجهیزات انفجاری زیر زمینی برای آزمایشات اتمی، و دیگر میادین تحقیقاتی سلاح های اتمی بوده است.
10 فروردین 94