لوران فابیوس: هدف این است که رژیم ایران به سلاح هسته یی دست نیابد

لوران فابیوس وزیر خارجة فرانسه در مصاحبه با رادیو فرانس انتر، گفت: هدف این است که (رژیم) ایران... به سلاح هسته‌یی دست نیابد؛ چون این هم برای منطقه و هم جهان، خیلی خطرناک خواهد بود.

وزیر خارجة فرانسه اضافه کرد: در صورت دستیابی (رژیم) ایران به سلاح هسته‌یی، قدرت‌های همسایه، مثل عربستان سعودی، ترکیه، مصر و سایرین، خود را به سلاح هسته‌یی مجهز خواهند کرد. در منطقه‌یی که از هم‌اکنون بی‌ثَبات است، می‌توان دریافت که این امر چقدر خطرناک خواهد بود... هیچ‌کس در جامعة بین‌المللی نمی‌خواهد چنین ریسکی را بپذیرد.
فابیوس تأکید کرد که در ادامة مذاکرات با رژیم «باید بسیار محتاط» باقی ماند.
وی دربارة مذاکرات وین گفت، تمایل بی‌سابقه‌یی برای رسیدن به توافق وجود داشت که من در دوره‌های قبلی حس نکرده بودم؛ شاهد تحرکاتی دربارة ظرفیت غنی‌سازی بودیم... مذاکرات در آخرین مقطع تسریع شد... و لحن نسبتاً مثبت بود، هر چند توافقی حاصل نشد.
 
وزیر خارجة فرانسه در این مصاحبه هم‌چنین بر مقابله با رژیم اسد و نجات‌دادن شهر حلب سوریه تأکید کرد، و گفت: «ما با سازمان ملل برای ایجاد مناطق امن کار می‌کنیم؛ (مناطقی که در آن) هواپیماهای بشار اسد و افراد داعش سوری‌ها را تعقیب می‌کنند... ما می‌گوییم که دو حریف وجود دارد: داعش و بشار اسد...».
سایت فرانس انتر-4آذر93