تشدید جنگ گرگها با پایان بدون نتیجه مذاکرات هسته یی

سایت متعلق احمد توکلی در تحلیلی اذعان کرد: تمدید شدن توافق بدون باز شدن گره‌ها، در واقع رژیم ایران را در موقعیت ضعیف‌تری قرار خواهد داد.

سایت الف نوشت: همانطور که یکی از دیپلمات‌های نزدیک به تیم مذاکره کننده گفته، نظام، همکاری نهایی با آژانس را به بعد از توافق موکول کرده است. به بیان ساده‌تر این آخرین برگ ایران در مقابل غرب است. که اگر به آن عمل کند تمام خواسته‌های غرب را به اجرا گذاشته و هیچ امتیازی برای روز مبادا (روزی که به توافق نرسند) در اختیار نخواهد داشت.

سایت احمد توکلی افزود: در این وضعیت به نظر می‌رسد تمدید توافق ژنو بیش از آنکه به نفع ایران باشد، به نفع طرف مقابل است. امروز در شرایطی قرار داریم که قیمت نفت به پایین‌ترین حد در سال‌های اخیر رسیده است. دیگر مانند سه سال قبل اروپا از ایران نفت وارد نمی‌کند و هیچ نگرانی نیز از بابت تامین انرژی در زمستانُ پیش رو، احساس نمی‌کند. پس در این شرایط، چه دلیلی دارد که ایران را در همین شرایط نگه ندارد؟…


سایت الف در پایان نوشت:وقت آن است که نظام به طور جدی به گزینه عدم تمدید توافق و یافتن راه‌حل‌های جدید فکر کند یا اینکه حداقل تفکیکی در سیاست های اعمالی و اعلامی خود داشته باشد.

در جلسه علنی امروز مجلس ارتجاع ، بهرام بیرانوند  آخوند روحانی را به خاطر  مواضع ذلت بار در مذاکرات اتمی مورد بازخواست قرار داد.
وی گفت: آقای رئیس جمهوردر خصوص مذاکرات هسته یی اهدافی را متصور بودید و بعضاً اعلام کردید، به چند سوال پاسخ دهید: آیا پس از شروع مذاکرات، حملات رسانه یی و تهدیدات نظامی آمریکا کاهش یافته است؟ آیا وقتی برای لغو یکباره همه تحریمها صرف شد؟ گامهای عملی طرف مقابل چه شد؟ اگر استکبار لغو یکباره تحریمها را اجرا نکرد، امتیازات داده شده و گامهای برداشته شده، چه می شود؟ آقای رئیس جمهور نکند قرار است تمدید مذاکرات سریالی باشد. اگر اینگونه باشد، چه موقع امکانات داخل کشور را معطوف به حل مسائلی مثل اشتغال خواهید کرد؟...».

در جریان جنگ گرگها، فاش شد، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران علیه دولت آخوند روحانی وارد پروژه‌های عملیاتی شده و حسن روحانی این موضوع را به اطلاع ولی‌فقیه ارتجاع رسانده است.
یک رسانه باند مغلوب رژیم از این واقعه به عنوان کودتای سرد یاد کرد و نوشت: پس از گذشت ده ماه از تشکیل دولت روحانی، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به فرماندهی حسن طائب،  پروژه زمین‌گیر کردن دولت را وارد فاز اجرایی کرده است.

این منبع با انتشار جزئیات اقدامات سپاه پاسداران افزود: روحانی در دیدار با خامنه‌ای جزئیات ماوقع را به اطلاع رسانده و خامنه‌ای نیز در پاسخ از خود سلب مسئولیت کرده و گفته است: سپاه از وی فرامان نمی‌برد و تمامی اقدامات علیه دولت توسط سپاه صورت می‌گیرد.
در مردادماه گذشته روحانی در یک سخنرانی گفته بود که گروه اقلیتی مشغول کارشکنی و اتهامات ناروا و دروغ پراکنی هستند و در گوشه و کنار از اتاق فکر خارج شده و وارد اتاق عملیاتی شده‌اند.