مذاکرات اتمی رژیم و کشورهای 5+1 در نیویورک

براساس گزارشات، اشتون و ظریف در چارچوب دور بعدی مذاکرات اتمی رژیم و کشورهای 1+5 در نیویورک با هم ملاقات کردند. اشتون از اظهار نظر پیرامون این دیدار خودداری کرد. ظریف نیز از تکرار اظهار خوشبینی نسبت به نتایج مذاکرات خودداری کرد و گفت: اینکه به نتیجه برسیم موکول به این است که تا چه اندازه  طرف مقابل این آمادگی را داشته باشه که تصمیم گیری جدی سیاسی بکنه برای رسیدن به راه حل.

وزیر خارجه رژیم که در نیویورک به‌سر می‌برد بار دیگر اعلام کرد که رژیم اجازهٴ بازرسی مجدد از تأسیسات پارچین را نمی‌دهد.
به گزارش رسانه های رژیم، جواد ظریف که در شورای روابط خارجی امریکا سخنرانی می‌کرد، تأکید کرد، «طبق هر توافقی، تأسیسات نظامی خارج از محدودهٴ بازرسیها هستند... ظاهراً بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌خواهد بازدیدها را ادامه دهند تا چیزی را که وجود ندارد پیدا کند».
وزیر خارجه رژیم در گفتگو با خبرنگار تلویزیون رژیم نسبت به سخنرانی اخیر وندی شرمن معاون وزیر خارجه امریکا آه و فغان سرداد و گفت: اینطور اظهارات را من تلاش برای حل مشکلات داخی می بینم، و البته این به هیچوجه قابل قبول نیست که مسئولین آمریکایی برای حل مشکلات داخلی شون نسبت به ایران و مردم ایران با بیاناتی که نشاندهنده فهم صحیح از ایران نیست و یا نشاندهنده یک روحیه خودبزرگ بینی است صحبت بکنند.
27شهریور93