اذعان ظریف به مانع تراشی خامنه ای در عدم دستیابی به توافق

جواد ظریف، وزیر خارجه ارتجاع، در جلسهٴ غیرعلنی مجلس ارتجاع تأکید کرد که فشار 1+5 و حرفهای خامنه‌ای مانع دستیابی به توافق شده و مذاکرات تمدید شده است.

سخنگوی هیأت رئیسهٴ مجلس ارتجاع در پایان جلسهٴ غیرعلنی به نقل از جواد ظریف گفت: «در هفته آخر مذاکرات فشار بسیاری را بر ایران تحمیل کردند اما با توجه به مسائل اختلافی و بحث های مقام معظم رهبری در خصوص تولید 190 هزار سو طبیعتا تمدید مذاکرات پیشنهاد شد».
ظریف نیز در پایان جلسه بار دیگر بر نقش خامنه‌ای برای دستیابی به توافق هسته‌یی اشاره کرد و گفت: مواضع ما در خصوص تعداد سانتریفیوژ ها مشخص است و اصرار طرف مقابل بر روی این موضوع بی‌تاثیر است.
وزیر خارجه رژیم هم‌چنین گفت در این دوراه از مذاکرات هسته‌یی احساس کردم 1+5 به این نتیجه رسیده است که تا به ابد فرصت برای توافق وجود ندارد.
هم‌چنین جلسه غیرعلنی مجلس ارتجاع شاهد جدال باندهای رقیب بود. به نوشتهٴ رسانه‌های رژیم، گزارش ظریف از مذاکرات وین با عصبانیت باند رقیب از جمله روح الله حسینیان روبه‌رو شد. حسینیان با اعتراض از ظریف خواست که اطلاعات و جزئیات بیشتری ارائه کند، اما با بی‌اعتنایی ظریف مواجه شد.
محمدحسن آصفری عضو دیگر مجلس ارتجاع  نیز گفت: چیزهایی که ظریف گفت را همه می‌دانند و همین اصرار بر نگفتن جزییات، ما را نگران‌تر می‌کند، اگر قرار بود همان اطلاعات قبلی را بدهند که دیگر چرا جلسه را غیرعلنی کردند.  
روزنامه حکومتی وطن امروز نیز نوشت: دیروز امتیازات مجانی تیم ایرانی به طرف مقابل در صحن مجلس مطرح شد اما جواد ظریف تنها پاسخی که برای آن داشت، این بود که این اقدامات در برنامه عملیاتی ایران قرار داشت.
روزنامه حکومتی وطن امروز - 1 مرداد93