سینا دشتی:‌"تحریم سپاه بهانه است؟"

لایحه دوحزبی در مجلس نمایندگان امریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه رژیم آخوندی و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران روز سه‌شنبه ۳ مرداد ۹۶ با ۴۱۹ رأی مثبت در برابر تنها ۳ رأی منفی به تصویب رسید.

این لایحه باید به سنای آمریکا برود و بعد از تصویب برای امضا به رئیس‌جمهور آمریکا ارائه می‌شود.

اد رویس رئیس کمیته خارجی مجلس نمایندگان در جلسه کنگره گفت: این لایحه تحریم‌ها علیه کسانی که حقوق‌بشر را نقض می‌کنند و تحریم‌ها به‌خاطر حمایت رژیم ایران از تروریسم و برنامه موشکهای بالستیک آن را افزایش می‌دهد.

الیوت انگل رئیس دموکراتها در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان: بارها گفته‌ام که باید رژیم ایران را بر سر تروریسم، برنامه موشکی و نقض حقوق‌بشر تحت فشار نگه داشت و این لایحه دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد.

برد شرمن نماینده دموکرات کنگره: این لایحه، تمامیت سپاه پاسداران را در معرض تحریم‌های تروریسم قرار می‌دهد که نیروی قدس پیشاپیش تحت آن قرار دارد.

این لایحه در رژیم بحران خاصی ایجاد کرده است، وضعیت را از اظهارات مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آخوندی، میشود فهمید که امروز توسط خبرگزاری فارس انتشار یافت.

موضعگیری این فرد شاید رک ترین واکنش سران رژیم آخوندی به تصویب طرح تحریم های جدید امریکا، مبنی بر چرخش مقامات امریکائی به سوی گنجانیدن کل سپاه پاسداران در لیست تروریستی، باشد. او با بر شمردن اینکه سه رکن مجلس نمایندگان و سنا و رئیس جمهوری امریکا در این طرح توافق کامل دارند، لغو این قانون را تقریبا محال ارزیابی کرده و میگوید "این نگرانی وجود دارد که این تحریم ها دائمی شوند، یعنی دیگر هیچ وقت شرایط برای رفع و الغای انها فراهم نشود".
او اضافه میکند که با " تحریم ها ...کل نظام و ...کل دولت در گستره تحریم ها جای داده " شوند.

روحانی شیاد، در جلسه ی هئیت دولت، علیرغم مدعی "عکس العمل متقابل " شدن، " اولین قدم" را به عهده ی مجلسی گذاشت که در تعطیلات تابستانی به سر میبرد. او با دجالی های خاص آخوندی گفت که دولت او " هرگز آغازگر شکستن پیمان ها نخواهد بود ".

سردار جنایتکار جزائری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در یک موضعگیری گفت " عواقب هر گونه بداخلاقی جدید در منطقه بر عهده ی امریکای شرور و تروریست پرور خواهد بود ".

یک نظر کلی به موضعگیریهای روحانی و دیگر سران رژیم، نشان بیشتر از موضع بسیار ضعیف و مملو از موعظه های "اخلاقی " و ابراز نگرانی های در مورد نظام بانکی، سیستم های مالی، شرایط سیاسی - اقتصادی رژیم در صورت اجرای کامل این تحریم ها ست.

وقتی رفسنجانی، مست از خون مجاهدین و مبارزینی که در قتل عام ٦٧ مشعل پر فروغ حیاتشان خاموش شد، دست سپاه را در فعالیتهای اقتصادی باز کرد، فکر نمیکرد که روزی در سالگرد همان ایام، طناب دور گردن همان سپاه کشیده خواهد شد. برادران قاچاقچی الان میلیاردها دلار در چرخه های اقتصادی سرمایه دارند و تحریم کل ساختار غول آسای اقتصادی سپاه عواقب بسیار وخیمی برای این دستگاه جنایت در بر خواهد داشت. سپاه ستون فقرات و بازوی مسلح رژیم آخوندی است، تروریست شمردن این سازمان که در بحرانهای منطقه ای در گیر است، شرایط ویژه ای را ایجاد کرده و زمینه بهم ریختگی بیشتری در کل نظام را فراهم میکند. تعادل قوای نظامی موجود در سوریه، عراق و لبنان را تغییر میدهد و به فرار موش ها از کشتی ولایت فقیه خواهد انجامید، اما رژیم ولایت فقیه توان عقب نشینی کامل از این وضعیت را ندارد، چرا که عقب نشینی سپاه به ضعف تعبیر شده و حفظ دیوار سنگین اختناق در داخل کشور را بسیار دشوارتر خواهد کرد. درک موضع محتاطانه و ضعیف رژیم تا کنون، چندان دشوار نیست. این به معنای تحولات "اتوماتیک و بدون دخالت دست" نیست. جهت دادن سمت تحولات به نفع مردم ایران از روز اول با ایفای نقش مستقیم و دخالت فعال نیروی پیشتاز شکل گرفته است، کما اینکه اولین برندگان بسته شدن دست و پای سپاه جنایتکاران پاسدار، قطب مقابل یعنی مقاومت مردم ایران خواهد بود.

چرخ تحولات عظیمی به راه افتاده است. مردم ایران یار و یاوری جز مجاهدین خلق ایران و مقاومت ایران ندارند که خواست انها برای سرنگونی کلیت دستگاه ولایت فقیه را بیان کند، به همان طریق که مجاهدین و مقاومت هم برای تغییر و سرنگونی به هیچ نیروی جز مردم ایران تکیه نداشته، نکرده و نخواهد کرد.
برای ما کل نظام نشانه است!