مهرداد هرسینی:‌ ام القرای تروریسم با ابوداعش در تهران

کمتر روزی است که در منطقه بحرانی خاورمیانه گوشه‌هایی از ابعاد صدور تروریسم از سوی ابوداعش حاکم بر تهران نمایان نشود.

از تاریخچه سی‌وشش‌ساله دیکتاتوری آخوندی حاکم بر میهنمان می‌دانیم که اساس سیاست‌های راهبردی ولایت‌فقیه بر سه‌پایه نقض حقوق بشر، صدور تروریسم و بنیادگرایی استوار است. سخن از سیاست‌های استراتژیکی است که دیکتاتوری مذهبی از طریق آنها و به‌موازات سرکوب خونین دگر اندیشان و مخالفان داخلی، در منطقه خاورمیانه و به‌تازگی در شاخ آفریقا دست به لشکرکشی و کشورگشایی زده است. سیاستی که  بقول ولی‌فقیه طلسم شکسته از «اوجب واجبات» و در راستای رویای راه‌اندازی خلافت ارتجاعی است.

خامنه‌ای که در بن‌بست مذاکرات اتمی در لرزان‌ترین موقعیت ممکن قرارگرفته است، اکنون بر سرعت صدور بحران تروریسم و کشورگشایی در منطقه افزوده است. ارسال سلاح و مهمات، راه‌اندازی و کپی‌سازی بسیج ضد مردمی، دخالت‌های مستقیم نیروی تروریستی قدس در کشورهای منطقه و حمایت‌های مالی, لجستیک و سیاسی از نیروهای بنیادگرا و تروریستی تنها بخش کوچکی از این سیاست را به نمایش می‌گذارد. پیش‌تر نیز آخوند سعیدی، نماینده ولی‌فقیه ارتجاع در سپاه پاسداران  طی سخنانی در تلویزیون حکومتی (3 بهمن 1393) به سیاست صدور تروریسم در کشورهای منطقه این‌چنین اعتراف کرده بود: «بسیج خیلی جای خودش رو پیداکرده در لبنان شکل گرفت بسیج در غزه شکل گرفت بسیج در سوریه شکل گرفت بسیج در عراق هم در حال شکل‌گیرییه. بازگشایی جبهه جدید در کرانه باختری که بخش عمده‌ای از فلسطین است حتماً در دستور کار خواهد بود و این امر بخشی از واقعیت جدیدی است که به‌تدریج رخ عیان خواهد کرد».
ترجمان این سخنان اعلام رسمی همان سیاست مخرب و کشورگشایانت رژیم آخوندی تحت صدور تروریسم  است که امروز چهره خشن و سرکوبگرانه خود را در جای‌جای منطقه خاورمیانه به نمایش گذاشته است. چهره‌ای که در آن بمب‌گذاری، ترور دگراندیشان، صدور بلوا، جنگ، برادرکشی و خون‌ریزی را در آن به‌خوبی می‌توان به ثبت رساند.

همچنین نگاهی به آمار تلفات روبه رشد نیروی تروریستی قدس در جنگ‌های داخلی سوریه، عراق و یمن نیز مهر تائید دیگری بر طرح و برنامه‌های تروریستی و بنیادگرایانه رژیم آخوندی دارد. پاسدار شمخانی دبیر شورای امنیت ملی حکومت در مراسم تشیع جنازه یکی از فرماندهان سپاه بنام تقوی در عراق طی سخنانی (8 دی‌ماه 1393) آشکارا به سیاست صدور تروریسم و بنیادگرایی این‌چنین اعتراف کرده بود: «شایعه‌پراکنان بیمار این روزها می‌گویند ما را چه‌کار به این‌که در عراق و سوریه چه می‌گذرد؛ اگر تقوی‌ها در سامرا خون ندهند ما باید در سیستان، آذربایجان، شیراز و اصفهان خون بدهیم... . تقوی و تقوی‌ها امروز برای این خون می‌دهند که قبل از آن‌که ما در تهران خون دهیم باید در سامرا دفاع کرد و خون داد».

ولی‌فقیه ارتجاع با این سیاست تلاش دارد تا «اهرم» فشار مناسبی برای مذاکرات و باج‌خواهی از جامعه بین‌الملل به دست آورد و بدین‌سان به چرخش و توازنی در مذاکرات اتمی دست یابد؛ اما خامنه‌ای و مجموعه دیپلمات تروریست‌های حکومتی به‌خوبی می‌دانند که حنای سیاست صدور بلوا، بمب‌گذاری و بنیادگرایی اکنون به یمن افشاگری‌های مقاومت ایران و پایداری یاران بی‌قرار ما در رزمگاه لیبرتی که به ائتلاف بزرگ منطقه‌ای علیه مطامع خلیفه ارتجاع راه برده است، دیگر رنگ و لعاب و آن راهگشایی دهه‌های گذشته را ازدست‌داده است.    
 
سخن از سیاستی استراتژیک است که در فردای مرگ خمینی و با گل نشستن ماشین جنگ ضد میهنی هشت‌ساله به دست رزمندگان ارتش آزادی، به‌عنوان سیاست پایه‌ای رژیم آخوندی برای مقابله با بحران‌های مرگبار داخلی و بین‌المللی در دستور کار حکومت قرارگرفته. به‌یقین ابعاد این سیاست مخرب قابل‌پیشگیری می‌بود, به‌شرط آنکه مماشات گران در دوران رفسنجانی و آخوند شیاد خاتمی سیاست و تجارت را با یکدیگر قاتی نمی‌کردند.    
در این راستا هفته گذشته کشور همسایه بحرین آخرین نمونه سیاست صدور تروریسم رژیم آخوندی را با کشف مواد منفجره و وسایل ساخت بمب این‌چنین برملا نمود. به گزارش خبرگزاری رویتر (28 خرداد 1394): فرمانده پلیس بحرین گفت: «تکنیک‌های بکار گرفته‌شده در تولید این مواد منفجره مشابهت‌های روشن و واضحی با شیوه‌های گروه‌های آلت دست سپاه پاسداران دارد. فرمانده پلیس بحرین گفت: مواد کشف‌شده شامل مواد منفجره قوی، چاشنی‌های انفجاری، مدار بندی‌های الکتریکی پیشرفته، مواد شیمیایی و تلفن‌های موبایل می‌باشند. او گفت پیچیدگی مواد کشف‌شده نشان‌دهنده کار حرفه‌ای و پشتیبانی از جانب کشورهای خارجی است. او اضافه کرد؛ افراد دستگیرشده تلاش داشتند این مواد را به عربستان نیز منتقل نمایند».

همچنین وزارت خارجه آمریکا در آخرین گزارش خود و تنها کمتر از ده روزبه موعد توافق احتمالی اتمی میان کشورهای 5 بعلاوه یک با دیکتاتوری خامنه‌ای  یک‌بار دیگر رژیم ولایت‌فقیه  را «حامی تروریسم» معرفی کرد؛ بنابراین گزارش (سایت مجاهدین خلق 30 خرداد 1394): رژیم ایران از طریق نیروی قدس به حمایت از گروه‌های تروریسم در جهان ادامه می‌دهد. تینا کیدانو سفیر آمریکا در امور مبارزه با تروریسم گفت: نگرانی ما در مورد رژیم ایران به قوت خوب باقی است. حزب‌الله و دیگر گروه‌های تروریستی به نیابت از رژیم ایران عمل می‌کنند
وی تأکید کرد: مذاکرات اتمی مانع نمی‌شود که ما بگوییم رژیم ایران حامی تروریسم است. ما مجازات‌هایی را علیه این رژیم اعمال کرده‌ایم که مربوط به تروریسم است و این مجازات‌ها تغییر نکرده‌اند. در مورد سپاه پاسداران هم مجازات‌ها به قوت خود باقی است».

با هر منظر که به سیاست‌های مخرب رژیم آخوندی در منطقه بنگریم, به‌یقین به مخرج مشترک صدور تروریسم در سایه بنیادگرایی خواهیم رسید. موقعیت لرزان خامنه‌ای در پی شکست‌های مستمر و شقه و شکاف در درون نظام آخوندی باوجود اخبار مربوط به بیماری شدید خامنه‌ای، اکنون چشم‌انداز سیاست‌های استراتژیک ولی‌فقیه را هرچه بیشتر تیره‌وتار کرده و دیکتاتوری را با تمامی تلاش‌های باند رفسنجانی – روحانی برای متقاعد کردن خامنه‌ای به خوردن جام زهر اتمی و در پی آن جام‌های زهر بعدی, به‌یقین با بن‌بست‌های جدی روبرو کرده است. بقول خانم رجوی:
راه‌حل نهایی در:
1- خلع ید و خارج کردن رژیم ایران از سوریه، عراق و یمن
2- و مهمتر از آن، در تغییر رژیم در ایران است. رژیم بنیادگرا در ایران باید تغییر کند چون این رژیم یک چتر سیاسی و سرچشمه ایدئولوژیکی و پشتوانه لجستیکی و مالی برای بنیادگراها و تروریسم در جهان امروز است و اگر نفوذ ویرانگر ملاها نبود، عراق، سوریه، یمن و لبنان، امروز در ثبات و آرامش بودند. فراموش نکنید که با سرنگونی رژیم ایران، شبه‌نظامیان تحت فرمان سپاه قدس نظیر حزب‌الله لبنان، انصار الله حوثی در یمن و گروه‌های چندگانه در عراق، در جا منهدم و نابود می‌شوند و فضای حیاتی برای گروه‌های بنیادگرا از القاعده تا داعش تا سایرین از بین می‌رود».
3 خرداد 1394