رسانه های عربی: استماع مریم رجوی درکنگره آمریکا

رسانه های عربی گزارشهای زیادی درباره استماع کمیته خارجی کنگره آمریکا با حضور مریم رجوی منتشر کردند.

تلویزیون الحره عراق گفت: مریم رجوی در استماعی که روز چهارشنبه از طریق ویدئو از مقر اقامتش در پاریس در برابر کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برگزار کرد؛ تصریح کرد: رژیم حاکم بر ایران با وجود اختلاف مذهبی و ایدئولوژیکی با داعش در ایجاد آن نقش داشته است.
الحره در پایگاه اینترنتی خود گزارش کرد: مریم رجوی که از سوی شورای ملی مقاومت ایران به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده گفت ”رژیم آخوندی بخشی از حل بحران فعلی نیست بلکه اصل مشکل است“ وی نسبت به تهدیدی که داعش و حاکمان فعلی ایران برای جهان ایجاد می کنند هشدار داد و گفت رژیم حاکم بر تهران از مشکلاتی رنج می برد که آن را فوق العاده لرزان کرده است و این مردم ایران هستند که باید هر تلاشی برای تغییر حکومت در تهران را رهبری کنند.  
در رابطه با اوضاع عراق، مریم رجوی گفت راه حل بحران عراق، پایان دادن به نفوذ رژیم ایران است و اینکه به سنی و شیعه اجازه داده شود تا در مورد اداره کشورشان در آینده به توافق برسند.
تلویزیون العربیه گفت: مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت, رژیم ایران را متهم کرد که حامی داعش است. مریم رجوی  به کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا  گفت” رژیم ایران در حمایت از داعش و ارتکاب کشتار علیه سنیها در عراق سهیم بوده است.  
این تلویزیون نیز در پایگاه اینترنتی خود گزارش داد: مریم رجوی در برابر کمیته روابط خارجی در مجلس نمایندگان آمریکا گفت ” این رژیم آخوندی بود که به ایحاد داعش کمک کرد و کشتن سنی‌ها در عراق به داعش امکان بروز داد“ و اضافه کرد ”این رژیم ایران است که منشاء تروریسم است“، وی اظهار داشت به‌رغم تمامی تفاوتها داعش بسیار به بنیادگرایان حاکم بر ایران نزدیک است ”و حتی «ممکن است در مناسبتهایی بین آنها هماهنگی صورت بگیرد».
تلویزیون التغییر: مریم رجوی رئیس جمهورمنتخب شورای ملی مقاومت ایران در سخنرانی خود در جلسه استماع کنگره آمریکا اعلام کرد: رژیم ایران رژیم ایران قلب بحران بنیادگرایی در منطقه را تشکیل می دهد
مریم رجوی به تشکیل یک ائتلاف بینالمللی برای پایان دادن به نفوذ رژیم ایران در عراق و سوریه و خواستار قطع تمامی راههایدستیابی این رژیم به سلاح اتمی شد.
تلویزیون الشرقیه نیوز: مریم رجوی رهبر اپوزیسیون ایران اعلام کرد که حل بحران عراق را در گرو پایان دادن به نفوذ رژیم ایران دراین کشور است. مریم رجوی در یک جلسه استماع در کمیسیون روابط خارجه مجلس نمایندگان آمریکا رژیم تهران را پدرخوانده داعش توصیف کرد. وی که از طریق ویدئو از مقر اقامتش در پاریس صحبت می کرد تأکید کرد که ژیم آخوندی بخشی از هیچ راه حلی برای بحران کنونی نیست، بلکه اصل مشکل است.
تلویزیون اسکای نیوز عربی: مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، در جریان شهادت در کمیته امور خارجی در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: این رژیم ایران است که در ایجاد داعش در عراق نقش داشته است
روزنامه الحیات نوشت: مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران در برابر کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت ” این رژیم ایران بود که به ایجاد داعش کمک کرد و کشتار اهل سنت در عراق به داعش امکان ظهور داد مریم رجوی افزود ”این رژیم ایران بود که تروریسم را ایجاد کرد. داعش و بنیادگرایان حاکم بر ایران بسیار به هم شبیه هستند و حتی ممکن است به مناسبتهایی بین آنها هماهنگی صورت گیرد.
الجزیره نیز در پایگاه خبری اینترنتی خود نوشت: مریم رجوی رئیس جمهور شورای ملی مقاومت ایران در برابر کمیته امور خارجه کنگره آمریکا گفت: وجود رژیم آخوندی در ایران و کشتار سنی‌ها به داعش زمینه بروز داده است.
شورای ملی مقاومت ایران در برگیرنده نیروهای اپوزیسیون از جریانات مختلف است که میثاق آنها به ”برگزاری انتخابات آزاد و تشکیل یک حکومت دموکراتیک براساس جدایی دین از دولت و متعهد به حقوق بشر و معاهدات بین المللی از جمله کنوانسیون منع گسترش سلاح هسته یی است، فراخوان می دهد“. مریم رجوی افزود: این رژیم ایران است که منشاء تروریسم است.