مجتبی قطبی: "گفتگوی تمدن‌ها" و مسابقه بین المللی کاریکاتور هولوکاست

رئیس جمهور سابق رژیم آخوندی حاکم بر ایران، محمود احمدی نژاد، با انکار هولوکاست جهانیان را شوکه کرد و این موضعگیری بعداً به عنوان شاخص شخصیت وی شناخته شد.

اما در حقیقت این احمدی نژاد نبود که موضوع هولوکاست - رویزیونیسم را وارد فضای سیاسی ایران کرد بلکه قبل ازاین ولی فقیه رژیم، علی خامنه‌ای، گفته بود که یهودی‌ها در مورد آمار کشتار هولوکاست اغراق می‌کنند. سخنان خامنه ای در مورد هولوکاست رئیس جمهور اسبق و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی اکبرهاشمی رفسنجانی، که درمیان سیاستمداران غرب و آمریکا به عنوان رئیس جمهور پراگماتیک و معتدل معروف شده بود، نیز هولوکاست را به عنوان یک "تبلیغات صهیونیستی" رد کرده بود. نظررفسنجانی درموردهولوکاست

محمد خاتمی، رئیس جمهور نظام قبل از احمدی نژاد، که از سوی محافل غربی به دلیل سخنان وی در مورد "گفتگوهای بین تمدن‌ها“ در سازمان ملل به عنوان رفرمیست لقب گرفت، نیز در جمع ناکرین هولوکاست بوده است، اگرچه کم سروصداتر.

جرج مایکل (George Michael) پروفسوردر دانشگاه ویرجینیا دریک تاریخچه کوتاه نوشت: ... در واقع در زمان خاتمی که سخنان وی در مورد "گفتگوی بین تمدن‌ها" تحسین سازمان ملل و اروپا را برانگیخته بود، به "کشوری ازاد" برای رویزیونیستها تبدیل شده است.

رژیم حاکم در ان زمان از یک سو به "یورگن گراف" پژوهشگر و مورخ فرانسوی که به دلیل انتشار کتاب "افسانه هولوکاست" به زندان محکوم شده بود و از سوی دیگر به یک مهندس اتریشی، "ولفگانگ فرولیچ"، که در دادگاهی قسم یاد کرده بود که از سیانور برای کشتن انسان‌ها نمی‌توان استفاده کرد، پناهندگی اعطا می‌کند.

در واقع در زمان خاتمی بود که سیاست "ضد صهیونیستی" رژیم به "سیاست یهودستیزی"، انتی سمیتیزم، تغییر یافت. در ماه اوت 2003 دولت ایران به "فردریک توبن" یک معلم بازنشسته آلمانی که در استرالیا زندگی می‌کند توصیه کرد تا در "کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران" شرکت و سخنرانی کند. وی در سخنان خود گفت: که اردوگاه آشویتس از «نظر فیزیکی برای کشتار جمعی یهودیان کوچک بوده». وی معتقد است که هولوکاست «تنها بهانه‌ای برای ادامه گسترش نفوذ طرف‌های پیروز جنگ بویژه آمریکا و انگلیس در پهنه بین‌الملل بوده اسرائیل یکی از نتایج این بهانه‌ها بوده است».

وقتی حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور رژیم منتصب شد، از سوی رئیس جمهور و بسیاری از مقام‌های دیگر آمریکا و رهبران اروپا به عنوان یک "لکه سالمی" در درون رژیم تلقی شد؛ که البته این به دلیل ساده اندیشی و سطحی نگری سیاستمداران غرب است که بر اساس اطلاعیه‌ها و سخنرانی‌های روحانی در مجامع و کنفرانسهاکه به دقت دقیق فورمول بندی میشوند، نتیجه گیری می‌کنند و نه بر اساس عملکردها و پیشینه وی.

پس اگر هولوکاست واقیعت دارد و انکار آن فقط صدای قناری در معدن ذغال است پس این تفکر که روحانی در پی و قادر به تغییر است کاملاً نادرست می‌باشد.

رسانه‌های حکومتی رژیم روز دوشنبه خبر دادند که "دومین مسابقه بین المللی کاریکاتور هولوکاست" برگزار خواهد شد. برگزارکنندگان این مسابقه "مؤسسه فرهنگی موسوم شهدای هفتم تیر" در توجیح برگزاری مکرر اینگونه مسابقات اعلام کرده‌اند، «در پی اهانت‌هایی که به بهانه آزادی بیان، نسبت به ساحت قدسی پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله صورت گرفت، مجدداً مسابقه بین المللی کاریکاتور آزادی بیان را با همکاری سایت ایران کارتون و با موضوع هولوکاست برگزار خواهد کرد».

انها همچنین توجیح می‌کنند «که می‌خواهیم بگوییم اگر آزادی بیان را هیچ حد و مرزی نیست، باید دربارة موضوع هولوکاست هم اجازة اظهار نظر وجود داشته‌باشد».

نه نه اشتباه نکنید، رژیم حاکم بر ایران این حق را دارد و آزادی بیان برایش امری مقدس است! هیچ کس هم به روزنامه نگاران انها شلیک نخواهد کرد و به هیچ مغازه خواربارفروشی نیز به این دلیل مورد حمله قرار نخواهد گرفت؟

همزمان، نباید به هیچ وجه فراموش کنیم عکس‌العمل رژیم در تشویق تروریسم و دشمنی با یهودیان، بسیار شاخص‌تر منعکس کننده کاراکتر حاکم بر این رژیم است، تا خیالبافی های سیاستمدارران غرب و پرزیدنت اوباما.

خاتمی نیز مجدداً درزمانی بحث "گفتگوهای بین تمدن‌ها" را مطرح می‌کند که دیگر ارگان‌ها و نهادها و مقامات ریزودرشت رژیم از ترور پاریس، چه تلویحاً یا چه مستقیماً حمایت می‌کنند. اگرچه خود وی نیز درنامه ای که به دبیر کل سازمان ملل نوشته و درسایت وی منتشرشده تلویحاً پذیرفته است که سر نخ عملیات تروریستی بنیادگرایان، چه در منطقه و یا در دیگر نقاط جهان، در دست رژیم ایران است و شیادانه سعی دارد که از طرف حساب‌های غرب با توجیه‌گری‌های شیادانه باج بگیرد.

20 ژانویه 2015