مهرداد هرسینی: توبه قمارباز همان بی پولی است

ماراتون دور جدید مذاکرات اتمی میان کشورهای 5 بعلاوه یک با نماینده  ابوداعش در ایران، پس از یک هفته بدون دستیابی به ”نتیجه نهایی“ و در سایه بسیار سنگین سکوت و سرافکندی به پایان خود نزدیک شد. بدین سان نیزهرگونه دستیابی به ”توافق جامع نهایی برسر پرونده هسته ای“ رژیم آخوندی که قرار بود تا 3 آذر به مهر و امضاء برسد، با ”انشالله و ماشاالله“ به آینده ای ”نامعلوم“ موکول گردیده است. اخبار بغایت قطره ای و فیلتر شده از روند مذاکرات سخن از آن دارند که طرفین قرارگذاشتند تا در ”تونل بی انتهای مذاکرات“ همچنان قدم بزنند. عجالتا نیز برای پیشگیری از بی آبرویی هرچه بیشتر ”مقام معظم رهبری“ آب نباتی از سوی طرف مقابل مذاکرات،  بنام “توافق سیاسی روی کلیات“ به دیکتاتوری ولی فقیه داده شده است تا درهای مذاکرات به موازات ”چرخش سانتریفیوژ های نوع پنجم“ برهمان پاشنه قبلی بگردند. شاید بهترین توصیف از وضعیت و حال و هوای این دور از مذاکرات همان مثل زیبای پارسی باشد که می گوید: « نشستند و گفتند و برخاستند، پی مصلحت مجلس آراستند».

طی این دور از مذاکرات که بیشتر ”سه جانبه“ بود تا ”شش جانبه“ تمامی وزرای خارجه کشورهای غربی و درگیر در مسئله اتمی آخوندی به نحوی شرکت مستقیم داشتند. اما ابعاد اختلافات با وجود رایزنی های گسترده و پا درمانی های بسیار ”گسترده و فراگیر“ بودند. برای نمونه اختلافاتی همچون “ابعاد برنامه غنی سازی، تعداد سانتریفیوژها، چارچوب زمانی فعالیت ها، چگونگی فعالیت تاسسیات مختلف اتمی رژیم در سایت های فردو، اراک “تمامی امید ها بر سر رسیدن به توافق نقش برآب کرد. زیرا امید ها برآن بود که بتوان سرانجام “ولی فقیه را از خر شیطان“ پائین آورد و به این بازی خطرناک اتمی رژیم بر سر ساخت سلاح که برای مردم ایران فقر، تحریم، وضعیت وخیم اقتصادی و مالی وو بیکاری و فشار و همچنین برای منطقه بحران و رقابت های اتمی را بهمراه آورده است، خط پایانی کشید. بویژه آنکه این پروژه میهن بربادده سالیان سال است که به موازات ساخت “موشک های میان برد“ به پیش می رود که بهترین بینه ابرای اهداف شوم نظام آخوندی می باشد.
در زمینه برنامه های استراتژیک موشکی رژیم هفته گذشته زنگ های خطر را بیش از 40 سناتور آمریکایی به صدا درآوردند. به گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، تسنیم ( 29 آبان 1393 ): « 40 سناتور آمریکایی نامه ای درباره مذاکرات هسته ای ایران و گروه 5 بعلاوه 1 به باراک اوباما رئیس جمهور کشورشان ارسال کرده اند. دراین نامه از رئیس جمهور آمریکا خواسته اند چارچوب مذاکرات به گونه ای گسترش داده شود که امکان طرح مسائل مربوط به برنامه موشکی ایران فراهم شود».  
 
پیش از آغاز جدی مذاکرات و ورود وزیرخارجه آمریکا بعنوان ”نفر محوری“ در این دور از ماراتن گفتگوها، آژانس انرژی اتمی از یک سایت دیگر ولی فقیه درمنطقه مریوان پرده برداشته بود. براساس گزارش آژانس  رژیم آخوندی در مریوان مدتهاست که یک سایت اتمی با اهداف نظامی را در خفا راه اندازی کرده است. در این رابطه آژانس که در اصل مسئول بررسی وضعیت برنامه های اتمی رژیم است، آشکارا سخن از ”آزمایش انفجارهای اتمی“ در این سیات مخفی نیز به میان آورده است. پیش تر نیز یوکیا آمانو به صراحت از عدم پاسخ های رژیم به دو سوال کلیدی در رابطه با انفجارهای چاشنه ای خبرداده بود.
بدین ترتیب یکبار دیگر عدم شفافیت “ برنامه های اتمی رژیم برهمگان عیان گردید و جهان با چشمانی نگران دید و شنید که “با و یا  بدون“ آخوند دغلکار روحانی، دیکتاتوری هار ولایت فقیه همچنان به موازات مذاکرات اتمی در خفا بدنبال ”ساخت سلاح اتمی“ است. به سخن دیگر مذاکرات اکنون به ملعبه ای برای خلیفه ارتجاع تبدیل شده تا به ادامه پروژه اتمی خود رنگ و لعاب “قانونی“ ببخشد. سخن از همان رژیمی است  که برای اثبات دغل و دروغ های خود، چند فتوای تقلبی از آخوند خامنه ای مبنی بر ”فتوای مقام معظم رهبری درباره عدم استفاده از سلاح اتمی“ بر سر میز مذاکره قرارداده بود تا بدین سان جهانی را به کجراهه و پای به امضاء قراردادی دیگر ببرد.

خبرگزاری رویتر(30 آبان 1393) در رابطه با مواضع اخیر آژانس انرژی اتمی طی گزارشی می نویسد: « آژانس انرژی ااتمی می گوید که پیشنهاد ایران از منطقه ای که گفته می شود در آن آزمایش های انفجاری صورت گرفته است را بررسی می کند، اما مسئله به این سادگی که ایران می گوید نیست».
 
همزمان با این تحولات، کمیته بین المللی در جستجوی عدالت دریک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل گزارشی 100 صفحه ای، مخفی کاری ها و اهداف واقعی ولی فقیه را برملا ساخت و از جمله فاش ساخت که: «رژیم ایران طی دو دهه گذشته برنامه هسته ای نظامی خود را در پوشش یک برنامه مدنی لاپوشانی کرده و مخفیانه پیش برده است. این گزارش نتیجه گیری می کند: بسیاری از پرسنل درگیر برنامه اتمی تهران ارتشی بوده و بطور خاص از ساختار فرماندهی سپاه پاسداران می باشند». همبستگی ملی 29 آبان 1393
محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت در این رابطه به روشنی گفت: «براساس اطلاعاتی که اخیرا مقاومت ایران از شبکه خود در داخل ایران و بطور مشخص از درون رژیم بدست آورده است، هیچ کدام از سازمانها و نهادهایی که در تسلیحات سازی و جنبه نظامی برنامه هسته ای ایران شرکت داشته اند ، فعالیت های خود را کاهش نداده و یا متوقف نکرده است».

سخن مردم و مقاومت ایران در این زمینه  بسیار روشن است و آن افشاء جنبه نظامی پروژه های اتمی رژیم و بویژه آن بخش که به ساخت سلاح اتمی در پوش به اصطلاح ”مصارف صلح آمیز“ برمیگردد، می باشد. به یقین مردم و مقاومت ایران برخلاف ادعاها و مزخرفات  دیکتاتوری مذهبی، از هرگونه توافق برسر توقف روند ساختن بمب اتمی از سوی رژیم، نه تنها خوشحال ، بلکه آن را به فال نیک برای سمت و سو دادن مبارزات مردم برای سرنگونی این رژیم فاسد و جنایتکار می گیرند. زیرا در یک قلم، این رژیم خواهد بود که در این وادی  باید سرانجام جام زهر را تا جرعه آخر بنوشد و نه مقاومت و مردم ایران. به یقین به تبع آن نیز جام های زهر دیگری در راه خواهند بود که سرانجام به جام زهر ”حاکمیت مردمی“ راه خواهند برد.

از سوی دیگر افشاء این بخش مهم یکی از دستاوردهای بزرگ ملی و میهنی مقاومت ایران، مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت می باشد و هر ایرانی آزاده ای به آن افتخار می کند. درست  به مانند همان سیاست اصولی علیه جنگ هشت ساله ضد میهنی که طی آن قراربود رژیم از طریق ”فتح کربلا ، قدس“ را آزاد نمایند. جنگی که در راستای مطامع کشورگشایانه خمینی و درچهارچوب صدور انقلاب به منطقه، باعث کشته و مجروح شدن بیش از یک میلیون نفر از هموطنانمان و وارد شدن بیش از هزار میلیارد دلار خسارت به بیش از هفت استان گردید. همان جنگی که سردمداران رژیم آخوندی تا روزهای آخر همچنان ”نعره های جنگ، جنگ تا پیروزی“ سر میدادند و سرانجام با رزم و دلاوری ارتش آزادی بخش و مجاهدین خلق، این خمینی بود که با خفت و خواری جام زهر را سرکشید ویک سال بعد نیز دق مرگ شد و مرد و رژیم اش را ”ابتر“ برجا گذاشت.
اکنون نیز وضعیت به همان سیاق است. آخوند علم الهدی نماینده ولی فقیه در مشهد حرف دل ”رهبر زهر خورده“ را در نمایش جمعه این هفته این چنین میزند: « این مردم ( منظور نیروهای زهوار دررفته رژیم ) یک بار نوشیدن جام زهررا در امام! مظلومشان!! تجربه کردند. دیدند آن روزی که امام فرمودند من جام زهر نوشیدم ، یک سال بعد از نوشیدن آن جام زهر بیشتر زنده نماند. این تجربه تلخ را در نوشیدن جام زهردارند. این مردم دیگر تحمل ندارند شرایط را بعضی ها جور کنند که مقام معظم رهبری یک بار دیگر بخواهند جام زهر بنوشند».
سایت وابسته به سپاه پاسداران جوان نیوز 1 آذر 1393

 
به هر حال از هر منظر که به ابعاد نظامی برنامه های رژیم نگاه کنیم، تماما در سطح منطقه و بین المللی اکنون به مسئله مهمی برای کشورهای همجوار و جامعه بین المللی تبدیل شده است. به موازات آن نیز دخالت های رژیم در چهار کشور لبنان، عراق، سوریه و یمن دیگر هیچ شکی برای جهانیان باقی نگذاشته است که این رژیم به هیچ وجه سر ”سازگاری“ با جامعه منطقه ای و بین المللی را ندارد. حال این دیگران ”مردم دربند ایران“ باشند یا ”مردم بجان آمده از بنیادگرایی در منطقه“.  

اکنون حدود 10 سال است که مذاکرات هسته ای با دیکتاتوری ولی فقیه همچنان ادامه دارد. آغاز مذاکرات هسته ای با آخوند روحانی شروع شد و ظاهرا وی فقیه زهر خورده قرار گذاشته است تا با همین آخوندک قضیه را فیصله بدهد، همان آخوند درغگو و متقلبی که ده سال پیش سر طرف های غربی کلاه گذاشت و سپس هم در دوران کانداتوری ریاست جمهوری در سال گذشته در حالیکه در یک مناظره تلویزیونی “نیش اش تا بناگوش“ باز شده بود ، آشکارا اعتراف کرد، این او بوده که توانسته سر غرب را ”شیره بمالد” و بدین سان مخفیانه پروژه های اتمی رژیم را به پیش ببرند.
هدف خامنه ای از روز نخست همان ”شکستن حلقه تحریم ها“ و دستیابی به “پولهای بلوکه شده“ بدون دست کشیدن از “جنبه نظامی پروژه های اتمی“  بود. دراین بازی خامنه ای یکبار دیگر ”قمار اتمی“ را باخت و بقول معروف آن حکایت ”توبه قمارباز همان بی پولی“ شد..

راه حل اصولی در این وادی اتمی وسرانجام مذاکرات در چند جمله نهفته است که خانم رجوی بارها و بدون هیچگونه تعارف توجه جهان را به آن جلب کرده است. وی در این رابطه می گوید: « هرگونه توافق که شامل سه موضوع حیاتی نباشد مسیر دستیابی به بمب هسته ای برای رژیم ایران را باز نگه میدارد. این سه عنصر عبارتند از:
اعمال کامل قطعنامه های شورای امنیت ملل متحد
توقف کامل غنی سازی اورانیوم
و پذیرش پروتکل الحاقی و بازدید های سرزده»
2 آذر 1393