مهرداد هرسینی: اعلان جنگ خامنه ای به مردم سوریه

هفته گذشته جهان با چشمانی اشکبار شاهد کشتارمردم بیدفاع حومه دمشق با سلاح های مرگبار شیمایی از سوی دیکتاتوری بشار اسد بود.

کشتار بیش از 1300 کودک، زن و مرد با استفاده از گاز سمی سارین، بواقع برگی دیگر از ”جنایت علیه بشریت“ است و در چهارچوب هیچ معیار و قانون بین الملل و حقوق بشر معاصر نمی گنجد. نیروهای جنایتکار بشار اسد در حالی با کاتیوشا به مردم بیدفاع الغوطه و شهرکها در حومه دمشق حمله کردند که همزمان تیمی از ناظران ملل متحد برای”تحقیق در مورد سلاح شیمیائی“ در آن کشور بسر میبرد.
بگزارش خبرگزاری فرانسه ”جرج صبرا رئیس شورای ملی سوریه گفت آمار کشته های حمله شیمیایی که محله های غوطه شرقی و غربی در حومه مشق با آن مواجه شدند، به 1300نفر رسید، جرج صبرا رژیم سوریه را متهم کرد از گاز سمی سارین استفاده کرده است. مهمترین مناطق زملکا، عین ترمه، جوبر و معضمیه الشام می باشد. در بین قربانیان دهها کودک دیده می شود، همه این کودکان و زنان در حال خواب بودند که این حمله شیمیایی صورت گرفت. این تهاجم از جبل قاسیون توسط موشکهای کاتیوشا انجام گرفت“.
کشتار مردم بیدفاع در حومه دمشق درحالی صورت گرفت که به شهادت تمامی داده ها، رژیم آخوندی اکنون قریب سه سال است که دست در دست حاکم خونریز این کشور، مشغول سرکوب مخالفان و نیروهای آزادی بخش سوریه می باشد. ولی فقیه طلسم شکسته عامدا قیام مردم علیه حکومت بشار اسد را به ” یک جنگ داخلی  و اختلاف بین سنی و شیعه “ در این کشور  تبدیل کرده است و در تلاش است تا با کشاندن ”حزب الشیطان“ لبنان به این جنگ و هرچه طولانی تر نمودن آن، جبهه دیگری در خاورمیانه علیه روند صلح فلسطینیان بگشاید. همزمان با دمیدن هرچه بیشتر در آتش جنگ در سوریه، از طریق ارسال سلاح،  نیرو و کمک های مالی و لجستیک، جامعه بین الملل را از بحران های لاعلاج خود و همچنین پروژه اتمی برای دستیابی به سلاح اتمی منحرف نماید. ارزیابی های دیکتاتوری خامنه ای بر این است که سوریه خط قرمز برای حکومت است و به لحاظ سوق الجیشی، بویژه در کنار فلسطین، نخستین ”خاک ریز“ برای جلوگیری از هرگونه تحولی علیه آخوند های حاکم می باشد. بعلاوه با چنین خاکریزی است که میتوان ضمن منحرف و سرگرم کردن کردن جامعه بین الملل و اعمال شانتاژ و صدور تروریسم، هرچه بیشتر زمان برای پیشبرد پروژه سلاح اتمی بدست آورد.
”رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران مریم رجوی، جنایت بزرگ امروز دیکتاتور سوریه و حمله شیمیایی به حومه دمشق که به کشتار بیش از ۱۳۰۰ تن از غیرنظامیان، به ویژه کودکان و زنان منجر شد را قویاً محکوم کرد و خواستار اقدام فوری جامعه بین المللی علیه رژیم سوریه و فاشیسم دینی حاکم برایران، به عنوان مسئولان این جنایت جنگی بی سابقه شد. خانم رجوی تأکید کرد بدون حضور و مشارکت همه جانبه پاسداران در کشتار مردم سوریه، دیکتاتور این کشور مدتها پیش سقوط کرده بود و هرگز قادر به چنین جنایاتی نبود“. (سایت مجاهدین خلق 1 شهریور 1392 )
سخن از جنگی ناعادلانه و کمر شکن علیه سوری ها است که تا کنون بیش از یکصد هزار قربانی و میلیون ها آواره را برای مردم این کشوربهمراه داشته است. صدها هزار نفر از قربانیان دیکتاتور سوریه، اکنون به کشورهای همجوار مانند اردن و ترکیه پناه برده اند و در اردوگاه های موقت اسکان داده شده اند. به موازات آن نیز در حالی که اقتصاد سوریه در حال فروپاشی قرار گرفته و حکومت بشار اسد دیگر توانی برای سرپا نگاه داشتن نیروهای خود ندارد، این رژیم آخوندی و متحدان وی در سوریه هستند که با پمپاژ پول، نفت و امکانات حکومت اشد را حتی بطور باسمه ای هم که شده، سرپا نگه داشته اند. در این راستا  روز گذشته اعلام شد که رژیم آخوندی تااکنون بالغ بر 17 میلیارد دلار در جنگ برای سوریه هزینه کرده است.
روزنامه فرانسوی لیبراسیون می نویسد:
” به دستور تهران بود که حزب الله به کمک ارتش سوریه رفت و شهر قصیر را از دست شورشیان سوری پس گرفت. تاکنون ایران در جنگ سوریه 17 میلیارد دلار به بشار اسد کمک کرده است “
در رابطه با کمک های میلیاردی رژیم، نخست در تیرماه سال گذشته رسانه ها از کمک 5 میلیاردی آخوندها به دولت سوریه خبر دادند. در 14 مرداد خبرگزاری حکومتی سوریه ”سانا “ گزارش کرد: ”در مورد نحوه بازپرداخت اعتبارعظیم ۳.۶ میلیارد دلاری ایران به سوریه، ادیب میاله، رییس بانک مرکزی رژیم اسد در گفتگویی با خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" گفته : قرار شد بهای نفت سه میلیارد و ششصد میلیون دلاری ایران به سوریه از طریق سرمایه گذاری ایران در سوریه برای احداث ساختمان و کارخانه پرداخت شود“.
بموازات این حمایت های گسترده مالی، رژیم آخوندی اکنون ”سپاه پاسداران“ را به حاکم مطلق سوریه بعنوان ”استان سی و پنجم“ تبدیل کرده است. در زمستان گذشته نیز آخوند طائب، نماینده ولی فقیه و رییس قرارگاه عمار با بیان ظائف رژیم ایران برای سوریه، به تشکیل بسیج جهت مدیریت جنگ شهری در این کشور پرداخت و از جمله گفته بود: ” سوریه استان سی و پنجم و یک استان استراتژیک برای ماست. اگر دشمن به ما هجوم کند و بخواهد سوریه یا خوزستان را بگیرد اولویت با این است که ما سوریه را نگه داریم چون اگر سوریه را نگه داریم می‌توانیم خوزستان را هم پس بگیریم اما اگر سوریه را از دست بدهیم تهران را هم نمی‌توانیم نگه داریم“. (سایت حکومتی عصر ایران 26 بهمن 1391 )
بهرحال آنچه که از شواهد و قرائن بر می آید، جملگی نشان از این دارند که خامنه ای بطور گسترده ئی و با گسیل نیروهای تازه نفس به مردم سوریه اعلان جنگ داده است. به گزارش روزنامه اطریشی دی پرسه بتاریخ 15 اردیبهشت 1392 در مقاله ئی با عنوان ”سربازان خبره ایران برای سوریه“ از جمله می نویسد: کمک‌های ایران برای رژیم بشار اسد بیش از آن چیزی است که تاکنون در وسایل ارتباط جمعی از آن سخن به میان آمده است.
در سپاه پاسداران ایران یک تیپ بنام قدس وجود دارد که در آن یک گروه اطلاعاتی قوی و افراد خبره سپاه پاسداران فعالیت میکنند. ایران تا کنون وجود چنین گروهی در بین  سپاه پاسداران را تکذیب میکرد، اما اکنون با اسنادی که در اختیار منابع امنیتی غربی قرار گرفته، تائید شده که چنین گروه بزرگی، شامل افراد خبره  سپاه پاسداران وجود دارد. بر اساس آخرین اطلاعاتی که در این زمینه به منابع اطلاعاتی غربی رسیده، ایران 1500 سرباز خبره از تیپ قدس را برای حمایت از بشار اسد و جنگ با مخالفین به سوریه اعزام میکند.
در همین راستا نیز دیکتاتوری مذهبی در 27 ماه مه سال جاری میلادی از راه اندازی گردان های بسیج برای اعزام به سوریه خبرداده بود. به گزارش العربیه: رسانه های ایران تصاویری از ثبت نام داوطلبان بسیجی برای اعزام به سوریه برای مشارکت در جنگ دفاع از نظام بشار اسد رئیس جمهوری این کشور، منتشر کرده اند. بنا بر اطلاعیه های داده شده، داوطلبان قرار است تحت عنوان ”گردان های اباالفضل العباس“ به سوریه اعزام شوند. در اطلاعیه های داده شده هم، حمایت از ”عتبات عالیات“ به ویژه، مزار ”حضرت زینب“ به عنوان هدف از اعزام داوطبان عنوان شده است محمد صالحی جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران با بیان اینکه ”سازمان های مردم نهاد و NGO های زیادی هستند که علاقمند به تلاش برای ارزش ها و فرهنگ ما هستند” گفت: ”باید دستشان را باز بگذارند“.
اکنون روزی نیست که رسانه های حکومتی از دستگیری عوامل و نیروهای سپاه پاسداران و همچنین کشته و زخمی شدن پاسداران سرکوبگر حکومت در سوریه خبر ندهد. رسانه های دیکتاتوری خامنه ای مملو از آگهی های تسلیت و اخبار مربوط به برگزاری مراسم سوگواری برای مزدوران برون مرزی رژیم در سوریه شده اند.
بهرحال آنچه که تا به امروز به اثبات رسیده، بی عملی جامعه بین الملل در قبال تمامی این جنایت ها در سوریه است. در نبود یک سیاست منسجم و اصولی برای دستیابی به دمکراسی، صلح و حسن همجواری و در نبود خواسته ئی برای ممانعت از دخالت های هرچه بیشتر دیکتاتوری ولایت فقیه در جای جای منطقه، اکنون جامعه بین الملل و بویژه آمران سیاست مماشات باید به افکار عمومی پاسخگوی بی عملی خود در این زمینه باشند. ابعاد فاجعه انسانی و ظلم و ستمی که آخوندها به کمک رژیم سرکوبگر اسد علیه مردم سوریه براه انداخته است، اکنون به فاجعه عظیم انسانی راه برده و عملا جهان معاصر را بر سر جنگی دیگر قرار داده است. یقیننا در چنین سناریوئی، آخوندها بدلیل ضعف شدید اقتصادی و شکاف و تشت و جنگ قدرت در دستگاه حکومتی، در وضعیتی نیستند که توان تقابل با جامعه بین الملل را داشته باشند. این تشت را میتوان در سخنان امروز رفسنجانی علیه خامنه ای و سیاست های او در سوریه بخوبی دید.
”سوریه دو سال است که هر روز قربانی زیادی می‌دهد و ما باید راهی را به مسلمانان نشان دهیم که بدانند در سایه آرامش و اعتدال، عقلانیت و فضای باز امنیت ایجاد می‌شود، چون برای همه دنیا ثابت شده است که با زور بستن زبان‌ها و شکستن قلم‌ها و البته ترساندن مردم، امنیت گورستانی ایجاد می‌شود، در حالی که ما به دنبال امنیت برای زنده‌ها هستیم“ (خبرگزاری حکومتی ایسنا 8 شهریور 1392 )

اعمال یک سیاست قاطع در برابر چنین حملات شیمیائی و کشتار انسان های بیدفاع و شهروندان غیرنظامی، یقیننا از تکرار آن توسط دیکتاتورها در هرکجای جهان، جلوگیری خواهد کرد.
30 اوت -2013