مصاحبه مریم رجوی با اشتوتگارتر ناخریشتن

رژیم ایران عامل اصلی بی‌ثباتی و بانی تروریسم و بنیادگرایی است
رئیس جمهور برگزیدة مقاومت ایران، مریم رجوی، به غرب در مورد نزدیکی ساده لوحانه به رژیم تهران هشدار می‌دهد. به گفته وی، آخوندهای حاکم بر ایران، سرمنشأ تروریسم در کل منطقه هستند.

ایران، اخیراً از سوی غرب به عنوان شریکی در مبارزه علیه داعش مورد استقبال قرار می‌گیرد، آیا مستحق آن است؟
خیر، این یک کوته‌بینی است. سکوت در مقابل دخالت مخرب رژیم ایران در عراق، چه رسد به همکاری با آن برضد منافع اساسی جامعة جهانی و صلح و امنیت بین‌المللی است. رژیم ایران عامل اصلی بی‌ثباتی و بانی دولتی و مالی تروریسم و بنیادگرایی و حامی مالی آن است. به یمن و عراق و سوریه و لبنان نگاه کنید.
شریک کردن رژیم آخوندی، در مقابله با داعش در عمل به این معنی است که زمینة رشد داعش و گروههای مشابه داعش‌ بیشتر و بیشتر شود. شما به بیلان جنایات نیروی قدس رژیم ایران و شبه‌نظامیان وابسته به آن در عراق و کشتار سنی‌های بیگناه نگاه کنید، دخالت رژیم یعنی دامن‌زدن به جنگ شیعه و سنی که تمامی منطقه را به بحرانی می‌کشد که سالها به‌طول می‌انجامد.

غرب چه کار می‌تواند بکند تا موج بنیادگرایی اسلامی در کل منطقه را متوقف کند؟
غرب باید نسبت به منشأ بنیادگرایی که رژیم آخوندی است، قاطعیت نشان دهد. با سقوط این رژیم و استقرار دموکراسی در ایران این پدیدة شوم به مثابه یک تهدید از همه جهان رخت بر می‌بندد.
استراتژی آخوندهای ایران، سلطه بر منطقه از راه گسترش بنیادگرایی است، چیزی که برای حفظ حاکمیتشان حیاتی است. این استراتژی باید متوقف شود.
همزمان، باید مقاومت در برابر این رژیم به رسمیت شناخته شود. مقاومتی که سازمان مجاهدین درکانون آن قرار دارد و از یک برداشت اصیل، بردبار و دموکراتیک از اسلام دفاع می‌کند. به همین خاطر این مقاومت آنتی‌تز بنیادگرایی است.

آلمان یک نیروی محرک برای یک راه حل مذاکره با تهران است. آیا برلین خیلی کوتاه می‌آید، یا ساده‌لوحانه با صاحبان قدرت در ایران برخورد می‌کند؟
آلمان از 12 سال پیش در مذاکرة اتمی با این رژیم شرکت دارد و در زمان خریدن برای ملاها سهم داشته است. چنان که رئیس جمهور کنونی آخوندها گفته است این رژیم، از فرصت این مذاکرات برای تکمیل برنامة اتمی سود برده‌اند. من فکر می‌کنم منافع آلمان با مردم و آیندة ایران، بسا بیشتر از منافع سیاسی و تجاری کوتاه مدت، است. کما این‌که منافع صلح و امنیت جهانی که رژیم ایران آن را عمیقاً به خطر انداخته‌اند برای آلمان نیز بسیار مهمتر از منافع کوتاه مدت است.

هنوز بسیاری از مخالفان رژیم ایران در کمپ لیبرتی محصورند. آیا نزدیکی استراتژیکی بین واشینگتن و تهران به آنها لطمه وارد خواهد ساخت؟
نزدیکی آمریکا به حامی دولتی تروریسم، به همه کشورهای منطقه و به صلح و امنیت جهانی لطمه می‌زند. ساکنان اشرف و لیبرتی هم سالهاست دارند بهای چنین سیاست غلطی را می‌پردازند، آمریکا تا به حال و به‌خصوص در 6 سال گذشته تعهدات مکتوب خود نسبت به حفاظت و امنیت مقاومان لیبرتی را زیر پا گذاشته است.

شما برای حضور در گردهمایی روز جهانی زن در برلین حضور دارید. وضع زنان در ایران چگونه است؟
زنان ایرانی، اولین قربانیان رژیم زن ستیز حاکم برایران هستند و مورد تحقیر می‌باشند. سرکوب و تبعیض زنان ایرانی در کسوت قانون در آمده و نهادینه شده است. زنان شدیدتر از مردان تحت فشار قرار می‌گیرند و بر آنها محدودیتهای بیشتری اعمال می‌شود از جمله حجاب اجباری.
با این حال، زنان ایران هرگز تسلیم نشده‌اند. دهها هزار زن ایرانی در مبارزه با این رژیم شکنجه و اعدام شده‌اند. آنها هرگز الگوی ارتجاعی ملاها را نپذیرفته‌اند. زنان ایرانی نقش کلیدی در مقاومت ایران دارند و هم اکنون هزار زن مخالف در لیبرتی حضور دارند. آنها یک منبع امید هستند.

نوبرت والت، 7 مارس 2015