عزیز الحاج: جنایتهای فرقه گرایانه و خونباریکه خدمت به داعش ”البغدادی“ است

موضوع این مقاله را در مقالات دیگر هم بحث کرده ام. همچنین که آقایان عدنان حسین و ابراهیم احمد و رشید الخیون و دیگران هم به این موضوع پرداخته اند. موضوع این است عبارتست که خشونت و حذف مذهبی از هرسوی، موجب تشویق و افزایش خشونت حذف متقابل می شود.

صحبت در مورد کارهای شبه نظامیان شیعه عراقی با اسامی مختلف است که رفتارهای خشونتبار و حذف دیگران به سبب مذهبشان صورت میی دهند که درست در همین  نقطه با نظرگاه داعش روی هم میافتد و در واقع آن روی دیگر همان سکه است.
بعد از آزادسازی شهر آمرلی، به اعمالی که این گروههای مسلح بعد از اشغال روستاها و شهرهای کوچک مجاور با ساکنان عمدتا سنی، انجام دادنددر مقاله ای پرداختم، از قبیل دستگیریهای گسترده و اعدام براساس هویت مذهبی افراد تا آویزان کردن اجساد و کشاندن آنها با ماشینهای نظامی و همچنین قطع سرهای افراد پس از کشتن. همه این کارهای ضد بشری به بهانه مبارزه علیه داعش ابوبکر البغدادی انجام میشود علیرغم اینکه کسانی که این کارهای را انجام میدهند خودشان داعشی هستند اما داعشی های خمینی چی...
این اواخر سازمان عفو بین الملل گزارش وحشتناکی در مورد این قساوتها و بی رحمی ها که نیروهای عراقی و شبه نظامیان و وابستگان آنها برپایة هویت دینی افراد انجام میدهند، منتشر کرده است که مشخصا از گروههای بدر و کتائب الخزعلی و حزب الله و گروهانهای صدری «موسوم به صلح» نام برده است.
واقعیت این است که قبل از ظهور و رشد داعش ابوبکر البغدادی هم، این گروههای شبه نظامی شیعی اعمال و جنایتهایی مرتکب می شدند که کمتر از جنایتهای داعش نبود. اینها، همانهایی هستند که مسیحیان و صابئی های مندایی را از عراق کوچ دادند و حکومتهای فرقه گرای مربوطه هم که بعدا بر سر کار آمدند، چنان آموزش انوع هنرها را ممنوع کرده و با سکولاریزم دشمنی ورزیده و از آخوندها در کارها استفاده کردند که انگاری که در عراق هم ما تحت حکومت رژیم ولایت فقیه قرار داریم.
مالکی کسی بود که قانون ”احوال شخصیة“ (قانون تولد، وفات و ارث، ازدواج و طلاق)بر اساس مذهب جعفری را به جریان انداخت و حقوق زنان و حقوق بشر را نقض کرد و قایل به تبعیض دینی و مذهبی شد. مالکی کسی بود که خودش را چنان متمایز از مخالفانش میدانست که آنها را اصحاب یزید می خوانده و خودش را اصحاب امام حسین. او کسی بود که مکررا به نیروهایش دستور داد تا پناهندگان بی دفاع در اشرف و لیبرتی را به قتل برسانند. او کسی بود که دستور داد زنان را در اشرف بربایند، گروگانهایی که تا همین امروز هم سرنوشتشان نامعلوم است. این درست همان کاری است که وحوش داعش در حق زنان ایزدی اسیر انجام دادند، و درست همانطور که قاتلان امام حسین کرده و زنان و کودکانش را اسیر کردند و یا آنکه آب را بر قربانیان محاصره شده بستند. نیروهای مالکی هم اینکه پناهندگان یادشده را از درمان پزشکی محروم میکنند و این رفتارش متأسفانه تا همین امروز هم ادامه دارد.
همچنیان که فجایع قساوتبار مالکی که بر اساس هویت مذهبی افراد در زندانها و بازداشتگاههای وی انجام می شده است، از جمله تجاوز به زنان سنی، که بر کسی پوشیده نیست.
آقای عدنان حسین خطاب به نیروهای بنیادگرا و خونریز شبه نظامی و گروههای سیاسی شیعی نوشته است: «همه شما داعشی هستید هرچند که به آن اعتراف نکنید».آقای رشید الخیون عنوان مقاله اش را گذاشت: « نظرگاه داعش مارک مشترک هر نوع خشونت مذهبی است».
خودم اما هروقت میشنوم که رییس شورای وزیران و یا برخی رهبران احزاب شیعی از پدیده ای که آن را بسیج مردمی مینامند، دارند تقدیر میکنند، یعنی از شبه نظامیان و باصطلاح داوطلبان شیعی که گویا در پاسخ به فراخوان مرجعیت دینی نجف برای دفاع از «مقدسات» داوطلب شده اند، گرفتار رنج و عذاب می شوم.
با نظرگاه داعش ابوبکر البغدادی نمی شود از طریق داعشیت مقابل جنگید بلکه این نوع مقابله درست در خدمت داعش است. چه بسیار جای تعجب است که کرسی ها دو وزارتخانه مهم امنیتی این مدت خالی مانده بود چرا که مالکی و باندش اصرار داشت که وزارت کشور حق گروه بدر است. همان گروهی که متهم اقدامات خشونتبار مذهبی است و در جریان جنگ ایران و عراق هم اسیران جنگی عراق در ایران را مورد اذیت وآزار قرار می دادند. تصور کنید که می خواهند رییس شبه نظامیان فرقه گرای وابسته به ایران وزیر کشور باشد تا با استفاده از این پست و موقعیت، این بار دیگر پاکسازی مذهبی و خشونتباری را به شکل گسترده تر و کامل در پیش بگیرد.
در آخر بگویم که من با چیزی که دوستم دکتر کاظم حبیب نوشته است هم نظر هستم. او نوشت: «مادامی که دولتط فرقه در مسند باشد، عراق هدفی آسیب پذیر برای نیروهای تروریست باقی میماند» و این همانشیوة سهمیه بندی پستها تحت هژمونی رژیمایران است که دکتر حیدر العبادی را هم احاطه کرده است...
برگردان مقالة عزیز الحاج، که در سایت ایلاف به تاریخ 16اکتبر2014 منتشر شده است